Toyota Verso to kompaktowy minivan produkowany przez japoński koncern. Auto pojawiło się w 2009 roku, jako następca Corolli Verso. Tak naprawdę była to kolejna generacja modelu z „uproszczoną” nazwą. Stylistycznie auto było bardzo podobne do swojego poprzednika, a konstrukcyjnie bazuje na płycie podłogowej Avensisa (zastąpił w ofercie także model Avensis Verso).
Nadwozie jest typowe dla rodzinnego vana – na próżno szukać w nim sportowych akcentów czy stylowych przetłoczeń. Wnętrze za to zachęca przestronnością, a uwagę zwracały zegary umieszczone w połowie drogi między deska za kierownicą a konsolą środkową (nasuwa to na myśl duże niezdecydowanie projektantów).
Auto standardowo występuje w wersji 5-osobowej, ale można je także zamówić w wersji, która zabierze na pokład 7 osób. Wtedy jednak mocno cierpiała na tym pojemność bagażnika, który wynosiła 155 litrów. W przypadku złożenia 3. rzędu siedzeń, pojemność ta rosła do niespełna 500 litrów.
W 2013 roku przeprowadzono pierwszy facelifting Verso. Wygląd auta uległ dużej zmianie na lepsze. Stylistycznie Toyota nawiązywała do kompaktowego Aurisa, dzięki czemu zyskało na dynamicznym designie. Również wnętrze uległo modernizacji – urządzono je w bardziej „klasycznym” stylu (przede wszystkim zegary wróciły na swoje miejsce).
W 2016 roku Toyota postanowiła drugi raz nieco poprawić swojego minivana, tym razem jednak w mniejszym stopniu niż poprzednio. Przede wszystkim postawiono na bezpieczeństwo, wprowadzając dostępny w standardzie każdej wersji wyposażeniowej, pakiet Toyota Safety Sense. W skład takiego pakietu wchodzą 3 systemy – zapobiegający kolizji, ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu oraz świateł drogowych automatycznie przystosowujących się do sytuacji. Oprócz tego nieznacznym zmianom uległo także wnętrze.
Pod maską od początku dostępne były m.in. 2 benzyniaki. Mniejszy ma 1.6 litra pojemności i rozwija 132 KM, a większy, 1,8-litrowy – 147 KM. Oprócz tego dostępne są także turbodiesle. 2-litrowa jednostka generuje 126 KM, a 2,2-litrowa – 150 lub 177 KM. Przy okazji pierwszego liftingu do oferty dołączył także 1,6-litrowy silnik wysokoprężny o mocy 112 KM, a 2-litrowy motor stracił 2 KM wskutek dopracowania go pod kątem mniejszego zużycia paliwa. Moment obrotowy przenoszony jest na przednia oś za pomocą 6-biegowej skrzyni ręcznej lub bezstopniowej przekładni CVT.
Konkurentami Toyoty Verso są m.in. Volkswagen Touran, Renault Scenic oraz Ford C-Max.