CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej4.064.303.901.59
Średnio4.334.494.131.83
Najdrożej4.694.894.521.99

Jak odkręcić zardzewiałą śrubę? Poznaj specjalne narzędzia i preparaty

17 sie 09 19:17
Udostępnij
0
Skomentuj
Jak odkręcić zardzewiałą śrubę? Poznaj specjalne narzędzia i preparaty Jak odkręcić zardzewiałą śrubę? Poznaj specjalne narzędzia i preparaty Foto: Auto Świat

Odkręcenie zardzewiałej czy zapieczonej śruby często jest wyzwaniem dla każdego mechanika, radzimy jak i czym skutecznie to zrobimy

Tam, gdzie użycie nawet profesjonalnego klucza jest ryzykowne, bo grozi zerwaniem łba śruby albo zniszczeniem jego krawędzi (oporne, podrdzewiałe śruby to typowy kłopot przy naprawie zawieszeń i wydechów pojazdów), mechanicy stosują z powodzeniem metodę termiczną. Wystaczy podgrzać element, w który wkręcona jest śruba, aby pod wpływem temperatury rozszerzył się, umożliwiając łatwe odkręcenie połączenia, które wydawało się nie do ruszenia.

Jak odkręcić zardzewiałą śrubę? Poznaj specjalne narzędzia i preparaty Jak odkręcić zardzewiałą śrubę? Poznaj specjalne narzędzia i preparaty Foto: Auto Świat

Nieco trudniej jest z nakrętkami– najlepiej podgrzać samą nakrętkę, co ze względu na jej rozmiary bywa trudne, ale czasem wystarczy podgrzać cały element, aby części pozwoliły się rozłączyć. Amator ma mniejszy dostęp do narzędzi tego kalibru, ale miniaturowy palnik lub opalarka to rzeczy, o które warto się postarać. Najczęściej jednak mamy problem z odkręceniem śrub w kołach. Tu potrzebny jest po prostu długi klucz i trochę szczęścia. Jeśli śruba zerwie się, będzie kłopot... Dlatego dobrą praktyką jest smarowanie (zawsze!) śrub kół pastą miedziową, czego niestety, w wielu warsztatach się nie robi. Można o to zadbać samemu – taki preparat nałożony na gwint sprawi, że śruba się nie zapiecze. Nie do końca natomiast – szczególnie w amatorskim majsterkowaniu – znajdujemy zastosowanie dla past ceramicznych odpornych na temperatury do 1400°C i wyższe. Popularna pasta lub sprej miedziowy wytrzymujące 1000-1100°C wystarczą i przy skręcaniu wydechu, i przy montażu hamulców.

Poleć
Udostępnij
0
gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: A w nim: Wskazujemy auta, które nie są odporne na korozję oraz co psuje się w elektronice samochodów. Sprawdzamy też kto produkuje trwalsze diesle, BMW czy VW? Oceniamy czy warto założyć instalację LPG i czy opłaca się regenerować amortyzatory ze zmiennym tłumieniem.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze

No photo
No photo ~sen Użytkownik anonimowy
~sen :
No photo ~sen Użytkownik anonimowy
Inteligentny się znalazł następny. Śruby lub nakrętki kół przykrecamy zawsze na sucho i z odpowiednim momentem obrotowym dla danego pojazdu. Przekrecenie grozi zerwanie lub uszkodzeniem felgi. Zastosowanie smaru miedzianego przy felgach aluminiowych grozi problemami ze zdjęciem kola ponieważ aluminium wchodzi w reakcję z miedzi kolego.
8 sie 15 18:40 | ocena: 60%
Liczba głosów:5
40%
60%
| odpowiedzi: 2
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~adam Użytkownik anonimowy
~adam
No photo ~adam Użytkownik anonimowy
do ~sen:
No photo ~sen Użytkownik anonimowy
8 sie 15 18:40 użytkownik ~sen napisał
Inteligentny się znalazł następny. Śruby lub nakrętki kół przykrecamy zawsze na sucho i z odpowiednim momentem obrotowym dla danego pojazdu. Przekrecenie grozi zerwanie lub uszkodzeniem felgi. Zastosowanie smaru miedzianego przy felgach aluminiowych groz
gwint smarem miedziowym trktujemy a nie felge bystry jestes
11 wrz 15 15:18 | ocena: 100%
Liczba głosów:3
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Sirius Użytkownik anonimowy
~Sirius :
No photo ~Sirius Użytkownik anonimowy
Smar miedziowy to w wypadku kół może być słaby pomysł. Tu polecam smar grafitowy.
Smar miedziowy natomiast znakomicie sprawdza się również przy klemach.
4 sty 19:39
Liczba głosów:0
0%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~adam Użytkownik anonimowy
~adam
No photo ~adam Użytkownik anonimowy
do ~sen:
No photo ~sen Użytkownik anonimowy
8 sie 15 18:40 użytkownik ~sen napisał
Inteligentny się znalazł następny. Śruby lub nakrętki kół przykrecamy zawsze na sucho i z odpowiednim momentem obrotowym dla danego pojazdu. Przekrecenie grozi zerwanie lub uszkodzeniem felgi. Zastosowanie smaru miedzianego przy felgach aluminiowych groz
sen a zmieniales kolo inteligencie
11 wrz 15 15:16 | ocena: 100%
Liczba głosów:1
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej