Niemiecka firma BMW przyjęła Mini pod swoje skrzydła i w roku 2001 na rynku pojawiły się kompaktowe Mini One, One D, Cooper i Cooper S. W tym roku podczas targów w Paryżu zaprezentowała się nowa generacja Mini i właśnie ten model tuner Hamann Motorsport wybrał dla swojej najnowszej kreacji.
Tuner przygotował pakiet stylizacyjny dla najmocniejszego Mini Coopera S. Pod maską pozostaje turbodoładowany rzędowy silnik 4-cylindrowy o pojemności 1,6 l i mocy 128 kW (174 KM) przy 5500 obr./min. Hamann podkreśla, że w przygotowaniu jest także zestaw zwiększający moc jednostki napędowej.
Zmianom optycznym poddano cały samochód. Z przodu znalazł się nowy przedni zderzak, poszerzone nadkola lakierowane są pod kolor nadwozia, na bokach zamontowano nowe profilowane listwy progowe, a kilka zmian zaszło również z tyłu. Odpowiedni dźwięk zapewnia sportowy tłumik wydechu z podwójną chromowaną końcówką o średnicy 90 mm.
Hamann oferuje też nowe obręcze kół: 17-calowe HM4 z oponami 215/40 ZR 17 albo 18-calowe PG4 lub Anniversary I z oponami 215/35 ZR 18 lub 225/35 ZR 18. Zawieszenie auta obniżono o 50 mm z przodu i 30 mm z tyłu. We wnętrzu można zamontować luksusowe akcesoria ze skóry czy karbonu.