CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej5.085.224.992.39
Średnio5.305.515.172.64
Najdrożej5.996.195.992.99

Jak przebiega naprawa i ile to kosztuje?

13 sie 07 01:00

Wielu klientów jest oburzonych, gdy blacharz odmawia natychmiastowego określenia ceny naprawy. Niesłusznie - uczciwy szacunek kosztów często wymaga przynajmniej wstępnego rozebrania samochodu.

Nawet towarzystwa ubezpieczeniowe godzą się z tym, że w wielu wypadkach nie da się precyzyjnie określić uszkodzeń samochodu przed rozpoczęciem naprawy, np. przed wstawieniem auta na stanowisko do pomiaru bryły nadwozia. Uwzględniają też aneksy do kosztorysu sporządzonego przez likwidatora, jeśli w trakcie naprawy odkryto nowe uszkodzenia.

Nie warto więc wahać się z żądaniem powiększenia odszkodowania, gdy po rozebraniu auta okaże się, że uszkodzone są dodatkowe elementy, niewidoczne wcześniej. Z tego samego powodu, oddając auto do naprawy blacharskiej, trzeba się liczyć z tym, że nawet jeśli znamy wstępną wycenę, z czasem zostanie ona skorygowana na naszą niekorzyść. Dotyczy to zarówno samochodów naprawianych po wypadku, jak i z powodu korozji. Prawie zawsze niewielka plamka rdzy wychodzącej spod uszczelki oznacza, że w środku konstrukcja drzwi albo klapy jest mocno zniszczona przez korozję! Koszt naprawy zależy jednak nie tylko od stanu remontowanego samochodu - to my mamy na niego spory wpływ. Po pierwsze, skorzystanie z autoryzowanego serwisu blacharskiego w Warszawie może być nawet 2-, 3-krotnie droższe niż naprawa podobnej jakości wykonana przez nieautoryzowany warsztatna prowincji. Jakość naprawy w jednym i drugim przypadku może być bardzo dobra - ale zawsze należy dokładnie porozumieć się z wykonawcą: czy chcemy oszczędzać na wszystkim, czy stawiamy na jakość, nawet za cenę wyższych kosztów? Po drugie, warto zastanowić się nad wyborem właściwej technologii naprawy. Jeżeli nowe elementy blacharskie do naszego auta są dostępne w atrakcyjnej cenie, to nie ma sensu doprowadzać do porządku starych. Jeśli jednak z powodu wysokiej ceny oryginalnych elementów zmuszeni jesteśmy do korzystania z niskiej jakości zamienników, rozważmy wspólnie z blacharzem klepanie starych blach, jeśli to możliwe. W sklepach jest dużo niskiej jakości elementów blacharskich, które bardzo trudno dopasować. Blacharz będzie miał o wiele więcej pracy z dopasowywaniem takich elementów niż z prostowaniem starych. Zaoszczędzimy na częściach, dołożymy na naprawie. Czasem dobrym rozwiązaniem jest zastosowanie części używanych - o ile w ogóle dostępne są części wolne od korozji. Stosunkowo dużo można zaoszczędzić np. na oświetleniu, ale w takim wypadku natychmiast po naprawie będziemy cierpieć z powodu niskiej jakości części. Jeśli już oszczędzać - to tylkoz głową.Naprawa maskiZaczyna się zawsze od oczyszczenia okolic uszkodzenia. Następnie przy użyciu nakrętek "wyciąga się" dołek w blasze. Powierzchnię pozbawioną dołka należy oszlifować i można przystąpić do odtwarzania przetłoczenia w blasze (tzw. zygi). W tym celu wzdłuż krawędzi ustawiamy tzw. grzebień. Po zgrzaniu go z blachą możemy ręcznie lub mechanicznie "wyciągnąć" krawędź.Marna robota Nadwozie naprawione tanim kosztem po wypadku naruszającym jego strukturę nie tylko rdzewieje, ale także nie ma dawnej sztywności. Taki samochód po pierwsze: skrzypi i trzeszczy na każdej nierówności, a po drugie: pracujące elementy blach ocierają o siebie, zdzierając lakier do podkładu, a nawet gołej blachy. Nowy prógNowoczesne technologie napraw nadwozia wymagają znacznie większych niż kiedyś inwestycji w narzędzia, ale korzysta na nich nie tylko klient. Przy użyciu zgrzewarki montaż kolejnych elementów oblachowania jest o wiele szybszy niż przy zastosowaniu spawania tradycyjnym palnikiem. Dzięki nowym technikom znacznie mniej do roboty ma także lakiernik. WgniecenieNiewielkie "parkingowe" wgniecenie blachy - jeśli lakier nie został uszkodzony - można usunąć bez malowania naprawianego elementu. W Polsce jest kilka firm wyspecjalizowanych w naprawach aut uszkodzonych, m.in. w wyniku gradobicia, które wyciągają lub wypychają takie wgniecenia, nie uszkadzając lakieru (np. www.trotek.prv.pl). Usuwanie pojedynczego wgniecenia trwa ok. 40 minut i kosztuje 150 zł. BłotnikJeśli jest skorodowany - jak na zdjęciu - naprawa starego wystarczy na kilka miesięcy, może na rok - potem pojawi się korozja. W wielu wypadkach za nowy element zapłacimy poniżej 200 zł i klepanie nie ma sensu. Na lakierowanie i usługę wydamy ok. 250-500 zł.Za naprawę - prostowanie starego błotnika - zapłacimy o ok. 100-150 zł więcej. Ma to sens, gdy nowy błotnik jest drogi lub trudno dostępny. MaskaUszkodzona maska oraz plastikowe elementy w komorze silnika. Samochód nadaje się do jazdy.Koszt części zamiennych to 1800 zł, w tym maska 1300 zł. Koszt lakierowania nowej maski i montażu elementów to 1100 zł. Łączny koszt - 2900 zł. W przypadku regeneracji starej maski można go obniżyć o kilkaset zł. Pocieszające jest to, że z wizytą u blacharza nie trzeba się spieszyć.BłotnikJeśli jest skorodowany - jak na zdjęciu - naprawa starego wystarczy na kilka miesięcy, może na rok - potem pojawi się korozja. W wielu wypadkach za nowy element zapłacimy poniżej 200 zł i klepanie nie ma sensu. Na lakierowanie i usługę wydamy ok. 250-500 zł.Za naprawę - prostowanie starego błotnika - zapłacimy o ok. 100-150 zł więcej. Ma to sens, gdy nowy błotnik jest drogi lub trudno dostępny. NaruszonyPozornie niegroźne uszkodzenie? Do wymiany próg, tylny błotnik, drzwi, listwa ozdobna, kawałek podłogi. Co najważniejsze - konstrukcja nadwozia została poważnie naruszona. W przypadku młodego ubezpieczonego auta, naprawianego w autoryzowanym serwisie zgodnie z technologią producenta, koszt takiej usługi może przekroczyć 70 proc. jego wartości, co często oznacza szkodę całkowitą. Czy to się naprawdę opłaca?Czy to się naprawdę opłaca?W przypadku nowoczesnych aut naprawa pojazdu, wyglądającego tak jak na zdjęciu obok, jest najczęściej możliwa, ale zupełnie nieopłacalna. Wystarczy zdać sobie sprawę, że wymienić trzeba będzie nie tylko drzwi, próg, boczny słupek i duże fragmenty podłogi, lecz także poduszki powietrzne, popękaną deskę rozdzielczą, uszkodzoną tapicerkę i wiele, wiele innych elementów. Niestety, wciąż są warsztaty, które podejmują się "tanich napraw" i komisy, które nie boją się (i nie wstydzą) handlować takimi pojazdami.

Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych.
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.
Napisz komentarz...

 
Brak zdjęcia












Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze

Brak zdjęcia
Brak zdjęcia ~Slawek1067 Użytkownik anonimowy
~Slawek1067 :
Brak zdjęcia ~Slawek1067 Użytkownik anonimowy
Witam, ja rozpoczęłem Witam, ja rozpoczęłem działalność blacharską i nie zgodziłbym się z tym co tu pisze. Jak można klientowi nie powiedzieć ile kosztuje usługa. Ja nawet telefonicznie powiem klientowi co ile ma kosztować ; gadu- gadu 9137220 lub mail sasasa2@poczta.onet.eu. Prowadzę usługi blacharskie w Warszawie na Tarchominie . Pozdrawiam. Sławek
28 wrz 11 18:35 | ocena: 50%
Liczba głosów:2
50%
50%
     IP: 80.238.121.82
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
Brak zdjęcia
Brak zdjęcia ~złomoland poland Użytkownik anonimowy
~złomoland poland :
Brak zdjęcia ~złomoland poland Użytkownik anonimowy
a dlaczego jak facet pisze rzeczowo, to jekieś propozycje rodem z matuszki Rasiji składacie.Prawada jest taka że 90procent zwożonych samochodów to złom lub zajeżdżony złom ,wiem bo 10 lat temu przywoziłem kilkanaście takich....a naprawy typu/ napewno bedzie pan zadowolony / pewnie i tak zostaną na jedno lub 2 pokolenia!;)
9 lip 18:38
Liczba głosów:0
0%
0%
     IP: 83.7.94.93
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
Brak zdjęcia
Brak zdjęcia ~kabi Użytkownik anonimowy
~kabi :
Brak zdjęcia ~kabi Użytkownik anonimowy
ale rozrzut cen od 250 do 500 ale rozrzut cen od 250 do 500 nie wiecie co piszecie pasowie pismacy
5 maja 12 21:40
Liczba głosów:0
0%
0%
     IP: 84.38.90.56
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Przeczytaj również

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej