Najpopularniejszą metodą przewożenia rowerów jest wykorzystanie uchwytów mocowanych do belek dachowych. Mają one wiele zalet: można je zamontować na większości aut, nie zasłaniają świateł pojazdu ani tablicy rejestracyjnej, a przewożone rowery nie są narażone na zabrudzenie. Mają jednak i wady. Trzeba liczyć się ze znacznym wzrostem oporów powietrza oraz z gorszymi własnościami jezdnymi auta. I co najważniejsze – mocowanie rowerów w uchwytach jest dość łatwe na samochodach niskich, ale założenie ich na wysokie auto sprawia wiele kłopotów i grozi porysowaniem lakieru.

Bagażnik rowerowy: Radzimy jak bezpiecznie przewieźć rower autem Foto: Auto Świat
Bagażnik rowerowy: Radzimy jak bezpiecznie przewieźć rower autem

Zakładanie rowerów nie sprawia zwykle problemów w wypadku uchwytów mocowanych na klapie bagażnika samochodu (bądź piątych drzwiach). Ale mają one istotne wady: uszkodzenia lakieru (lub nawet klapy) są na dziurawych drogach właściwie nieuniknione, a ustawione poprzecznie do kierunku jazdy rowery powodują ogromny wzrost oporów powietrza i zużycia paliwa.