Peugeot 206 to kompaktowy samochód osobowy należący do segmentu C. Pojazd zadebiutował w 1998 roku jako następca legendarnego, lecz wysłużonego już modelu 205. 206-ka zapoczątkowała nową erę w modelach francuskiej marki.
Peugeot 206 początkowo dostępny był w postaci 3- lub 5-drzwiowego hatchbacka. Po roku do oferty dołączyło cabrio-coupe CC, a w 2001 roku – 5-drzwiowe kombi SW. Poza tym, Peugeot oferował także mało urokliwego, 4-drzwiowego sedana, jednak nie był on dostępny w Europie. 206-ka szybko zdobyła popularność i podbijała serca kolejnych kierowców. Gładkie linie, krągłe kształty oraz „kocie” detale powodowały iż kompaktowy „Francuz” potrafił uwodzić.
Charakterystycznym elementem były 2 wloty powietrza po prawej stronie na masce silnika. Wnętrze zostało dobrze rozplanowane, a poza wersją CC (2+2), 206-ka mogła pomieścić do 5 osób. Bagażnik, w zależności od wersji nadwoziowej miał 245 (hatchback), 175-410 (CC), 315 (SW) oraz 384 (sedan) litrów. W 2003 roku postanowiono odświeżyć nieco 206-kę. Zmodernizowano przednie oraz tylne światła i zderzaki, a wewnątrz użyto lepszych materiałów wykończeniowych.
Peugeot 206 odnosił liczne sukcesu na rajdowych OES-ach, a najsłynniejszym kierowcą 206-ki WRC był Marcus Gronholm. Specjalnie na potrzeby uzyskania homologacji rajdowej, Peugeot wypuścił limitowaną do 4000 egzemplarzy edycję 206 GT – wymóg dopuszczający auta WRC do startów był taki, że musiały one mieć minimum 4 metry długości, podczas gdy bazowa wersja 206-ki mierzyła 3,8 metra Dodatkowe centymetry udało się osiągnąć poprzez powiększenie zderzaków.
Pod maską 206-ki można było znaleźć benzynowe silniki o pojemności 1.1, 1.4, 1.6 oraz 2 litrów, które rozwijały odpowiednio 60, 75/88, 90/109 oraz 136 (S16) KM. Topową odmianą była 206-ka RC dysponująca 177-konna wersja jednostki 2.0 Oprócz tego dostępne były także silniki wysokoprężne – 1.4 HDi (70 KM), 1.6 HDi (109 KM), 1.9 D (70 KM) oraz 2.0 HDi (90 KM). Moc kierowana była na przednią oś za pośrednictwem 4-biegowej skrzyni automatycznej lub 5-stopniowej przekładni manualnej.
W 2010 roku zakończono produkcję modelu 206, jednak rok wcześniej rozpoczęto produkcję 206+. Ponieważ 206-ka cały czas utrzymywała dobre wyniki sprzedażowe, a od 2006 roku dostępny był już następca 206-ki – 207-ka, postanowiono utrzymać ją w sprzedaży, jednak przy okazji pojazd uległ modernizacji. Główną zmianą był pas przedni, który przyjął stylistykę 207-ki. Dodatkowo zmianie uległy tylne lampy oraz deska rozdzielcza. W gamie jednostek napędowych zachowano tylko 60-konne 1.1, 75-konne 1.4 oraz 70-konnego diesla 1.4 HDi.
Produkcja Peugeota 206+ zakończyła się w 2012 roku.