Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej4.454.684.281.99
Średnio4.674.824.572.15
Najdrożej4.894.894.792.29

Auto Świat 42/2017

16 paź, 08:32
Udostępnij
0
Skomentuj
Auto Świat 42/2017 Auto Świat 42/2017 Foto: Auto Świat / Auto Świat

Zielona fala nie działa w polskich miastach, chociaż władze wielu miast wydają dziesiątki, a nawet setki milionów złotych.

Chodzi o system regulacji sygnalizacji świetlnej, pozwalający na to, by samochody, które jadą z określoną prędkością, dojeżdżając do skrzyżowania, miały zielone światło i mogły płynnie jechać do następnego, gdzie również zaświeci im się zielone. Powinno to zmniejszyć korki i upłynnić ruch. Ale czy tak jest naprawdę? Raczej rzadko udaje nam się trafić na zieloną falę.

Z reguły na większości skrzyżowań łapie nas czerwone światło. Musimy hamować, zatrzymywać się i tracić czas.

W żadnym z dużych polskich miast korków nie ubywa. Nadal zaliczają się one do najbardziej zakorkowanych na świecie, chociaż pod względem liczby mieszkańców nie są aż tak duże. Zarządcy dróg twierdzą, że to kierowcy nie potrafią jechać z właściwą prędkością i dlatego nie jest im dane korzystać z zielonej fali. Z reguły jadą zbyt szybko i dlatego trafiają na czerwone światło. Kierowcy natomiast uważają, że systemy są źle zaprogramowane i nikt nie sprawdza, jak działają.

W najnowszym wydaniu tygodnika „Auto Świat” 42/2017 polecamy m.in.

- Mercedes klasy A - Debiut kompaktowego Mercedesa nowej generacji za pół roku na salonie w Genewie

- Seat Arona - Pierwsza jazda małym crossoverem

- Kia Proceed Concept - Jeździliśmy koncepcyjnym sportowcem z Korei

- VW Tiguan Allspace - Wrażenia z jazd większą wersją SUV-a VW

- Ford Mondeo, Opel Insignia, Renault Talisman i Skoda Superb - Porównanie kombi klasy średniej z dieslami

- Kia Stonic - Nowy crossover Kii w wersji benzynowej 1.4

- BMW 520d - Limuzyna klasy wyższej z dieslem Jeep Renegade - Mały SUV 4x4 z benzynowym silnikiem 2.0

- Elektromobilność w Polsce - Eksploatacja auta elektrycznego: zasada działania, jakie modele są na rynku, jak i gdzie ładować akumulatory, porównanie kosztów aut z różnymi źródłami napędu

- Kradzieże samochodów - W jaki sposób działają w dzisiejszych czasach złodzieje aut i jak się przed nimi bronić

- Z drugiej ręki - Test długodystansowy BMW serii 2 Van BMW 218i Active Tourer sprawdzony na dystansie 100 tys. km

- Kombi za 10 tys. zł - Osiem aut z 4 klas: od maluchów po klasę wyższą

- Fascynacje: Porsche 911 R kontra New Stratos - Spotkanie dwóch rzadkich sportowców na torze

 Foto: Auto Świat / Auto Świat

Najnowsze wydanie tygodnika „Auto Świat” 42/2017 w sprzedaży od 16 października 2017.

Zapraszamy do lektury!

Poleć
Udostępnij
0
gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 45/2017 już w sprzedaży, a w nim m.in. elektryczna ofensywa BMW; Citroen C4 Cactus po liftingu; porównanie kompaktowych kombi z dieslami; test Kii Stinger; wielki test żarówek; porady jak uzywać świateł; Mazda 6 z drugiej ręki; używane minivany za 35-40 tys. zł.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze

No photo
No photo ~Zielony Użytkownik anonimowy
~Zielony :
No photo ~Zielony Użytkownik anonimowy
Hasło dla naiwnych: Zielona fala,
Nie działa, bo tak ma być Bo gdyby działała, to nikt nie zdąży przeczytać tych nachalnych reklam, umieszczonych przy jezdni.
Oczywiście zupełnym przypadkiem w miejscach największych korków.
Za takie reklamy jest kasa. Kolejną kasę miasto wydaje pseudo- poprawę bezpieczeństwa lub inne głupie i bezpodstawne hasło.
Na tzw misia......,, my tym misiem wam pokażemy''
16 paź 19:29 | ocena: 100%
Liczba głosów:2
100%
0%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Witold Użytkownik anonimowy
~Witold :
No photo ~Witold Użytkownik anonimowy
Więcej rond nie budują zwłaszcza na ruchliwych drogach krajowych czy wojewódzkich. Tam to się dopiero traci czas i paliwo.
3 lis 13:20 | ocena: 100%
Liczba głosów:2
100%
0%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej