Audi TT Oettinger nie tylko wygląda, ale również zachowuje się bardziej sportowo. Nowy przedni zderzak, listwy progowe, sportowe końcówki wydechu, tylny zderzak i spojler zapewniły „tetetce” bardziej drapieżny wygląd. Wszystkie te modyfikacje nie są wyłącznie estetyczne, ale zwiększają docisk auta do jezdni. Wewnątrz technicy z Oettinger zamontowali Fotele kubełkowe w kombinacji skóra-Alcantara.
Dzięki przeprogramowaniu jednostki sterującej, zmodyfikowaniu turbosprężarki, katalizatora i wtryskiwaczy z 2-litrowego 4-cylindrowego silnika uzyskano 350 KM (257 kW) i 470 Nm. Przyśpieszenie do 100 km/h zajmuje Audi TT jedynie 5,6 s. Prędkość maksymalna wynosi 270 km/h, czyli o 30 km/h więcej od modelu seryjnego. Żeby tuning był kompletny wzmocniono sprzęgło i hamulce.