Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

11 zimowych usterek - radzimy, jak ich uniknąć?

22 lut, 17:38

Zimą samochód jest narażony na usterki spowodowane niską temperaturą i wilgocią, zaś kierowca – na dyskomfort wywołany dalekim od ideału działaniem niektórych podzespołów. Pewnych problemów nie sposób uniknąć, ale ich dokuczliwość z reguły można zmniejszyć

Udostępnij
0
Skomentuj

Sprawny samochód nie wymaga zimą specjalnego traktowania serwisowego, poza wymianą płynu w zbiorniczku spryskiwacza z letniego na zimowy – ten sam olej silnikowy stosujemy przez cały rok, podobnie płyn w układzie chłodniczym, o ile z racji zaniedbań czy tymczasowych napraw nie jest nadmiernie rozrzedzony wodą, gdyż i tak sprawdza się w każdych warunkach.

Polski zimowy klimat jest jednak wyjątkowo niesprzyjający dla aut: temperatura często przechodzi przez zero, śnieg, jeśli pada, jest lepki, wszystkie mechanizmy są narażone na przymarzanie i usterki spowodowane wodą, która dostaje się w różne szczeliny i zamarza. Dla auta znacznie przyjaźniejszy jest stały, choćby kilkunastostopniowy mróz niż tylko okresowe spadki temperatury poniżej zera.

Podpowiadamy, jak uniknąć typowych zimowych problemów, a także jak wstępnie zdiagnozować typowe zimowe usterki, gdzie szukać ich przyczyn. Mokra zima, jeśli stosujemy kilka ważnych zasad, nie musi być bardzo dokuczliwa.

Poleć
Udostępnij
0

Polecamy:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: A w nim: Wskazujemy auta, które nie są odporne na korozję oraz co psuje się w elektronice samochodów. Sprawdzamy też kto produkuje trwalsze diesle, BMW czy VW? Oceniamy czy warto założyć instalację LPG i czy opłaca się regenerować amortyzatory ze zmiennym tłumieniem.

Komentując korzystasz z narzędzia Facebooka. Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników. Aby zgłosić naruszenie – kliknij w link „Zgłoś Facebookowi” przy wybranym poście. Regulamin i zasady obowiązujące na Facebooku znajdują się pod adresem https://www.facebook.com/policies

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: Auto Świat

Kręci, kręci... nie odpala

W niektórych samochodach spowolnienie pracy rozrusznika nie musi być duże, żeby samochód definitywnie „rzucił palenie”. Dzieje się tak za sprawą elektroniki, która nie uruchamia wtrysku paliwa poniżej granicznej, zaprogramowanej prędkości obrotowej silnika. W praktyce rozrusznik obraca wałem silnika na tyle szybko, że auto bez elektroniki blokującej wtrysk zapaliłoby bez większych problemów, a tak... Przyczyną może być zużyty rozrusznik, wówczas doraźnie pomaga „pożyczenie prądu” z akumulatora innego samochodu – dwa akumulatory dają tyle energii, że rozrusznik pokonuje zaprogramowaną barierę. Bywa, że przyczyną jest zużycie akumulatora i nawet „pożyczenie prądu” nie pomaga – w zależności od źródła problemu rozwiązaniem jest wymiana rozrusznika albo akumulatora. Niektóre warsztaty obchodzą to, modyfikując oprogramowanie sterownika silnika w ten sposób, że obniżają próg, przy którym następuje wtrysk paliwa.

Kiedy wzrasta ryzyko usterki? Stopniowo, w miarę zużycia rozrusznika i akumulatora. Naprawa: wymienić akumulator lub rozrusznik.

11 zimowych usterek - radzimy, jak ich uniknąć? (slajd 1 z 13)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego