Citroën C6 to samochód osobowy klasy średniej wyższej produkowany przez francuski koncern. Auto pojawiło się w 2005 roku i stanowiło powrót Citroëna do tego segmentu aut, po zaprzestaniu produkcji modelu XM w 2000 roku. Co prawda C6-ka bazowała stylistycznie na prototypie który został zaprezentowany już w 1999 roku, ale 6 lat trwało dopracowanie gotowego modelu.
Auto nadwoziem przypomina liftbacka, choć w rzeczywistości jest to 4-drzwiowy sedan. Stylistycznie C6-ka bardzo wyróżnia się wśród swoich konkurentów, a w swoich szeregach miał ją m.in. Prezydent Francji. Auto wydaje się być bardzo długie, co jest zasługą wydłużonej i spiczastej przedniej maski, która zakończona jest logiem marki na całej szerokości auta oraz bocznych szyb, które ciągną się aż do tylnych świateł. Oprócz tego charakterystycznym elementem jest tylna szyba, wygięta do środka.
Wnętrze jest bardzo przestronne wygodne. C6-ka przewiezie 5 pasażerów w bardzo komfortowych warunków, o które dba hydropneumatyczne zawieszenie Hydractive 3+. Konstrukcyjnie auto bazuje na przedłużonej płycie podłogowej mniejszej C5-ki.
Pod maską można było znaleźć tylko 1 benzyniaka i aż 3 turbodiesle. W pierwszym przypadku mieliśmy do czynienia z 3-litrową, wolnossącą jednostką V6 generującą 215 KM. Natomiast w drugim przypadku, potencjalny klient miał do wyboru silnik 2.2 HDi BiTurbo, 2.7 V6 HDi BiTurbo oraz 3.0 V6 HDi BiTurbo. Jednostki rozwijały kolejno 173, 208 oraz 240 KM. Moc kierowana była na przednią oś za pośrednictwem 6-biegowej skrzyni ręcznej lub automatycznej.
W 2012 roku zakończono produkcję Citroëna C6. W 2016 roku zaprezentowano II generację C6-ki, która została opracowana we współpracy z firmą Dongfeng Motors. Auto jednak zostało przewidziane tylko na rynek chiński.