Abarth 500 to mały, usportowiony odpowiednik analogicznego modelu Fiatanależący do segmentu A. Jego oficjalna prezentacja nastąpiła na salonie samochodowym Geneva Motor Show w 2008 roku.
Od zwykłej „pięćsetki” różni się przede wszystkim silnikiem, spojlerami zdobiącymi zgrabną sylwetkę, dużymi, 17 calowymi felgami i licznymi emblematami ze skorpionem na czerwono-żółtej tarczy.
Abarth 500 ma pod maską uturbiony silnik o pojemności 1.4 litra, z którego włoscy inżynierowie wycisnęli moc 135 KM, który pozwala mu osiągnąć prędkość 205 km/h, a sprint do „setki” zajmuje 7,9 sekundy. Auto występuje w dwóch wersjach nadwoziowych – hatchback i cabrio, z czego ten drugi ma silnik o 5 KM mocniejszy. Abarth 500, tak samo jak swój słabszy brat bliźniak jest produkowany w polskiej fabryce w Tychach.
Powstało także wiele specjalnych, limitowanych edycji Abartha 500:
Abarth 500 essesse – posiada ten sam, wzmocniony do 160 KM silnik 1.4 Turbo, przyspieszający do 100 km/h w o pół sekundy szybciej niż bazowa wersja. Jego prędkość maksymalna wynosi 211 km/h ,Abarth 695 Tributo Ferrari – bazowy silnik podrasowano do 180 KM, dzięki czemu auto osiągało setkę w 7 sekund i rozpędzało się do 225 km/h ,Abarth 500 Assetto Corse – wyprodukowano jedynie 49 sztuk tej edycji. Z bazowego silnika 1.4 Turbo wyciśnięto aż 200 KM, co przy wadze 930 kg dawało oszałamiające osiągi. ,Abarth 500 Abarth 595 50th Anniversary – powstało 299 sztuk tej odmiany. Był wyposażony w silnik 1.4 T-Jet o mocy 180 KM