Daewoo Matiz (M100) to jeden z najpopularniejszych samochodów osobowych produkowanych przez południowokoreańską markę. Auto zadebiutował w 1997 roku jako następca popularnego Tico.
5-drzwiowe nadwozie Matiza zostało zaprojektowane przez Italdesign, jednak początkowo projekt skierowany był do Fiata pod nazwą Italdesign Cinquecento i miał być następcą dla legendarnego Fiata 500. Projekt ten został jednak odrzucony przez Włochów, a okazję tę wykorzystało Daewoo. Auto produkowane było m.in. także w Warszawie. Jednobryłowe nadwozie małego mieszczucha ma obłe kształty, lecz nie porywa swoim designem.
Skromne wnętrze pomieści 5 osób, jednak nawet na krótkich dystansach ta maksymalna liczba pasażerów była uciążliwa. Co ciekawe, podstawowe wyposażenie Matiza było naprawdę ubogie i nie obejmowało nawet wspomagania kierownicy. Z kolei najbogatsze wersje wyposażone były nawet w klimatyzację. Bagażnik był bardzo skromny i miał jedynie 169 litrów pojemności.
Mimo iż Matiz był nowoczesną konstrukcją, to jednostka napędowa została przejęta od poprzednika. 3-cylindrowy silnik benzynowy o pojemności 0,8 litra generował 51 KM. Moc kierowana była na przednią oś za pośrednictwem 5-biegowej skrzyni manualnej. W 2000 roku dokonano faceliftingu auta (M150), który objął głównie zmiany przedniego pasa. 2 lata później do oferty wprowadzono drugi, 4-cylindrowy silnik 1.0 o mocy 64 KM. Dzięki niemu, 800-kilogramowy Matiz miał znacznie lepsze osiągi.
Gdy w 2004 roku bankrutujący Daewoo chciał wycofać Matiza, FSO wykupiło na niego licencje i aż do 2008 roku montowała go w żerańskich zakładach. Wtedy też oficjalnie zakończono produkcję Matiza. W międzyczasie, w 2005 roku, nadwozie auta zostało nieco odświeżone, a wewnętrzne oznaczenie auta zostało zmienione na M200.