Opel Cascada to kabriolet produkowany przez niemiecką firmę w gliwickich zakładach tejże marki. Nazwa, swoje pochodzenie kryje w hiszpańskim znaczeniu słowa „wodospad”, lecz co ciekawe, na tamtym rynku, jest ono dostępne pod nazwą...Cabrio.
Auto zadebiutowano w 2012 roku i miało być jedną z odmian nadwoziowych popularnej Astry, następcą odmiany „Astra H Twin Top”. Idąc tym tropem, możemy się łatwo domyśleć, iż Cascada bazuje technicznie na popularnym kompakcie Opla. Mimo wspólnej płyty podłogowej, 2-drzwiowe cabrio jest zdecydowanie dłuższe. W połączeniu z i tak atrakcyjną stylistyką Astry, Cascada może być ciekawą alternatywą dla innych, stylowych modeli tej klasy.
Wewnątrz możemy spotkać dosyć bogate wyposażenie standardowe (m.in. dwustrefowa klimatyzacja, skórzana kierownica, czujniki parkowania, tempomat), a auto przewiezie 4 osoby.
Pod maską znajdować się mogą w dużej mierze silniki benzynowe – do wyboru stoją jednostki o pojemności 1,4 oraz 1,6, obie z turbodoładowaniem. Generują odpowiednio 120 lub 140, oraz 170 lub 200 KM. Jedyny, 170-konny diesel ma 2 litry pojemności. Jedynie słabsza odmiana 1,6-litrowego silnika jest łączona z 6-stopniowym automatem, pozostałe jednostki współpracują z 6-biegową skrzynią manualną, a moc jest przekazywana na przednią oś.
Mimo iż kabriolet Opla przewidziany był na europejski rynek, inne marki z koncernu GM wprowadziły ten model pod swoim logiem – Buick w Ameryce Północnej oraz Holden w Australii.