Często trzeba się też liczyć z tym, że sprzęt automatycznie się zablokuje. Aby go ponownie włączyć, trzeba wprowadzić specjalny kod. Jeśli nie wiemy, jak to zrobić, lepiej wybrać się do autoryzowanego serwisu lub dobrego warsztatu car audio. Nieumiejętne próby wprowadzania kodu do urządzenia mogą bowiem spowodować jego trwałe zablokowanie. Wówczas pomocy można szukać tylko w punkcie serwisującym sprzęt elektroniczny. Przed wymianą akumulatora na nowy lub odłączeniem baterii od instalacji w celu podładowania warto pamiętać o elektronicznym wyposażeniu samochodu. By uniknąć kłopotów, lepiej wyjąć płyty z mechanizmu odtwarzacza, zapisać na kartce ustawienia ulubionych stacji radiowych, a także wyjąć bezpieczniki z dodatkowego wzmacniacza. Zapobiegliwi mogą także odłączyć bezpiecznik od radia. Będzie to dodatkowym zabezpieczeniem na wypadek, gdyby w trakcie ponownego podłączania akumulatora doszło do zwarcia lub przepięcia. Te czynności zajmą chwilę, a mogą nas uchronić przed kłopotami i znacznymi wydatkami. Odbiornik radiowyBardzo rzadko zdarza się, by radio zachowało ustawienia stacji po dłuższej przerwie w zasilaniu. Tuner trzeba zatem zaprogramować na nowo. Można to zrobić ręcznie lub automatycznie. Przed programowaniem trzeba sprawdzić zakres fal. W niektórych nowych radiach jeden zakres pamięci FM i AM (często stosowane oznaczenie to FMT i AMT) jest zarezerwowany wyłącznie do automatycznego programowania. Nie można wówczas ręcznie zapisać wybranych rozgłośni. Samodzielne programowanie stacji do pamięci odbywa się zazwyczaj następująco: po wyszukaniu rozgłośni wystarczy dłużej przytrzymać jeden z ponumerowanych przycisków, by tuner zapisał ustawienia. Odtwarzacz płyt CDNiektóre odtwarzacze płyt CD/DVD mogą sprawiać problemy po ponownym podłączeniu zasilania. Zwykle kłopoty te sprowadzają się do zakleszczenia płyt. Mogą być spowodowane niewłaściwym uchwytem i stabilizacją położenia płyty w mechanizmie odtwarzacza. Aby zatem nie zablokować czytnika, należy zawsze wyjąć płytę przed odłączeniem zasilania. Ponadto lepiej nie używać płyt CD i DVD niskiej jakości (jak i nośników z samodzielnie doklejonymi naklejkami) w urządzeniach, które intensywnie się nagrzewają. Dyski pod wpływem temperatury mogą się deformować, co powoduje ich późniejsze zakleszczenie w mechanizmie urządzenia.Zestaw głośnomówiącyPrzerwa w zasilaniu może spowodować, że bezprzewodowy zestaw głośnomówiący będzie wymagał ponownego skonfigurowania (sparowania z telefonem komórkowym). Istnieje też ryzyko, że książka telefoniczna wpisana do pamięci zestawu zostanie skasowana. W menu systemu głośnomówiącego trzeba wtedy odnaleźć funkcję transferu danych z telefonu i uruchomić ją. Zwykle przesyłanie danych odbywa się automatycznie, więc z obsługą nie powinno być problemów. W zależności od liczby kontaktów przesyłanie może jednak trwać nawet kilka minut, należy więc uzbroić się w cierpliwość.BezpiecznikiJeżeli mamy w aucie oddzielny wzmacniacz mocy, to przed podłączeniem nowego akumulatora do instalacji lepiej go odłączyć. Prawidłowo zainstalowany wzmacniacz powinien być zasilany bezpośrednio z akumulatora (z pominięciem instalacji elektrycznej auta). Aby uniknąć problemów spowodowanych zwarciami lub przepięciami, należy wyjąć bezpiecznik ze wzmacniacza lub przewodu zasilającego na czas instalacji nowej baterii. Regulacja dźwięku Własne ustawienia korekcji dźwięku zwykle trzeba wprowadzić od nowa. Niemal wszystkie radioodtwarzacze pozbawione są możliwości trwałego zapisu ustawień barwy tonu oraz regulacji zrównoważenia kanałów lewego i prawego oraz głośników przednich i tylnych. Zerowanie do ustawień fabrycznych dotyczy zwykle także funkcji automatycznej regulacji głośności (w zależności od prędkości jazdy). Najczęściej dostęp do regulacji jest dość prosty. Zwykle wystarczy odnaleźć przycisk oznaczony symbolem AUDIO lub SOUND. Wciąż stosuje się także oddzielne klawisze do regulacji balansu (BAL), zrównoważenia dźwięku między przednimi a tylnymi głośnikami (FAD) oraz korekcji basów (BAS), tonów średnich (MID) bądź sopranów (TRE). Zestaw multimedialnySystemy kina samochodowego nie wymagają ponownej konfiguracji po podłączeniu akumulatora do instalacji elektrycznej. Co najwyżej konieczne może być ponowne wprowadzenie informacji o preferencjach językowych (zaawansowane odtwarzacze płyt DVD mogą być tak zaprogramowane, by po włożeniu płyty automatycznie wybierały np. polskie napisy lub głos lektora zamiast oryginalnego). Z pamięci mogą zniknąć także indywidualne ustawienia jakości obrazu monitorów – trzeba wtedy ponownie wyregulować kontrast i jasność wyświetlaczy. Radio fabrycznePo utracie zasilania w wielu radioodtwarzaczach włącza się zabezpieczenie blokujące sprzęt. By odblokować radio, potrzebny będzie specjalny kod. Jeżeli nie mamy go pod ręką, należy udać się do autoryzowanego serwisu, który dysponuje specjalną bazą danych. Do odnalezienia kodu wystarczy wówczas podać numer nadwozia. Do odblokowania radia używa się zwykle przycisków wyboru zaprogramowanych stacji, jednak każdy z producentów stosuje indywidualne rozwiązania, lepiej więc sprawdzić procedurę w instrukcji obsługi. Błędne wpisywanie kodu może doprowadzić do zablokowania sprzętu na dłuższy czas. Jednak nie wszystkie radia chronione są kodem. W nowych samochodach z cyfrową instalacją (np. multipleksową) komputer pokładowy automatycznie sprawdza sprzęt po włączeniu zasilania. W radiu może być zakodowany np. numer nadwozia samochodu. Jeżeli numer się nie zgadza, system automatycznie blokuje włączenie radioodtwarzacza.
Car Audio - Co robić gdy zgubimy kod do radia?
W wielu autach wystarczy tylko na chwilę rozłączyć zaciski akumulatora, by samochodowe radio trzeba było programować na nowo. Wiele współczesnych radioodbiorników nie ma zarówno funkcji trwałego zapamiętywania wybranych stacji radiowych, jak i indywidualnych ustawień korekcji dźwięku.