CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej4.134.243.931.56
Średnio4.304.534.131.75
Najdrożej4.594.664.592.21

Duży silnik w tanim aucie – jakie diesle warto wybrać?

18 lut, 09:10
Udostępnij
0
Skomentuj

Planujesz zakup używanego auta z dużym silnikiem Diesla? Przeczytaj, radzimy, które wybrać, a których unikać

Stary diesel to ryzyko! Auto z dużym silnikiem jest, niestety, najczęściej wyraźnie droższe w utrzymaniu niż ten sam model z mniejszym silnikiem. Statystycznie największe problemy sprawiają stare diesle – ich raczej przystępne ceny na rynku wtórnym wynikają z ekstremalnych kosztów napraw.

Wybór niektórych to niemal gwarancja wpadki. Jeśli ktoś proponuje wam np. VW Touarega z 5-litrowym dieslem V10 – nie dajcie się namówić! To bardziej nieruchomość niż samochód! Fakt, że dziś jeździ i wygląda jak nowy, nie znaczy, że za tydzień się nie zatrze! Zresztą w dużych motorach nawet banalne naprawy bywają problematyczne – problemy z napędem rozrządu czy awarie układu wtryskowego generują duże koszty według zasady: dużo cylindrów, dużo części do wymiany.

W przypadku diesli duża pojemność silnika i stosunkowo niewielkie wysilenie nie jest gwarancją długowieczności – układ Common Rail w każdym silniku zachowuje pierwotne parametry nie dłużej niż ok. 200-250 tys. km. Trzeba mieć też świadomość, że duży diesel potrafi swoje spalić – nawet 13-15 l ON na 100 km w przypadku Touarega V10 – i nie ma na to rady.

Duże silniki to również droższe OC. Tak, ale bez przesady! Jedną z przyczyn unikania przez wielu kierowców aut z dużym silnikiem jest obawa przed wysokim kosztem obowiązkowych ubezpieczeń OC. Owszem, pojemność silnika ma wpływ na wysokość składki, jednak znacząco niższy niż dawniej. Obecnie na wysokość stawki ma wpływ znacznie więcej czynników niż kiedyś, przede wszystkim liczy się nasza historia ubezpieczeniowa. Nawet dziś niektórzy właściciele aut mieszkający w drogiej pod względem stawek za OC Warszawie kupują roczną polisę OC na auto z 3-litrowym dieslem za niewiele ponad 600 zł.

Wystarczy jednak mieć na koncie jedną szkodę w ciągu roku, by – niezależnie od pojemności silnika samochodu – zapomnieć o ubezpieczeniu za kwotę poniżej 1000 zł.

Jakie są koszty napraw aut z dużymi silnikami? Tu warto zachować ostrożność! Nie należy kupować samochodu lepszego lub droższego niż taki, na który nas stać. Chcąc skorzystać, być może z ostatniej okazji na posiadanie samochodu z dużym, niekoniecznie ekologicznym silnikiem, należy jednak zachować chłodną głowę: dużym, luksusowym silnikom towarzyszy zwykle bogate wyposażenie, niejednokrotnie znacznie droższe w obsłudze niż sama jednostka napędowa.

Problematyczne podzespoły to, po pierwsze, kapryśna elektronika (usterki charakterystyczne np. dla kilkunastoletnich Mercedesów klasy S – w wielu wypadkach nie do opanowania!), zawieszenie pneumatyczne (drogie części, niezbędny fachowy i drogi serwis) czy zawieszenie regulowane w jakikolwiek sposób – np. o zmiennych parametrach, aluminiowe zawieszenie wielowahaczowe (np. w Audi A8), aluminiowe elementy karoseryjne.

Są auta, którym w żaden sposób nie można zaufać – np. Volkswagen Touareg V10. Jeśli chodzi o same silniki, to jedne naprawia się łatwo i rzadko, inne – bardzo trudno, z racji np. trudnego dostępu do osprzętu; zdarza się, że „banalna” wymiana alternatora wymaga 2 dni pracy i pociąga za sobą stosowne koszty.

Wybraliśmy kilka stosunkowo popularnych silników – opisujemy zarówno ich zalety, jak i wady. Nic jednak nie zwalnia nas z dokładnego sprawdzenia stanu auta przed kupnem – w przypadku luksusowych samochodów, które naturalnie są nieco droższe w naprawach niż auta z małymi silnikami, szczególnie warto jest dopłacić do egzemplarza w dobrym, a najlepiej bardzo dobrym stanie.

W galerii przedstawiamy 7 dużych silników Diesla, opisujemy ich zalety i niedomagania oraz to, w jakich modelach występują.

Poleć
Udostępnij
0

Polecamy:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: A w nim: Wskazujemy auta, które nie są odporne na korozję oraz co psuje się w elektronice samochodów. Sprawdzamy też kto produkuje trwalsze diesle, BMW czy VW? Oceniamy czy warto założyć instalację LPG i czy opłaca się regenerować amortyzatory ze zmiennym tłumieniem.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze (48)

No photo
No photo ~Manx Użytkownik anonimowy
~Manx
No photo ~Manx Użytkownik anonimowy
do ~Maciej:
No photo ~Maciej Użytkownik anonimowy
18 lut 13:44 użytkownik ~Maciej napisał
A kogo normalnego podniecają jeszcze diesle.
A ty szczekasz tak, jak ci propaganda podpowiada a w główce pusto, Mnie podniecają diesle ich potężny moment obrotowy i oszczędne zużycie paliwa. Z tą toksycznością tych silników to też G prawda bo akurat sadze łatwiej wychwycić niż inne toksyczne związki, których benzynowe wydziejają do kilkuset procent więcej. Diesle są drogie w produkcji bo skomplikowane a obecnie producenci idą w kierunku jak najtańszych jednorazówek o krótkim przebiegu i nie w smak im diesle robiące przebiegi do 1 mln km. Stąd ta durna propaganda, którą bezmyślnie powtarzasz.
Jak bezmyślny baran sam idziesz pod nóż w kierunku aut z silnikami od kosiarek, gdzie prym wiedzie totalnie beznadziejny VAG.
19 lut 01:44 | ocena: 75%
Liczba głosów:8
75%
25%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~dislowiec Użytkownik anonimowy
~dislowiec :
No photo ~dislowiec Użytkownik anonimowy
przelicznik jest oczywisty disel 1,9 nissan primera 5-6 litrów ,mazda 6 disel 2,0 4,5-6,5litra ,zawsze taniej wychodzi on niż bęzyna na litrze od 30gr do 50gr taniej ,mam te auta ,a co się naczytam o modelach to że padaczka oraz o wyższosci bęzyny nad on , no i jadę sobie bez zbędnych kosztów gdzie chcę mogę wozić tyłek byle gdzie i wiem że będę miał disle tak długo jak to możliwe ,
18 lut 17:05 | ocena: 80%
Liczba głosów:15
80%
20%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Ka Użytkownik anonimowy
~Ka :
No photo ~Ka Użytkownik anonimowy
Prawie same bzdury w tym artykule.
W starym samochodzie problemem sa wielowahacze a w nowym to co jest blaszka i kulka nie ma aluminowych wahaczy? Nie psuja sie po 100tys km?
Z zasady dzialania silnik v8 kreci sie dwa razy wolniej niz 4 cylindrowy. W cyklu nieobciazonym czyli typowo sily dzialajace na tlok sa dwa razy mniejsze. To jak taki silnik ma byc mniej trwaly niz 4 cylindrowy? Jest co najmniej dwa razy trwalszy. Poza tym to sa auta drogie i zawsze maja przewymiarowane elementy. Co do kosztow samych usterek. Zawsze beda wyzsze bo to sa samochody wieksze i drozsze.
18 lut 21:04 | ocena: 55%
Liczba głosów:11
55%
45%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Anty Użytkownik anonimowy
~Anty :
No photo ~Anty Użytkownik anonimowy
Miałem Touarega r5 2.5 tdi.Dbałem jak o dziecko aż w głowicy wytarły się gniazda wtryskowe. Nigdy więcej niemieckiego auta i diesla. Pozdrawiam.
18 lut 13:41 | ocena: 82%
Liczba głosów:28
82%
18%
| odpowiedzi: 3
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Sebastien Loeb Użytkownik anonimowy
~Sebastien Loeb
No photo ~Sebastien Loeb Użytkownik anonimowy
do ~Maciej:
No photo ~Maciej Użytkownik anonimowy
18 lut 13:44 użytkownik ~Maciej napisał
A kogo normalnego podniecają jeszcze diesle.
A kogo normalnego podniecają jeszcze zbyt paliwożerne kosiarkowo-trumienkowe pierdziawki-smrodziaki-zawalidrogi typu maluch, czinkło, seicento, panda, 500, uno, punto, tipo, linea, siena, palio, marea, brava, bravo, tico, matiz, lanos, atos, getz, picanto, favorit, felicia, fabia, octavia itp. badziewa z reliktowymi z lat 60-70 tych gażnikami, jednopunktowymi, wielopunktowymi wtryskami pośrednimi, OHC, SOHC, dwoma zaworami na cylinder itd. ledwo wyduszającymi 29-70 KM i momentach max góra 90 Nm z paralitycznych pojemności 650-1349 cm3????????
18 lut 16:49 | ocena: 64%
Liczba głosów:22
36%
64%
| odpowiedzi: 4
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~motofun Użytkownik anonimowy
~motofun :
No photo ~motofun Użytkownik anonimowy
Przedłuż trwałość silnika, zadbaj o to co Ci jeszcze dobrze służy. Zmniejszając tarcie o 88% w silniku, turbinie, skrzyni biegów, dyferencjale w odniesieniu do samego tylko oleju wydłużamy 2 - 4 x ich trwałość i osiągamy przyrost 7 - 9% mocy, 6,5 - 8% momentu obrotowego (średn. wynik hamowni)! Tarcie „pożera” moc, generuje ciepło i niszczy podzespoły. Dzięki technologii s x 6 0 0 0. p l która generuje powłoczkę o najniższym współczynniku tarcia ciał stałych osiągnięto 8 - 12% niższe zużycie paliwa. W zimie do rozruchu potrzeba 20% mniej prądu. Silnik zdecydowanie lżej wchodzi na obroty, a tym samym samochód, motocykl lepiej przyśpiesza i jest cichszy. Redukuje branie oleju od 50 - 90%. Stosuje się tylko raz na 80 - 130 tys. km! Nie ma jakościowych odpowiedników. W USA stosowany od 1989 roku, w Polsce od 2012 r. Toyota - Japonia (link:toyota.jp/after_service/car_care/yohin/engine_room/index.html) zaleca technologię sx6000wymagającym klientom a Mazda zalecała do czasu nawiązania współpracy z Fordem. W 1991r. Mazda 787 B właśnie z problematycznym silnikiem Wankla wygrała 24 godzinny wyścig Le Mans. Nie wierz „wszystkowiedzącym”, w Opiniach są telefony użytkowników, porozmawiaj, sam sprawdź.
18 lut 17:15 | ocena: 67%
Liczba głosów:12
33%
67%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~lech Użytkownik anonimowy
~lech :
No photo ~lech Użytkownik anonimowy
Tylko diesle Fiata bo nikt inny nie potrafi robic tak dobrych silnlkow.
18 lut 14:13 | ocena: 80%
Liczba głosów:41
80%
20%
| odpowiedzi: 2
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~oldgrzesiek Użytkownik anonimowy
~oldgrzesiek
No photo ~oldgrzesiek Użytkownik anonimowy
do ~motofun:
No photo ~motofun Użytkownik anonimowy
18 lut 17:15 użytkownik ~motofun napisał
Przedłuż trwałość silnika, zadbaj o to co Ci jeszcze dobrze służy. Zmniejszając tarcie o 88% w silniku, turbinie, skrzyni biegów, dyferencjale w odniesieniu do samego tylko oleju wydłużamy 2 - 4 x ich trwałość i osiągamy przyrost 7 - 9% mocy, 6,5 - 8% mo
Nie zgadzam się! Mam w swojej małej kolekcji 14 aut tzw. "Young oldtimer" i też parę aut do codziennego użytku. Zacząłem stosować te dodatki przed 7 laty, pierwsze dostałem z Niemiec, później już z Polski i tak jest do dzisiaj! Jestem mocno zdziwiony tymi ocenami, śmiem przypuszczać że to oceny bezmyślnych malkontentów, gdyż ja znam super skuteczność z własnego użytku. Polecam, a jest to poparte moim pełnym zadowoleniem.
20 lut 09:15 | ocena: 100%
Liczba głosów:2
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Zibi Użytkownik anonimowy
~Zibi :
No photo ~Zibi Użytkownik anonimowy
Mialem raz tylko diesla VW passat 1.9 i przejechale nim okolo 450tys km wiec super pozniej juz tylko kupowalem benzyniaki az po dzien dzisiajeszy.Jak dla mnie duzy silnik to tylko benzyna taki jaki mam u siebie w Mercedesie GLS63 AMG.Auto ma 4 miesiace dopiero ale takiej mocy nigdzie nie dostane w rodzinnym samochodzie 7 osobowym.moja rodzinka to 6 osob plus pies.Autko jezdzi na codzien w UK gdzie mieszkamy.
18 lut 13:32 | ocena: 68%
Liczba głosów:22
32%
68%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Rys Użytkownik anonimowy
~Rys :
No photo ~Rys Użytkownik anonimowy
V8 Hemi benzyna to jest to a nie jakiś diesel.
18 lut 16:26 | ocena: 61%
Liczba głosów:18
61%
39%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: Mercedes-Benz / Auto Świat

Duże diesle

Pierwszym modelem Mercedesa z dieslem 4.0 V8 CDI (OM628) była klasa S. Jednostka ta ma nietypowy kąt rozwidlenia cylindrów (72 stopnie), a w aluminiowym bloku zastosowano mokre tuleje cylindryczne. W 2006 r. silnik poddano modernizacji – oznaczenie OM629. Obie wersje zbierają niezłe opinie za trwałość, ale zdarza się, że zawodzą wtryskiwacze i turbosprężarki, a łańcuchy rozrządu potrafią rozciągnąć się już po przebiegu 200 tys. km. Koszty napraw są wysokie lub bardzo wysokie!

Duży silnik w tanim aucie – jakie diesle warto wybrać? (slajd 1 z 15)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego