Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej4.454.684.281.99
Średnio4.674.824.572.15
Najdrożej4.894.894.792.29

Czy trzeba się bać regenerowanych turbosprężarek?

7 lis, 13:55
Udostępnij
0
Skomentuj
Czy trzeba się bać regenerowanych turbosprężarek? Czy trzeba się bać regenerowanych turbosprężarek? Foto: Piotr Czypionka / Auto Świat

Zdarza się, że klient trafiający do warsztatu autem z uszkodzoną turbosprężarką słyszy, że firma nie montuje części regenerowanych, a jeśli już to robi, to nie udziela na taką naprawę gwarancji. Czy taka nieufność jest ona uzasadniona?

  • Profesjonalnie zregenerowane turbosprężarki nie są bardziej awaryjne od części fabrycznie nowych
  • Montaż byle jak naprawionych turbosprężarek nie ma sensu, nawet jeśli są na gwarancji
  • Za ponowną wymianę wadliwej części trzeba płacić – oszczędzanie na jakości nie ma sensu

Warsztaty, które poważnie podchodzą do kwestii gwarancji na wykonywane usługi, z reguły starannie dobierają montowane przez siebie podzespoły. Jeśli auto po naprawie znowu się zepsuje, klient przecież nie wnika, czy winę ponosi mechanik, czy też zamontowana przez niego część – dla niego liczy się fakt, że doszło do awarii i oczekuje jej usunięcia na gwarancji. Dla warsztatu, który zamontował część naprawioną przez kogoś innego, oznacza to spore ryzyko.

Pół biedy, jeśli wymiana turbosprężarki nie jest szczególnie pracochłonna – wtedy skłonność mechaników do ewentualnego ryzyka jest większa. Tyle, że w wielu autach wymontowanie i ponowne zamontowanie tego podzespołu zajmuje nawet kilkanaście godzin pracy, tak jak to jest np. w Land Roverach Discovery z lat 2008-2009, gdzie żeby dostać się do turbosprężarki, najlepiej jest zdjąć nadwozie z ramy! W takich przypadkach nie ma miejsca na żadne kompromisy – zamontowana część musi być  absolutnie pewna i niezawodna.

Regeneracja turbosprężarki – jakość kosztuje

Foto: Piotr Czypionka / Auto Świat

Skąd biorą się złe doświadczenia warsztatów z regenerowanymi turbosprężarkami? W tej branży niestety często panuje niezdrowa konkurencja – nie brakuje firm, które obniżają do granic możliwości ceny napraw, obniżając jednocześnie drastycznie ich jakość. Na pierwszy rzut oka taka pobieżnie odnowiona turbosprężarka wygląda tak samo jak część po kompleksowej regeneracji – wyczyszczenie i wypiaskowanie obudowy kosztuje przecież grosze. Warsztaty oferujące regenerację turbosprężarek w podejrzanie niskich cenach z reguły ograniczają się do usunięcia tylko najbardziej ewidentnych uszkodzeń, oszczędzają na częściach zamiennych, naprawiając także te elementy, które należałoby zgodnie ze sztuką wymienić. Poważnym problemem jest też jakość części używanych do odbudowy niesprawnych podzespołów.

Producenci turbosprężarek zwykle niechętnie udostępniają części potrzebne do ich napraw, ale na rynku są też niezależni dostawcy takich elementów. Niestety, obok firm takich jak Melett, oferujących części o jakości porównywalnej do podzespołów stosowanych fabrycznie, a niekiedy nawet poprawionych względem oryginalnych, nie brakuje też firm stosujących tanie części sprowadzanie z Azj, których jakość jest trudna do zweryfikowania.

Firmy konkurujące na rynku głównie niską ceną z reguły nie mają też sprzętu potrzebnego do wystarczająco precyzyjnego wyważenia elementów wirujących turbosprężarki – a jeśli nawet nim dysponują, to... oszczędzają na czasie nie korzystając z niego. W przypadku turbosprężarek o zmiennej geometrii dochodzą do tego często problemy z poprawnym wyregulowaniem charakterystyki doładowania, do czego potrzebny jest specjalistyczny sprzęt. Złe ustawienie przepływów skutkuje tym, że auto ma gorsze osiągi, więcej pali, a silnik może przechodzić w tryb awaryjny.

Turbosprężarka regenerowana, ale pewna

Foto: Piotr Czypionka / Auto Świat

Prawdziwa, kompleksowa regeneracja wygląda zupełnie inaczej! Uszkodzona turbosprężarka jest najpierw diagnozowana, po to, żeby ustalić, co tak naprawdę doprowadziło do jej zniszczenia. Ważne, żeby ta informacja trafiła też do mechanika, który będzie montował zregenerowaną turbosprężarkę, bo te podzespoły rzadko psują się same z siebie, najczęściej przyczyna tkwi w nieodpowiednim smarowaniu czy nieszczelnym dolocie.

Jeśli mechanik bez zdiagnozowania starej, uszkodzonej turbosprężarki po prostu zamontuje nową, to ryzyko, że również i ona wkrótce zawiedzie, jest naprawdę duże, bo prawdopodobnie przyczyna usterki nie zostanie usunięta. Z tego punktu widzenia skorzystanie z usług profesjonalnego zakładu regenerującego turbosprężarki wręcz zwiększa prawdopodobieństwo, że naprawa przyniesie trwały efekt. Zwykły mechanik, oglądając pobieżnie turbosprężarkę może po prostu nie zauważyć śladów wskazujących na przyczynę jej awarii.

Profesjonalna regeneracja obejmuje wymianę wszystkich elementów turbosprężarki, które nie mieszczą się w normach dla części nowych lub noszą ślady zużycia. Części wirujące są precyzyjnie wyważane, a po zmontowaniu turbosprężarka jest sprawdzana i regulowana. Jeśli usługa została wykonana przez firmę podchodzącą poważnie do kwestii jakości swojej pracy i przestrzegającą technologii naprawy, to zregenerowana turbosprężarka po prostu musi mieć parametry części nowej, można ją więc bez obaw zamontować do samochodu. Regenerowanych turbosprężarek nie trzeba się bać, pod warunkiem, że usługę wykonał profesjonalny warsztat.

Poleć
Udostępnij
0
gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: A w nim: Wskazujemy auta, które nie są odporne na korozję oraz co psuje się w elektronice samochodów. Sprawdzamy też kto produkuje trwalsze diesle, BMW czy VW? Oceniamy czy warto założyć instalację LPG i czy opłaca się regenerować amortyzatory ze zmiennym tłumieniem.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze (17)

No photo
No photo ~samnaprawiam Użytkownik anonimowy
~samnaprawiam :
No photo ~samnaprawiam Użytkownik anonimowy
Co najmniej w połowie przypadków mechanicy niepotrzebnie wymieniają sprawne turbiny na "niewiadomoco" (czyli na używki lub jakiś zregenerowany badziew). Podczas gdy przyczyną usterki bywa np. nieszczelność na układzie dolotowym powietrza (dziura w któreś z gumowych rur lub w plastiku). No ale zamont drogiego osprzętu to są konkretne pieniądze, a załatanie dziury...? Tak jest też w przypadku innych usterek w samochodach - niepotrzebne wymiany kosztownych części. Wszystkie straty zawsze po stronie klienta. Tak to działa.
9 lis 18:25 | ocena: 89%
Liczba głosów:9
89%
11%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Gość Darek Użytkownik anonimowy
~Gość Darek :
No photo ~Gość Darek Użytkownik anonimowy
Trochę pokręcili. Jak padnie turbinka to często WINNA jest kondycja samochodu nagary olej itd. Jak się zamonuje część NOWĄ lub zregenerowaną to w takie sytuacji ona też padnie!!! Jak pada turbina to trzeba najpierw się dowiedzieć co zawiniło i to naprawić a jak się już to zrobi to wtedy można wymieniać lub regenerować turbinę.
9 lis 16:43 | ocena: 100%
Liczba głosów:9
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Alfa man Użytkownik anonimowy
~Alfa man :
No photo ~Alfa man Użytkownik anonimowy
Jezeli regenracja polega na wymianie zuzytych elementow na oryginalne, nowe, to turbine tez jest jak nowa. Tylko jaka gwarancja, kto tak robi. Trzeba by byc jak wyjmuja z opakowan I montuja. Ale na pewno sa I uczciwi. Wszystko zalezy tylko kto I jak tej regenracjo dokonal. A silnikami zajmuje sie zawodowo,
9 lis 11:22 | ocena: 82%
Liczba głosów:17
82%
18%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~zenon Użytkownik anonimowy
~zenon :
No photo ~zenon Użytkownik anonimowy
Ja się nie boję regenerowanych sprężarek. Ale mam inny problem - panicznie boję się kobit z ponadprzeciętnym rozmiarem biustu. Takie deprymują mnie i onieśmielają. Mniejsze i jędrne piersi są najlepsze! Co to same wchodzą w rękę. Plus obowiązkowo zgrabna pupa, a nie takie monstrum co to na którym trzaska każda spódnica. Wtedy od razu się odechciewa, wszystko flaczeje i ochota definitywnie przechodzi.
9 lis 14:35 | ocena: 53%
Liczba głosów:19
53%
47%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~tir Użytkownik anonimowy
~tir :
No photo ~tir Użytkownik anonimowy
Dyziak nie pisz głupot, tylko chyć się nauki. Żeby zrobić 300 tyś kilometrów musiał by jeździć ponad 800 km codziennie.
9 lis 12:33 | ocena: 86%
Liczba głosów:7
86%
14%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~3d Użytkownik anonimowy
~3d :
No photo ~3d Użytkownik anonimowy
Największe badziewie w samochodzie, drugie to dwumasa, trzecie filtr cz. stałych.
9 lis 11:41 | ocena: 64%
Liczba głosów:25
64%
36%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~adam Użytkownik anonimowy
~adam :
No photo ~adam Użytkownik anonimowy
DO Profesionalnej regeneracji polecam Turbo- TEC Z Jaworzna. Moze nie są najtansi ale mistrzostwo gatunku. Po wszystkim 2 lata gwarancji bez limitow kilometrow.
9 lis 14:56 | ocena: 67%
Liczba głosów:3
67%
33%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Szu Użytkownik anonimowy
~Szu :
No photo ~Szu Użytkownik anonimowy
Miałem regenerowana w Megane 2 rok gwarancji dostałem i śmigała do konca
9 lis 10:16 | ocena: 80%
Liczba głosów:5
80%
20%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~3d Użytkownik anonimowy
~3d
No photo ~3d Użytkownik anonimowy
do ~dyziak:
No photo ~dyziak Użytkownik anonimowy
8 lis 18:08 użytkownik ~dyziak napisał
Jeżdżę bardzo dużo, praktycznie same autostrady. Co tydzień jade z Warszawy do Italii, 2500km w jedna stronę. Rocznie robię 200tys km, biorę auto w leasing (dostawcze, teraz Renault Traffic) na przykładzie tego auta widze sprawę z turbina całkiem inaczej,
Jeździsz co tydzień czyli praktycznie cały tydzień.
9 lis 11:39 | ocena: 80%
Liczba głosów:5
80%
20%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~waz Użytkownik anonimowy
~waz
No photo ~waz Użytkownik anonimowy
do ~dyziak:
No photo ~dyziak Użytkownik anonimowy
8 lis 18:08 użytkownik ~dyziak napisał
Jeżdżę bardzo dużo, praktycznie same autostrady. Co tydzień jade z Warszawy do Italii, 2500km w jedna stronę. Rocznie robię 200tys km, biorę auto w leasing (dostawcze, teraz Renault Traffic) na przykładzie tego auta widze sprawę z turbina całkiem inaczej,
cośz twoja matematykądadoopy...
9 lis 11:42 | ocena: 75%
Liczba głosów:4
25%
75%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej