strona 2
Co zostaje po myciu?Bez rys tylko do pierwszej wizyty w myjni?- Niektóre preparaty nadają się tylko do odświeżania samochodów tuż przed wizytą na giełdzie – efekty kosmetyczne utrzymują się tylko do pierwszego porządniejszego mycia. Szczególnie groźne są zaniedbane myjnie automatyczne – potrafią porysować nawet całkiem świeży lakier. To samo dotyczy zbyt intensywnego stosowania ręcznych myjek ciśnieniowych. Dobra "aktywna piana" i strumień gorącej wody pod wysokim ciśnieniem skutecznie usuwa drobinki pigmentów wtarte w rysy. Trwalsze efekty zapewniają jedynie preparaty "rozcierające" oryginalny lakier na powierzchni rysy, i to tylko pod warunkiem, że uszkodzona była jedynie wierzchnia warstwa powłoki (lakier bezbarwny i baza), a nie podkład.CarPlan Scratch Stick (9,99 zł). Niespodzianka tego testu. Coś, co wygląda jak zwykła "świecówka", rzeczywiście działa, maskuje drobne uszkodzenia lakieru i nie zmywa się przy pierwszym myciu.+ Dosyć łatwa aplikacja, niezłe efekty. Obowiązkowe wyposażenie torebki każdej żony pożyczającej auto od męża kochającego swoje auto. Niska cena.- Umiarkowana trwałość powłoki. Nie da się użyć do całego auta.Farécla Scratch Remover (47,75 zł). Profesjonalna emulsja do usuwania rys. Nie zawiera pigmentów, więc zupełnie nie poradziła sobie z odpryskiem. Trudno! Za to rysę udało się niemal doskonale zapolerować, a po użyciu preparatu lakier wyglądał lepiej niż po opuszczeniu fabryki.+ Skuteczność. Nadaje się do każdego lakieru. Doskonale usuwa rysy.- Relatywnie wysoka cena, nie maskuje odprysków.BIO Line Heavy Renovator Expert Colour Wax (14,75 zł). Imponująca nazwa, choć produkt raczej przeciętny. Efekty od razu po nałożeniu akceptowalne, po kilku sekundach w myjni z warstwy koloryzującej i ochronnej nie pozostaje wiele.+Rozsądna cena, dobre właściwości polerskie preparatu.- Niski komfort pracy (preparat trudny do rozprowadzenia), niska skuteczność w próbie maskowania rys. K 2 Color Max (17 zł). Wzruszający zestaw napisów na opakowaniu: "Professional Quality, Super Price", "American Legend", "Fast Action Polish". Efekty najwyżej przeciętne, a po zetknięciu ze strumieniem myjki znikają niemal całkowicie.+ Głęboko czyści i odświeża utleniony lakier.- Niska skuteczność w dziedzinie maskowania rys i odprysków, kolor schodzi przy pierwszym myciu. Simoniz Colour Polish (23,99 zł). Najciemniejsza ze wszystkich testowanych emulsji. Nie pomogło jej to w próbach maskowania rys i odprysków, na karoserii, w miejscu użycia preparatu pozostały nieestetyczne przebarwienia widoczne nawet po myciu myjką ciśnieniową. + Środek łatwy do nakładania, nieźle czyści lakier.- Niska skuteczność, powoduje przebarwienia lakieru.Sonax Polish&Wax Color Nano Pro (37 zł). Zestaw składający się z kredki koloryzującej i emulsji woskowej z pigmentami pozwala przywrócić lakierowi jego dawny blask. Całkiem przyzwoity środek np. do odświeżenia auta przed sprzedażą. Lakiernika nie zastąpi, ale działa nieźle.+ Wysoka skuteczność w maskowaniu rys. Poprawia wygląd i kolor lakieru.- Pracochłonna aplikacja, po myciu rysy znów stają się widoczne. CarPlan T-cut Color Fast (24,99 zł). Jeden z popularniejszych, markowych, amatorskich "regeneratorów" lakieru. Nie można po nim oczekiwać cudów, ale działa co najmniej przyzwoicie. Dobra relacja „cena – pracochłonność – efekty”.+ Wygodne nakładanie i obróbka emulsji. Dobre efekty estetyczne, odświeża lakier, nie przebarwiając go.- Umiarkowana trwałość maskowania rys i odprysków.Lakier Motip (12 ml: 11,99 zł). Lakier zaprawkowy. W rękach kogoś wytrwałego może dać efekt zbliżony do profesjonalnej naprawy. Tu jednak okazało się, że dobieranie „na oko” dałoby lepsze efekty niż wybór na podstawie katalogu – oryginalny lakier z wiekiem się odbarwił.+ Niska cena, dobre efekty pod warunkiem zachowania technologii.- Bardzo pracochłonna aplikacja.