Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej4.454.684.281.99
Średnio4.674.824.572.15
Najdrożej4.894.894.792.29

Czy warto kupić opony bieżnikowane?

25 paź, 08:57
Udostępnij
0
Skomentuj
Opony bieżnikowane to idealne rozwiązanie na mniej zasobną kieszeń czy tylko gorszy substytut całkowicie nowej opony? Opony bieżnikowane to idealne rozwiązanie na mniej zasobną kieszeń czy tylko gorszy substytut całkowicie nowej opony? Foto: Auto Świat

Wraz z rozpoczęciem sezonu jesienno-zimowego wielu kierowców staje przed wyborem nowego ogumienia dla swojego samochodu. W związku z tym, że średni koszt kompletu opon zimowych bardzo często przekracza kwotę 1000 zł, wielu właścicieli czterech kółek decyduje się na tańsze rozwiązania.

Jednym z takich ekonomicznych wyborów wydaje się zakup opon bieżnikowanych. Tego typu ogumienie kusi zdecydowanie niższą ceną, jednak decydując się na taki zakup, musimy pamiętać o kilku wadach takiego rozwiązania. Przede wszystkim bieżnik takiej opony jest jedynie kopią bieżnika stosowanego kilka lat temu przez jednego z renomowanych producentów.

Należy również pamiętać, że takie ogumienie nigdy nie jest w stu procentach nowe. Nowy bieżnik nakładany jest na tzw. karkas używanej gumy. W takim procesie produkcji tylko 30 procent zużytej masy zastępuje się nową mieszanką. Jeżeli pozostała część starej opony nie była odpowiednio użytkowana, istnieje duże ryzyko, że będzie mniej wytrzymała niż całkowicie nowa. Dlatego też tego typu opony przechodzą szereg rygorystycznych testów, które mają na celu wykluczyć wszystkie możliwe wady produkcyjne.

Bieżnikowanie opony nie wiąże się tylko z negatywnymi konsekwencjami. Poza oczywiście niższymi kosztami eksploatacji, rozwiązanie to znacząco redukuje zagrożenie aquaplaningiem. Związane jest to z zastosowaniem dużo głębszego bieżnika niż w przypadku zwykłych opon sezonowych. Dodatkowo jest to dużo bardziej ekologiczny proces niż tradycyjna produkcja nowego ogumienia.

Jeżeli chcemy dodatkowo wydłużyć długość eksploatacji ogumienia bieżnikowanego, powinniśmy zwrócić uwagę na kilka różnych czynników. Przede wszystkim należy dobrać właściwy wzór bieżnika do dróg, po których zamierzamy się poruszać. Duże znaczenie w kwestii bezpieczeństwa ma natomiast jakość mieszanki gumowej, z której wykonana jest opona. Każdy potencjalny klient powinien zwrócić szczególną uwagę na ten element przed podjęciem decyzji o zakupie. W przypadku opon bieżnikowanych jej jakość nigdy nie będzie taka sama jak w przypadku identycznej mieszanki gumy, wykorzystanej podczas fabrycznego procesu produkcji opony.

Dlatego też bardzo ważne jest, aby każdy potencjalny nabywca tego typu opon zdawał sobie sprawę ze wszystkich potencjalnych plusów i minusów tego alternatywnego rozwiązania. Nie należy również wierzyć w często rozpowszechniane mity, że takich opon nie da się wyważyć i że mogą pęknąć podczas jazdy.

Jeżeli będziemy odpowiednio dbać o takie ogumienie to, z pewnością posłuży nam ono kilka ładnych lat, a dodatkowo pozwoli zaoszczędzić sporo pieniędzy. Aby pomóc wszystkim zainteresowanym wybrać najlepszy model takiej opony przygotowaliśmy zestawienie najpopularniejszych opon bieżnikowanych w serwisie Skąpiec.pl

1. Profil WINTERMAXX BIEŻNIKOWANE 195/65 R15 91 H Opona bieżnikowana (Sprawdź cenę!)

2. Profil ALPINER BIEŻNIKOWANE 185/65 R15 88 T Opona bieżnikowana (Sprawdź cenę!)

3. Profil MS7 FIGHTER BIEŻNIKOWANE 205/60 R16 92 H Opona bieżnikowana (Sprawdź cenę!)

4. Profil AQUASPEED BIEŻNIKOWANE 185/60R14 82H bieżnikowana (Sprawdź cenę!)

5. Profil EXTREMA BIEŻNIKOWANE 195/55 R15 85 H Opona bieżnikowana (Sprawdź cenę!)

6. Profil ECO COMFORT 3 BIEŻNIKOWANE 165/70R14 81T bieżnikowana (Sprawdź cenę!)

7. Insa turbo DAKAR MT 195/80R14 102N bieżnikowane (Sprawdż cenę!)

8. Profil AQUA RACE PLUS BIEŻNIKOWANE 205/55R16 91V bieżnikowana (Sprawdź cenę!)

9. Rigdon 810 185/60 R15 84 T Opony bieżnikowane (Sprawdź cenę!)

10. Insa turbo RANGER AT 225/70R16 102S bieżnikowane (Sprawdź cenę!)

Poleć
Udostępnij
0
gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: A w nim: Wskazujemy auta, które nie są odporne na korozję oraz co psuje się w elektronice samochodów. Sprawdzamy też kto produkuje trwalsze diesle, BMW czy VW? Oceniamy czy warto założyć instalację LPG i czy opłaca się regenerować amortyzatory ze zmiennym tłumieniem.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze (178)

No photo
No photo ~marcin Użytkownik anonimowy
~marcin :
No photo ~marcin Użytkownik anonimowy
Kupiłem w na przełomie kwietnia i maja nowe letnie opony bieżnikowane oczywiście komplet w rozmiarze R15 195/50 za 100zł szt. Na nawierzchni suchej złego słowa nie powiem. Na mokrej TRAGEDIA !!! Z minusów na mokrym to: hamowanie takie gwałtowniejsze np z 50km/h przed czerwonym to abs bije jak szalony. ruszanie ze świateł to koła "mielą" a o dynamicznym ruszaniu musimy zapomnieć. Jazda po małym rondzie z prędkością 40km/h to duże ryzyko bo potrafi przód lub tył uciec (tylne amortyzatory są nowe a przednie maja 76% sprawności) jazda ciasnym ślimakiem to samo co na rondzie. Samochód to nie jakiś demon prędkości czy mocy bo to fiesta 1.4tdci 68km. Nie mówię ze bieżniki to złe opony tylko musimy pamiętać że jak pada to musimy włączyć myślenie.
29 paź 19:08 | ocena: 94%
Liczba głosów:16
94%
6%
| odpowiedzi: 2
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~tosiek Użytkownik anonimowy
~tosiek :
No photo ~tosiek Użytkownik anonimowy
Jeżdżę bardzo dużo po górach i przez 30 lat doświadczeń wiem, że nowa bieżnikowana jest zawsze lepsza niż używana firmowa pięcioletnia.Dla mnie najważniejsze jest, aby przy dużej ilości śniegu można wyjechać z każdego podwórka klienta- pod górkę.U nas w okolicach Karpacza czy Szklarskiej Poręby konieczny jest gruby ordynarny bieżnik ,który pozwala na poruszanie się cały czas pod górkę lub z górki- po śniegu.Używane firmowe, ale zjeżdżone mają już twardą gumę i nie zdają egzaminu.Może w centralnej Polsce są OK.
29 paź 12:03 | ocena: 76%
Liczba głosów:76
76%
24%
| odpowiedzi: 4
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~fdfdf Użytkownik anonimowy
~fdfdf :
No photo ~fdfdf Użytkownik anonimowy
jeżdżę 4 rok na bieżnikowanych letnich, wciąż są w bardzo dobrym stanie...kosztowały mnie 105pln za sztukę:) gość który je zakładał w jakimś warsztacie stwierdził że nie było najmniejszych problemów z wyważeniem, bardzo równe względem siebie były na maszynach, bez różnic w zasadzie. Jak ktoś nie traktuje ulicy jak tor wyścigowy i nie ma 300km pod maską i 250 na liczniku na co dzień to polecam...cena bardzo ok za produkt również bardzo ok, opony nowe oryginalne mają ceny dla klientów z zachodu a my jesteśmy biednym narodem, tak samo jak lpg...biedny musi kombinować a my jesteśmy w tym naprawde dobrzy...podro
29 paź 12:32 | ocena: 70%
Liczba głosów:71
70%
30%
| odpowiedzi: 3
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Master Użytkownik anonimowy
~Master :
No photo ~Master Użytkownik anonimowy
Moim dostawczakiem Masterem robię rocznie 20.000 km . Komplet nowych opon to koszt od 2 - 2,6 tyś w zależności od producenta.Mam w tej chwili drugi komplet bieżnikowanych zimówek i nie zamienię na nic innego. Za komplet bieżnikowanych zimówek płacę 840,00 zł wraz z montażem a jeżdżę zima, lato, zima i następne lato, następnie na zimę zmieniam na "nowy" komplet. Tak jeżdżę dwa pełne sezony - również latem na jednym komplecie z czego wynika, że na 40,000 km wydaję na opony 840 zł
29 paź 11:37 | ocena: 66%
Liczba głosów:44
66%
34%
| odpowiedzi: 4
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~On Użytkownik anonimowy
~On :
No photo ~On Użytkownik anonimowy
Nie ogarniam tej kuwety. Chcę kupić opony i różnica między bieżnikowną i o ile najtańsze zimowe kosztują od 120 zł to bieżnikowną są po 10-20 zł tańsze. Czy jest sen żeby kupować komplet opon bieznikowanych nawet za 200 zł taniej niż zwykłych opon? Według mnie. Opona to najważniejszy element zawieszenia i jak nie stać Cię na opony średniej klasy to nie kupuj samochodu.
29 paź 20:19 | ocena: 73%
Liczba głosów:26
73%
27%
| odpowiedzi: 5
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~pozdro Użytkownik anonimowy
~pozdro :
No photo ~pozdro Użytkownik anonimowy
Zakup opon używanych to pozorna oszczędność, która nie ma większego sensu ekonomicznego. Kupujesz komplet opon nieznanego pochodzenia, kilkuletnich, zużytych za ok 30, czasami 40% ceny opon nowych. Zero gwarancji oraz zero pewności co z taką oponą może wydarzyć się przez cały okres użytkowania. Do tego w większości przypadków te opony mają 5, 6 czy 7 lat - według producenta to jest graniczny okres użytkowania. Możemy założyć, że przemysł oponiarski kłamie, żeby napędzać biznes - OK, czyli mamy jeszcze 3 albo 4 lata użytkowania opony, która ma 4 może 5 mm bieżnika...Prawda jest taka, że po 2 - 3 sezonach opony kupione jako używane nadają się na śmietnik. Tymczasem kupując nowe gumy, mamy pewność, że nie wydarzy się z nimi nic nieprzewidzianego, w razie co - jest gwarancja, a bieżnik pozwoli pojeździć spokojnie przez 5-6 sezonów (oczywiście wszystko zależy od przebiegów). Ja przez ostatnich 8 lat jeździłem na używanych oponach, w końcu puknąłem się w głowę i kupiłem nowe. Przez okres 5-6 lat być może zapłacę kilka% więcej, ale bezpieczeństwo i spokój są znacznie cenniejsze.
29 paź 12:22 | ocena: 58%
Liczba głosów:62
58%
42%
| odpowiedzi: 1
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~1 Użytkownik anonimowy
~1 :
No photo ~1 Użytkownik anonimowy
Bieżnikowanie ma sens tylko wtedy gdy reszta opony jet OK. A i to eksploatacja nie powinna przekraczać max 60% parametrów opony nowej. Znaczy jeździmy wolniej i delikatniej bo to jednak opona używana i może nam trzasnąć gdy ją wysilimy. Ogólnie jednak wolałbym nową choćby tańszej firmy niż uznanej marki po regeneracji. Co wyrób fabryczny to fabryczny a nie jakieś warsztatowe rękodzieło.
29 paź 18:43 | ocena: 71%
Liczba głosów:7
71%
29%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Olo z Niemiec Użytkownik anonimowy
~Olo z Niemiec
No photo ~Olo z Niemiec Użytkownik anonimowy
do ~Zybbi:
No photo ~Zybbi Użytkownik anonimowy
25 paź 12:12 użytkownik ~Zybbi napisał
Prawdziwa oszczędność to opona wielosezonowa. Oczywiście jeżeli nie jest się więźniem samochodu i rocznie przejeżdża się ok. 10k km
Od kilku lat jezdze na wielosezonowkach z gornej polki. Uzywam do wysokosci bieznika 3mm i wymiana na nowe. Robie rocznie 25.000 km. Nigdy nie mialem problemow ani zima, ani latem. Jezdze minivanami. Najpierw byla Zafira B, teraz Prius+
25 paź 15:57 | ocena: 79%
Liczba głosów:34
79%
21%
| odpowiedzi: 5
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Misiekpp Użytkownik anonimowy
~Misiekpp :
No photo ~Misiekpp Użytkownik anonimowy
Bieznikowane lub nie to decyzja indywidualna. Mialem kiedys bieznikowane zimowki i jezdzilo sie dobrze. Trzymaly sie drogi niezalecznie czy byla sucha, mokra czy osniezona. Wyrzucilem je po 2 sezonie po awaryjnym hamowaniu gdzie bardzo szybko sie rozciela o krawedz jezdni, byc moze nowa opona tez by sie rozciela ale napewno nie rozwarstwila. Od tamtego momentu kupuje tylko nowki. Robie rocznie okolo 30 000km.
25 paź 18:04 | ocena: 62%
Liczba głosów:34
62%
38%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Alojzy Użytkownik anonimowy
~Alojzy :
No photo ~Alojzy Użytkownik anonimowy
Zamiast bieżnikowanej, czy nowego kompletu zimówek, wolę całoroczne.
W ciągu roku robię do 15 tys. km, najczęściej po mieście, zimy jakie mamy każdy widzi, więc kupowanie opon zimowych, czy nakładanie bieżnika na stary syf do codziennej jazdy po zakupy i 3 km do pracy, to moim zdaniem pomyłka.
29 paź 19:15 | ocena: 73%
Liczba głosów:11
73%
27%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej