Chevrolet Lacetti to samochód osobowy klasy średniej niższej produkowany początkowo przez Daewoo, a potem przez GM. Co prawda auto pojawiło się na rynku już w 2002 roku, ale występowało wtedy jako Daewoo Lacetti (jako 5-drzwiowy hatchback) oraz Daewoo Nubira (jako 4-drzwiowy sedan lub 5-drzwiowe kombi).
Dopiero od 2004 roku, gdy GM „wchłonął” Daewoo, auta zostały przemianowane na Chevroleta, choć w zależności od rynku nosiły różne nazwy (np. Nubira, Optra czy Buick Excelle, Suzuki Reno oraz Holden Viva). Niezależnie od wersji nadwoziowej, stylistyka nie jest porywająca, mimo iż za projekt hatchbacka odpowiada Giugiaro, a za kombi i sedana – Pininfarina. Wnętrze również nie rozpieszczało elegancją, było za to przestronne i solidnie wykonane. W zależności od wersji, pojemność bagażnika wynosiła od 275 w przypadku hatchbacka do 400 litrów dla kombi.
Do napędu posłużyły w dużej mierze benzynowe jednostki wolnossące. Jedynym turbodieslem była 2-litrowa jednostka o mocy 121 KM. W pierwszym przypadku mieliśmy do czynienia z motorami o pojemności 1.4, 1.6 oraz 1.8 litra i mocy kolejno 95, 109 oraz 121 KM. Moc przenoszona była na przednią oś za pomocą 5-biegowej skrzyni ręcznej lub 4-stopniowego automatu.
Można powiedzieć że auto odniosło spory sukces rynkowy, szczególnie w Europie Wschodniej oraz Środkowo-Wschodniej. Rozgłos zyskała również dzięki temu, że przez 6 sezonów, błękitny Chevrolet Lacetti w wersji sedan pełnił funkcję „samochodu za rozsądną cenę” w popularnym, brytyjskim programie motoryzacyjnym Top Gear.
Produkcja auta została zakończona w 2010 roku, lecz już rok wcześniej pojawił się jego następca – Chevrolet Cruze.
Rywalami Chevroleta Lacetti są m.in. Fiat Linea, Renault Thalia oraz Hyundai i30.