SsangYong Musso to duży samochód terenowy produkowany przez południowokoreańską markę. Auto powstało w 1993 roku jako następca dla modelu Family. W zależności od roku produkcji oraz tego, kto był w posiadaniu akcji marki, pojazd był sprzedawany także pod nazwami Mercedes Musso oraz Daewoo Musso.
Początkowo na rynku dostępna była tylko wersja 5-drzwiowa, jednak w 2002 roku pojawił się także 4-drzwiowy pick-up Musso Sport. Ponieważ pojazd miał od początku być autem typowo terenowym, inżynierowie zdecydowali się oprzeć nadwozie na solidnej ramie. Podzespoły napędowe również miały być solidne, dlatego SsangYong zapożyczył silniki i część przekładni od Mercedesa. Za projekt nadwozia odpowiedzialny był Ken Grenly z Royal College of Art. Oczywiście nie należy spodziewać się dzieła sztuki, choć Musso wyglądał modnie jak na terenówkę lat 90.
Nadwozie było kanciaste i zgrabne. Wnętrze nie zachwycało jakością wykończenia, ale nie oszukujmy się – terenówka nie ma lśnić tylko dzielnie przedzierać się przez błoto. Dostępna była wersja 5- i 7-osobowa. W 1998 roku przeprowadzono facelifting, który oprócz zmiany właściciela (większość udziałów marki wykupiło Daewoo; w latach 1998-2001 produkcja Musso odbywała się w systemie SKD w zakładach w Lubinie) przyniosło także nowy przód pojazdu.
Pod maską znalazły się zarówno silniki benzynowe jak i wysokoprężne. W tej pierwszej grupie do wyboru były jednostki o pojemności 2, 2,3 oraz 3,2 litra. Pierwsze dwie miały po 4 cylindry i rozwijały kolejno 135 i 140/150 KM. Ostatnia jednostka miała 6 cylindrów i dysponowała mocą 220 KM. W drugiej grupie były 2 jednostki – R4 2.3 oraz R5 2.9. Pierwszy silnik generował w wersji wolnossącej 80, a turbodoładowanej – 101 KM, natomiast drugi analogicznie 95/99 i 120 KM.
W zależności od jednostki napędowej, w Musso oferowano 2 rodzaje napędu – normalnie był to napęd na tylne koła ze skrzynią rozdzielczą oraz bez centralnego mechanizmu różnicowego, c możliwością stałego dołączenia kół przednich. Natomiast z topowym benzyniakiem oferowano napęd, który w zależności od trybu automatycznie dołączał przednią oś, lub włączał stały napęd na 4 koła. W tym przypadku montowano także reduktor.
O ile w 2005 roku zakończono produkcję Musso pod marką SsanYong, to jego produkcja odbywa się dalej w Rosji (TagAZ) oraz Iranie (Morattab). Jego następcą został model Rexton.