CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej4.294.624.191.95
Średnio4.604.794.462.13
Najdrożej4.944.994.922.38

Diesel do miasta? Lepiej nie!

15 kwi 14 10:16
Udostępnij
0
Skomentuj
filtr2 filtr2 Foto: Auto Bild

Wyjaśniamy, dlaczego nowoczesne diesle źle znoszą jazdę w miejskich korkach

Szukam używanego Opla Astry H z silnikiem 1.7 CDTI. Słyszałem jednak, że ta jednostka źle znosi jazdę miejską. Czy to prawda? Jeśli tak, to o co chodzi i czy takie problemy mają tylko silniki Opla? To dla mnie ważne, ponieważ jeżdżę prawie wyłącznie w ruchu miejskim - pyta Karol z Warszawy

Niestety, to prawda. Główną przyczyną defektów trapiących ten silnik jest filtr cząstek stałych, ale problem dotyczy też innych marek, bo normy emisji spalin wymuszają stosowanie podobnych rozwiązań również przez nie. Zadaniem filtra DPF jest zatrzymywanie cząstek sadzy. Jednak co pewien czas wymaga on oczyszczenia. System montowany w silniku 1.7 (tzw. suchy DPF) powinien samodzielnie wypalać zebraną sadzę, jednak procedura taka wymaga odpowiednich warunków.

Silnik musi pracować na podwyższonych obrotach przez dłuższy czas – wtedy układ paliwowy dotryskuje większą niż zwykle ilość paliwa. W ten sposób spaliny osiągają wyższą temperaturę, dzięki czemu wypalają się zanieczyszczenia zebrane w filtrze. Niestety, w warunkach jazdy miejskiej, kiedy to auto co chwila musi zwalniać i przyspieszać, często nie da się wykonać tego procesu.

W efekcie niespalone paliwo spływa do miski olejowej, dochodzi do rozrzedzenia oleju i niebezpiecznego wzrostu jego poziomu. Nieoczyszczony samoczynnie filtr wymaga wtedy interwencji serwisu. Dlatego nowoczesne diesle z systemem DPF, użytkowane wyłącznie w mieście, dość często trafiają do warsztatu na nieplanowane czyszczenie filtra i wymianę oleju.

Poleć
Udostępnij
0

Przeczytaj również:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Nowy Auto Świat 9/2017 już w sprzedaży, a w nim m.in. nowe auta sportowe Mercedesa, Forda, Lamborghini, Renault i Porsche; pierwsze jazdy Toyotą Prius Plug-In i odnowionym Seatem Leonem Cuprą; raport - PSA przejmuje Opla; porównanie SUV-ów z napędem na jedną oś; testy Audi A5 Sportback, Jaguara XF i Mazdy 3 po liftingu; kupujemy samochód uzywany; regeneracja wtryskiwaczy; BMW serii 5 z drugiej ręki; używany Fiat Panda III, dodatek Market.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze (34)

No photo
No photo ~t.runo Użytkownik anonimowy
~t.runo
No photo ~t.runo Użytkownik anonimowy
do ~Arkan29:
No photo ~Arkan29 Użytkownik anonimowy
17 kwi 14 12:02 użytkownik ~Arkan29 napisał
A po jakiego chu.... ktoś, kto użytkuje auto w mieście rzuca się na silnik diesla a później ma pretensje. Silniki diesla służą przede wszystkim do pokonywania długich odległości i wtedy są najbardziej ekonomiczne. Jak ktoś chce jeździć w mieście to niech
Dlatego że człowiek o tym filtrze dowiaduje się nie przy zakupie, tylko jak zaczynają się problemy. Parę dni temu byłem w serwisie Forda, i słyszałem wykład o filtrze jakiego udzielił sprzedawca klientowi.Oczywiście przy zakupie tego nie powiedział, a teraz jak są kłopoty to mówił że trzeba wypalać w serwisie i zmieniać olej.Mi udało się kupić disla w 2009 r jeszcze bez filtra.
24 kwi 14 16:30 | ocena: 75%
Liczba głosów:12
75%
25%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~ag Użytkownik anonimowy
~ag :
No photo ~ag Użytkownik anonimowy
Volvo D5 - 7 lat (mam od nowości), 150.000 km z tego nie częściej niż co 3-4 miesiące jakaś trasa powyżej 50 km, reszta wyłącznie miasto, krótkie dystanse 5-20 km w korkach. Jeden raz, kilka lat temu zimą pojawił się komunikat dot. DPF, przegoniłem auto jakieś 50 km autostradą, koniec tematu. Auto nie jest zamulone, 230 km/h jedzie.
Tak więc kolejny z mitów, taki sam jak o ASB. Jeżdżę wyłącznie autami z ASB od prawie 20 lat, zgodnie z zaleceniami producentów nigdy nie wymieniam płynu (zwanego olejem) - zero problemów. Także z wymianą sprzęgła i dwumasy :-)
17 kwi 14 20:21 | ocena: 55%
Liczba głosów:20
55%
45%
| odpowiedzi: 1
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~sopelo Użytkownik anonimowy
~sopelo :
No photo ~sopelo Użytkownik anonimowy
Więc naprawiamy swój samochód sami, wlewając do baku ropy i raz w miesiącu przymusowy wyjazd na dłuższą drogę. My za to mamy frajdę, bo mamy wycieczkę, a państwo ma więcej kasy, bo trzeba zatankować aby jechać no i części wiadomo też się zużywają, więc też ktoś na tym zarabia. A samochód jest wtedy automatycznie serwisowany i naprawiany przez nas klijentów bez udziału mechaników. A tak z innej beczki wolał bym zostać przy silnikach 8V lub 16V po co te nowe turbodoładowane benzyniaki, oprucz może lepszego przyśpieszenia i dla norm ekologicznych, może też mniej palą, ale są bardziej awaryjne, kiedy w tych starych mniej awaryjnych i tak wszędzie mogę przekroczyć dopuszczalną prędkość i mandat zapłacić.
26 kwi 14 07:13 | ocena: 50%
Liczba głosów:10
50%
50%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~mirek Użytkownik anonimowy
~mirek :
No photo ~mirek Użytkownik anonimowy
wiadomo, że diesel w mieście sie nie sprawdza więc zostaje benzyna ew. lpg ale w dużych miastach mówi się coraz częściej o ograniczeniach w emisji co2 a co za tym idzie straszy się że centra będą tylko dla elektryków i hybryd. Stąd też ja zastanawiałem się nad benzyną, lpg, hybrydą i elektrykiem. Wyniki są takie: elektryk- póki co mały zasięg i brak infrastruktury, benzyna- spora emisja co2, lpg-troche mi się źle kojarzy. Zdecydowałem sie więc na hybryde i padło na aurisa. Zawsze staram się robić przemyślane zakupy i tym razem też tak było. To świetne silniki z gwarancją ze nic sie nie stanie...no i niech miasta wprowadzają zakazy dla paliwożerców.
31 paź 14 14:51 | ocena: 60%
Liczba głosów:5
40%
60%
| odpowiedzi: 2
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Arkan29 Użytkownik anonimowy
~Arkan29 :
No photo ~Arkan29 Użytkownik anonimowy
A po jakiego chu.... ktoś, kto użytkuje auto w mieście rzuca się na silnik diesla a później ma pretensje. Silniki diesla służą przede wszystkim do pokonywania długich odległości i wtedy są najbardziej ekonomiczne. Jak ktoś chce jeździć w mieście to niech kupi benzyniaka z małym silniczkiem i ma spokój. A dla tych co chcą być eco to proponuję hybrydę albo autko elektryczne.
17 kwi 14 12:02 | ocena: 58%
Liczba głosów:19
58%
42%
| odpowiedzi: 3
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~norbi Użytkownik anonimowy
~norbi :
No photo ~norbi Użytkownik anonimowy
Jak mam kupować diesla do jazdy w trasę to wolę kupić auto z silnikiem benzynowym, bo różnica w spalaniu paliwa nie jest znacząca. Natomiast w mieście już jest to bardzo istotne. Chociaż jak będę zmieniał auto, mam jeszcze te bez dpfa całę szczeście, kupie już auto z silnikiem benzynowym, a eksplatacja ekonomiczna prawie taka sama, zwazywszy na to ze dwolitrowka w benzynie spali na pewno ponad 10l
19 kwi 14 14:19 | ocena: 56%
Liczba głosów:9
56%
44%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~k1 Użytkownik anonimowy
~k1
No photo ~k1 Użytkownik anonimowy
do ~Lama:
No photo ~Lama Użytkownik anonimowy
17 kwi 14 10:12 użytkownik ~Lama napisał
Comment removed due to violation of forum rules.
dokladnie. Niestety takie mamy czasy. Niby jest wolność, a ciągle sie nas do czegoś zmusza pod pozorem ekologii, itp
18 kwi 14 08:45 | ocena: 71%
Liczba głosów:7
71%
29%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~k1 Użytkownik anonimowy
~k1
No photo ~k1 Użytkownik anonimowy
do ~Arkan29:
No photo ~Arkan29 Użytkownik anonimowy
17 kwi 14 12:02 użytkownik ~Arkan29 napisał
A po jakiego chu.... ktoś, kto użytkuje auto w mieście rzuca się na silnik diesla a później ma pretensje. Silniki diesla służą przede wszystkim do pokonywania długich odległości i wtedy są najbardziej ekonomiczne. Jak ktoś chce jeździć w mieście to niech
A Ty powtarzasz te mity, że diesel jest na długie dystanse. Ten mit wynika tylko z tego, że w salonie Diesel jest droższy o ok. 10.000 zł i dlatego warto dużo jeździź. Dopiero filtr DPF spowodował, że Diesel jest uciążliwy w mieście. To własnie benzyna słabo się nadaje do miasta bo przez pierwsze kilometry strasznie dużo pali.
18 kwi 14 08:47 | ocena: 56%
Liczba głosów:16
44%
56%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Paffi82 Użytkownik anonimowy
~Paffi82 :
No photo ~Paffi82 Użytkownik anonimowy
Nie rozumiem w czym problem zeby od czasu do czasu pojezdzic po obwodnicy czy innym bezpiecznym miejscu z lekko wyzszymi predkosciami niz przepidowe np wieczorem
17 kwi 14 09:01 | ocena: 50%
Liczba głosów:12
50%
50%
| odpowiedzi: 1
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~rYcio Użytkownik anonimowy
~rYcio :
No photo ~rYcio Użytkownik anonimowy
Podstawowa sprawa - jakiego oleju silnikowego używacie w autach z dpf. Sprawdzić należy instrukcje - nieprawidłowy olej silnikowy to jedna z najważniejszych przyczyn zapychania dpf. A poza tym - co za problem przejechać się raz na pewien czas obwodnica miasta. Mam 4 diesla...
24 cze 15 13:55 | ocena: 100%
Liczba głosów:3
100%
0%
| odpowiedzi: 1
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej