Najbardziej zauważalne na ulicach i mające największy techniczny sens są diodowe lampy do jazdy dziennej.
Lampa do jazdy dziennej, podobnie jak każda inna lampa samochodowa, musi mieć homologację oraz stosowne oznakowanie określające jej przeznaczenie. Wszystko m.in. po to, aby np. policjant bez trudu mógł sprawdzić, czy światła, których używamy, to np. reflektory przeciwmgłowe, dalekosiężne czy do jazdy dziennej.
To ważne, bo dodatkowe reflektory żarówkowe niezależnie od przeznaczenia mogą z zewnątrz wyglądać identycznie.Światła mijania mają na szkle lub obudowie symbol C, drogowe R, reflektory spełniające funkcję mijania i drogowych CR, przeciwmgłowe B, do jazdy dziennej RL. Dodatkowo każda lampa musi mieć symbol homologacji, czyli kółko z literą E i cyfrą w środku.
Jeśli lampa nie ma homologacji albo ma niewłaściwe przeznaczenie, dostaniemy mandat
Niestety, bardzo wiele listew oświetleniowych z diodami LED, sprzedawanych przez internet jako oświetlenie do jazdy dziennej, nie ma homologacji. I mieć nie może, ponieważ takie lampki nie świecą tak, jak powinny.
Przeczytaj - Diody led w aucie! Radzimy gdzie i jakie zamontować