Seat Exeo powstał z myślą o wskrzeszeniu flagowego modelu hiszpańskiej marki, którym swego czasu był model 132, który był w rzeczywistości Fiatem 132 ze zmienionymi logami. W przypadku Exeo nie było inaczej. Seat nie znalazł nagle w skarpetkach kwoty wystarczającej na opracowanie nowej limuzyny, a poszedł prosić o pomoc swoją siostrę z koncernu Volkswagena – Audi.
Tak też w 2008 roku światło dzienne ujrzało Audi A4 B7 ze zmienionym pasem przednim (inne reflektory, grill, zderzak, maska) oraz tylnym (klapa bagażnika, zderzak, światła). Linia Seata Exeo była bardzo dostojna, a nadwozie prezentowało się bardzo elegancko, a zarazem dynamicznie. Hiszpanie idealnie wpasowali się w swój slogan „niemiecka precyzja, hiszpański temperament”. Wnętrze również zostało zaczerpnięte od Audi – było ono czytelne, ergonomiczne i bardzo obszerne. W II rzędzie pasażerowie mogli podróżować bez obaw o brak wygody.
Początkowo dostępny był jedynie 4-drzwiowy sedan, jednak już rok po debiucie pojawiło się także 5-drzwiowe kombi. W kolejnym roku poprawiono nieco kształt foteli oraz tylnej kanapy. Z kolei w 2011 roku postanowiono także nieco odświeżyć nadwozie – zmianie uległa atrapa chłodnicy oraz reflektory. Do napędu posłużyły benzynowe silniki wolnossące (1.6) oraz turbodoładowane (1.8, 2.0).
W pierwszym przypadku moc wynosiła zalewie 102 KM, i Exeo z tą jednostką nie dość że kiepsko się sprzedawał, to miał bardzo mierną dynamikę. Większa, 1.8-litrowa jednostka występowała w odmianie 120- 150- oraz 160-konnej. Topowe 2.0 TSI generowało wpierw 200, a potem 211 KM. Jeśli chodzi o turbodiesle, 2-litrowy TDI miał 120, 143 lub 170 KM. Moc kierowana była na przednią oś za pośrednictwem 6-biegowej skrzyni manualnej lub 7-stopniowej przekładni automatycznej Multitronic.
W 2013 roku zakończono produkcję Seata Exeo z uwagi na niskie zainteresowanie modelem, a tam Exeo nie doczekał się następcy.