Fiat Tempra to samochód osobowy klasy średniej-niższej produkowany przez włoską markę. Auto zadebiutowało w 1990 roku jako następca modelu Regata. Tempra została zbudowana na globalnej płycie podłogowej, z której skorzystały też takie auta jak Lancia Delta, Dedra, Alfa Romeo 155 oraz Fiat Tipo.
Właśnie z tym ostatnim modelem Tempra miała najwięcej wspólnego pod względem technicznym. Auto występowało jako 4-drzwiowy sedan, 5-drzwiowe kombi oraz 2-drzwiowe coupe. Ciekawym wyposażeniem dodatkowym był cyfrowy zestaw wskaźników. W 1993 roku przeprowadzono facelifting Fiata Tempry, który polegał na zmianie grilla, poprawy sztywności nadwozia, wnętrza oraz modernizacji palety jednostek napędowych.
Jeśli chodzi o benzyniaki, to wybór przez cały okres produkcji był bardzo duży – jednostki miały pojemność 1.4, 1.6, 1.8 oraz 2 litrów i moc kolejno 70 oraz 78 KM, 75, 78, 86 oraz 90 KM, 90, 101, 103 oraz 105 KM, 113 oraz 115 KM. Moc kierowana była na przednią lub na obie osie za pomocą 4-biegowego automatu lub 5-stopniowej skrzyni manualnej. W 1995 roku rozpoczęto także produkcję auta w tureckiej fabryce w Tofas, a rok później po oficjalnym zakończeniu produkcji przez Fiata, Tempra wciąż była tamże montowana jako Tofas Tempra, aż do 2002 roku. Następcą Fiata Tempry był model Marea.