Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej4.274.554.171.79
Średnio4.504.724.441.99
Najdrożej4.934.854.942.16

Bugatti Chiron: w 32,6 s do 400 km/h

11 wrz 17 15:58

Bugatti Chiron – bolid z 1500-konnym silnikiem – ustanowił rekord świata: 400 km/h osiągnął w 32,6 s. Przyspieszenie do 400 km/h i wyhamowanie do zera zajęło 41,96 s. Superpojazd potrzebował na to odcinka o długości 3112 m.

Udostępnij
0
Skomentuj
Bugatti-Chiron-40 Bugatti-Chiron-40 Foto: Bugatti / Auto Świat

Podczas próby ustanowienia rekordu świata w przyspieszaniu i hamowaniu za kierownicą Bugatti Chirona siedział Juan Pablo Montoya – były kierowca F1, a teraz kierowca biorący udział w wyścigach Indy 500 i Daytona 24 Hours.

Rekordowe Bugatti Chiron jest ozdobą stoiska tej firmy na salonie samochodowym we Frankfurcie (hala nr 3).

Bugatti Chiron na salonie we Frankfurcie Bugatti Chiron na salonie we Frankfurcie Foto: Auto Świat

Bugatti Chiron jest następcą kultowego już Bugatti Veyrona. Superbolid wyposażony jest w silnik W16 o pojemności 8 litrów i mocy 1500 KM. Aby Chiron uzyskał prędkość wyższą niż 380 km/h, kierowca musi uaktywnić tryb szybkiej jazdy, przekręcając klucz Speed Speed. Wtedy do dyspozycji kierowcy staje 1500 KM pod maską (dzięki czterem turbosprężarkom, z których dwie pracują do 3800 obr/min, a pozostałe dwie włączają się powyżej tej wartości).

Podczas rekordowej próby Bugatti Chiron prowadzony przez J.P. Montoyę uzyskał prędkość 400 km/h w czasie 32,6 s – potrzebował na to zaledwie 2621 metrów.

Bugatti Chiron Bugatti Chiron Foto: Bugatti

Próba polegała również na błyskawicznym wyhamowaniu. Gdy kierowca wcisnął hamulec, tylne skrzydło aerodynamiczne Chirona ustawiło się pod kątem 49 stopni, wspomagając manewr hamowania. Skrzydło o szerokości 150 cm przy prędkości auta 400 km/h wytwarza siłę docisku na tylną oś o wartości 900 kg.

Hamulce w Bugatti Chironie wykonane są karbonu, mają średnicę 420 mm na przedniej osi i 400 mm na tylnej. Zaciski są tytanowe, 8-tłoczkowe z tyłu i 6-tłoczkowe z przodu.

Wyhamowania z prędkości 400 km/h do zera zajęło 9,3 s. Bolid przebył w tym czasie odcinek 491 metrów.

Pablo Montoya podczas prób bicia rekordu świata miał okazję pobić też własny rekord prędkości – dotychczas udało mu się uzyskać 407 km/h (samochodem wyścigowym IndyCar), a Bugatti Chironem osiągnął 420 km/h.

Bugatti w 208 roku planuje pobić rekord prędkości ustanowiony przez poprzedni model – Veyron. Rekord wynosi 431,072 km/h. Taką prędkość uzyskał Veyron 16.4 Super Sport w 2010 roku. Wygląda na to, że w 2018 r. Chiron pojedzie szybciej.

Poleć
Udostępnij
0

Polecamy także:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 8/2018 już w sprzedaży, a w nim m.in. prezentacja nowej generacji Kii Ceed; pierwsza jazda nowym Audi A7 Sportback; porównanie SUV-ów z różnych stron świata; test Dacii Duster II; Hyundai Ioniq Electric w zimowych warunkach; raport - czy już czas na auta elektryczne w Polsce?; naprawiamy elektryczne szyby; poszukiwane kompakty z drugiej ręki; używane BMW serii 5 E39; nowa Toyota Land Cruiser na bezdrożach Namibii.

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej