Typowy czerwony kolor zniknął, pojawiła się modna biel i dwa czarne pasy ciągnące się przez całe nadwozie. Novitec Ferrari F430 Bi-Compressor Evoluzione wyróżnia się dodatkowo pakietem optycznym obejmującym zmodyfikowany przedni zderzak, dyfuzor i tylne skrzydło. W nadkolach znajdziemy 20-calowe koła ze stopów lekkich. Zawieszenie otrzymało nowe amortyzatory, dzięki temu poprawiła się stabilność i sterowność.
Przed tylną osią seryjnego Ferrari F430 znajdziemy doskonały 8-cylindrowy silnik o pojemności 4,3 l o mocy 360 kW (490 KM) przy 8500 obr./min i momencie obrotowym 465 Nm przy 5250 obr./min. Novitec zamontował dodatkowo dwie sprężarki mechaniczne Rotrex, dzięki czemu moc wzrosła do 482 kW (656 KM) przy 8200 obr./min, a maksymalny moment obrotowy podskoczył do 662 Nm przy 6100 obr./min. Tak podrasowane F430 przyśpiesza od 0 do 100 km/h w 3,7 s i osiąga prędkość maksymalną 350 km/h.