Jeśli chcemy, żeby samochód służył długo i bezproblemowo, to musimy o niego dbać. W przypadku automatycznych skrzyń biegówczynnością serwisową, która ma olbrzymi wpływ na trwałość, jest regularna wymiana oleju. W skrzyniach manualnych aut używanych w normalnych warunkach środek smarny, który jest stosowany fabrycznie, rzeczywiście może wystarczyć na nawet kilkaset tysięcy kilometrów.

W przypadku przekładni automatycznych sytuacja wygląda inaczej – tu olej nie tylko służy do smarowania mechanizmów, ale też w sprzęgle hydrokinetycznym przekazuje moment obrotowy silnika, czyli pracuje znacznie ciężej niż w „manualu”. W dodatku w „automacie” bardzo liczą się właściwości oleju, bo przekładnie tego typu mają sterowanie hydrauliczne z setkami cieniutkich kanalików olejowych i licznymi precyzyjnymi zaworami – wystarczą najdrobniejsze zanieczyszczenia lub choćby zmiana lepkości oleju, żeby np. przekładnia zaczęła szarpać albo przestała w ogóle zmieniać przełożenia!