CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej4.254.424.051.95
Średnio4.554.694.312.10
Najdrożej4.784.954.592.34

Auto Świat Classic 4/2017 już w sprzedaży

26 lip, 10:23
Udostępnij
0
Skomentuj
Auto Świat Classic 4/2017 Auto Świat Classic 4/2017 Foto: auto świat classic / Auto Świat

Okres urlopowy w pełni, więc w tym wydaniu naszego magazynu nie mogło zabraknąć tematu wakacyjnego. To zestaw kamperów zbudowanych na bazie Volkswagena T3.

Okres urlopowy w pełni, więc w tym wydaniu naszego magazynu nie mogło zabraknąć tematu wakacyjnego. To zestaw kamperów zbudowanych na bazie Volkswagena T3.

Obecnie popularne „Ogórki” stały się horrendalnie drogie, a zainteresowanie sceny przeniosło się na nowszy model. Jeśli myślicie o kupnie takiego pojazdu, to teraz jest ostatni dzwonek, bo z roku na rok te samochody będą drożały. Jeśli następne wakacje mają być z kamperem, to z autem zacznijcie się rozglądać już dziś.

W ostatniej chwili zdecydowaliśmy się pokazać w tym numerze Lotusa Elite II, którego wyremontował właśnie kolekcjoner z Nowego Sącza. Auto jest pod wieloma względami wyjątkowe – w sumie wyprodukowano niewiele ponad 2,5 tys. egzemplarzy. Według Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców w Polsce nie ma ani jednego Elite II. Egzemplarz prezentowany na naszych zdjęciach ma jeszcze brytyjskie papiery.

W historii z dawnych prospektów wspominamy polskie samochody z lat siedemdziesiątych i osiemdziesiątych XX wieku, które mają długą eksportową tradycję. Takie wersje były powodem do dumy, a czasem zazdrości.

Kto interesuje się motoryzacją, nie tylko słyszał o Żukach, lecz także czasem ma okazję jeszcze je zobaczyć. Okazały się bowiem trwale i do dzisiaj służą swoim właścicielom. Żuk powstał jako wynik sprzeciwu załogi na politykę prowadzoną w stosunku do profilu produkcyjnego fabryki. Opisujemy, jak tworzono Żuka, który wykorzystywał części z Warszawy.

Dlaczego Szwedzi tęsknią za Saabem? Przez kilkadziesiąt lat Szwedzi przyzwyczaili się do posiadania samochodów kultowej marki. Po fabryce pozostało muzeum i to tam co dwa lata spotykają się fani Saaba z całej Europy.

Prezentujemy także relację z największego wyścigu klasyków. Mille Miglia to wyścig samochodów z lat 1927-1957. Staruszkowie nie mają jednak taryfy ulgowej – w 4 dni muszą pokonać 1000 mil (1600 km), często z maksymalną prędkością. W tym roku wystartowało 450 załóg, w tym 3 z Polski.

Radzimy jak usprawnić układ hamulcowy, który w klasycznych autach nie jest specjalnie skomplikowany. Pewne doświadczenie i umiejętności warsztatowe pozwalają przeprowadzić naprawę zacisku hamulcowego samodzielnie. Jeśli się na to nie zdecydujecie, to nasz poradnik pokaże, czego trzeba wymagać od mechanika.

Wśród opisywanych samochodów, na wyróżnienie zasługuje Fiat 127p. Jednak Polska w październiku 1971 kupiła licencję na Fiata 126. Zapewne, gdybyśmy wtedy wybrać Fiata 127, to losy naszej motoryzacji potoczyłyby się nieco inaczej.

 Foto: auto świat classic / Auto Świat

To tylko niektóre tematy z najnowszego wydania magazynu „Auto Świat Classic” 4/2017, który dostępny jest w sprzedaży od 26 lipca 2017 r.

Zapraszamy do lektury!

Poleć
Udostępnij
0
gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 36/2017 już w sprzedaży a w nim m.in. prezentacja trzeciej generacji Porsche Cayenne; pierwsza jazda nowym VW Polo; porównanie Volvo XC60 z Audi Q5 i Mercedesem GLC; test Forda Ka+; mandaty z zagranicy; najlepsze kamerki samochodowe; Mercedes Klasy C w teście 100 tys. km; ranking kompaktowych kombi za 10 tys. zł oraz Lamborghini Aventador S.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej