Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Przemek Wąworek / Auto Świat

Interfejs diagnostyczny cena 49 zł

Pierwsze przymiarki do uniwersalnego systemu diagnostycznego miały miejsce w latach 80. XX wieku. W latach 90. ujednolicono złącze diagnostyczne oraz sposób kodowania informacji – w ten sposób powstał system OBD II. Konieczność udostępnienia diagnostyki OBD II jako pierwsi przyjęli Amerykanie – w USA system obowiązuje od początku 1996 r. W Unii zaczął obowiązywać w 2000 r. w odniesieniu do nowych homologacji, czyli aut wprowadzanych na rynek, zaś dla wszystkich – w 2001 r. (w Polsce od 1 stycznia 2002 r). Przewidziano jednak wyjątek dla diesli – te muszą spełniać wymogi OBD II od 2003 lub 2004 r. (zależnie od kategorii pojazdu). Trwają prace nad systemem OBD III, ale na razie to tylko projekty zmian. Zamysły konstruktorów idą w kierunku automatycznego przekazywania danych (np. za pośrednictwem internetu) o autach przekraczających dopuszczalne normy emisji spalin lub awarii elementów mogących mieć wpływ na czystość spalin do odpowiednich służb, np. stacji kontroli pojazdów.

Czego dowiesz się z systemu OBD? Czy samodzielna diagnoza auta jest możliwa? (slajd 3 z 16)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego