CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej4.094.423.851.60
Średnio4.294.554.081.81
Najdrożej4.784.644.952.21

Jak wypolerować reflektory?

8 gru 16 15:20
Udostępnij
0
Skomentuj

Plastikowe klosze mają tendencję do matowienia i żółknięcia. Można je jednak wypolerować, usunąć żółte zabarwienie i przywrócić przejrzystość

Im mniej trwały reflektor, tym łatwiej się go odnawia. Niektóre lampy są tak oporne, że zdzieranie zażółconego lakieru trwa godzinami. Reflektor wykonany z poliwęglanu jest wrażliwy nie tylko na piaskowanie pyłem drogowym, które powoduje utratę przejrzystości, lecz także na promieniowanie UV, które również powoduje utratę przejrzystości, a także zażółca klosz.

Dobra wiadomość: plastikowe klosze reflektorów (obecnie w tej technologii wykonywane są niemal wszystkie lampy) można zarówno wygładzić, jeśli uległy porysowaniu, jak i przywrócić im przejrzystość, jeśli zżółkły. W sklepach znajdziemy specjalne zestawy składające się z pasty do reflektorów, ściereczki, kilku pasków drobnoziarnistego wodnego papieru ściernego (P2000-P5000) oraz z preparatu, który zabezpieczy wypolerowany reflektor przed zżółknięciem. Czasem to się sprawdza.

Jeśli lampa nie ma na sobie grubej warstwy lakieru ochronnego lub nie ma jej wcale, nawet bez użycia maszyny polerskiej za pomocą ściereczki wypolerujemy klosz i przywrócimy mu przejrzystość. Zasada jest prosta: łatwo żółknie, łatwo się poleruje.

Po przeszlifowaniu klosza papierem ściernym i wypolerowaniu pastą nanosimy preparat zabezpieczający – i gotowe. Można użyć (tak robią często handlarze) dowolnej pasty ściernej do lakieru, a jako zabezpieczenie użyć wosku do karoserii z filtrem UV. Jednak jeśli warstwy wosku nie będziemy odnawiać regularnie, odnowiony reflektor zżółknie w miesiąc!

Niestety, coraz częściej producenci (a zdarza się to nawet w samochodach 15-letnich, np. w Mercedesie W210, Hondzie Civic) lakierują reflektory. Takie lampy są bardziej odporne na zużycie, ale też trudniejsze do regeneracji.

Pasta do plastiku i szmatka? Zapomnij!

Co gorsza, o tym, że lampa jest polakierowana możemy dowiedzieć się dopiero w trakcie pracy. Wówczas, gdy naruszymy substancję ochronną, nie ma już drogi odwrotu: pracę trzeba skończyć albo lampa pozostanie łaciata! Jeśli korzystacie z zestawu do regeneracji lamp, przygotujcie dodatkowo: po dwa większe arkusze wodnego papieru ściernego o gradacji: 800, 1200, 2000 i ewentualnie 3000.

Awaryjnie, jeśli „pacjent” okaże się oporny, weźcie arkusz papieru o gradacji 400, ale nie używajcie go, jeśli to nie jest konieczne. Przygotujcie też: wodę, taśmę malarską do zabezpieczenia zderzaka i błotnika, miękkie szmatki. Przyda się polerka obrotowa do lakieru – na późniejszym etapie przyspieszy pracę. Gdybyśmy chcieli się wziąć do roboty jak profesjonaliści, powinniśmy wymontować całe lampy i obrabiać je w garażu lub w domu. Jeśli ich wyjęcie nie nastręcza trudności, warto to zrobić.

Lakier zeszlifowujemy papierem ściernym, zaczynając grubszym i kontynuując pracę aż do całkowitego usunięcia lakieru. Potem kolejno szlifujemy papierami P1200, 2000, 3000... Obróbka jednego reflektora może zająć nawet 2-3 godziny! Samo polerowanie klosza pozbawionego lakieru zajmuje za pomocą szmatki ok. 30-40 minut, za pomocą maszyny polerskiej – ok. 5-10 minut.

Jeśli okaże się, że na lampie pozostały rysy po papierze ściernym, wracamy do papieru 2000 lub – w razie potrzeby – 1000-1200 i ponownie polerujemy pastą.

Po uzyskaniu zadowalającej przejrzystości klosza zabezpieczamy go preparatem do konserwacji lamp. Myśleliście, że to prostsze? My też... W galerii pokazujemy krok po kroku, jak wypolerować reflektory.

Material powstał we współpracy z BłyskotliwyKierowca.pl

Poleć
Udostępnij
0

Polecamy także:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: A w nim: Wskazujemy auta, które nie są odporne na korozję oraz co psuje się w elektronice samochodów. Sprawdzamy też kto produkuje trwalsze diesle, BMW czy VW? Oceniamy czy warto założyć instalację LPG i czy opłaca się regenerować amortyzatory ze zmiennym tłumieniem.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze (30)

No photo
No photo ~Łukasz Użytkownik anonimowy
~Łukasz :
No photo ~Łukasz Użytkownik anonimowy
ale żeście pojechali z tym zdjęciem. Oczywiście amatorzy nie mający pojęcia o fotografii łykną jak pelikany. Zatem małe ostrzeżenie... zdjecie zostało celowo oświetlone z lewej strony błyskiem lampy fotograficznej. Wpływ ma to taki na odbiór że prawa strona zdjęcia ( przez światło zastane ) jest cieplejsza to sprawia wrażenie że to ona lewa lampa ( czyli prawa w aucie ) wydaje się być bielsza. Ona tylko wydaje się przez chłodniejszą barwę światła. Słabo się przygotowaliście do tego artykułu pod tym kątem
9 gru 16 21:08 | ocena: 100%
Liczba głosów:9
100%
0%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Polak Użytkownik anonimowy
~Polak :
No photo ~Polak Użytkownik anonimowy
A ja mam auto 19-letnie i w nim są szklane klosze, których nie trzeba polerować. Nie mam też wielu innych nowych "wspaniałych" wynalazków, takich jak zawór EGR, systemu start-stop, ani turbo w benzynowym silniku i jest extra :-)
9 gru 16 08:26 | ocena: 86%
Liczba głosów:29
86%
14%
| odpowiedzi: 2
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~projektant Użytkownik anonimowy
~projektant :
No photo ~projektant Użytkownik anonimowy
"Niestety, coraz częściej producenci (a zdarza się to nawet w samochodach 15-letnich, np. w Mercedesie W210, Hondzie Civic) lakierują reflektory" - Szanowy Panie Redaktorze - to "niestety lakierowanie" wlasnie sluzy zabezpieczeniu reflektora przed porysowaniem i zzolknieciem. Gdyby klosz z PC fabrycznie nie byl "niestety polakierowany" mialby Pan zmatowialy klosz pewnie po miesiacu. Po kilku(nastu) latach jednak nawet ta warstwa sie sciera.
Wypada sie doinformowac zanim napisze sie glupoty...
16 lut 17:22 | ocena: 50%
Liczba głosów:4
50%
50%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~technolog_chemik Użytkownik anonimowy
~technolog_chemik :
No photo ~technolog_chemik Użytkownik anonimowy
Klosz PC ( poliwęglan ) na etapie produkcji jest pokrywany lakierem, utawrdzanym promieniowaniem UV, wtedy on zyskuje status usieciowanego ( lakier ) tzn. utwardzonego. Bez tej powłoki PC ma ograniczoną odporność na warunki atmosferyczne. Więc szlifowanie i polerowanie tychże reflektowrów bez nałożenia lakieru po całym procesie to chwilowy estetyczny lans. Za jakiś czas, zależny od warunków PC zacznie być matowy, zjadlem zęby na tych historiach...
16 lut 18:44 | ocena: 100%
Liczba głosów:4
100%
0%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Szpulka Użytkownik anonimowy
~Szpulka :
No photo ~Szpulka Użytkownik anonimowy
Mój mąż zajmuje sie regeneracją lamp samochodowych od dobrych dwóch lat. Jeszcze mie było reklamacji, że niby po pół roku znowu są zmatowiałe. Trzeba wiedzieć jak to robić :)
15 gru 16 09:43 | ocena: 67%
Liczba głosów:12
67%
33%
| odpowiedzi: 2
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Lakiernik Użytkownik anonimowy
~Lakiernik :
No photo ~Lakiernik Użytkownik anonimowy
To jest zabronione na zachodzie a po drugie za pół roku to samo będzie. Tylko pomalowanie na nowo moze wydłuży zywot
8 gru 16 16:57 | ocena: 73%
Liczba głosów:15
73%
27%
| odpowiedzi: 2
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~qqruzNIK Użytkownik anonimowy
~qqruzNIK :
No photo ~qqruzNIK Użytkownik anonimowy
Kto wymyślił te plastikowe reflektory? Z bezpieczeństwem ma to tyle wspólnego co świetlówka energooszczędna z ekologią.
Nabijanie dodatkowej kasy warsztatom i producentom. Bezpieczeństwo obniża, bo połowa samochodów (zwłaszcza w krajach o cieplejszym klimacie) jeździ z reflektorami bladymi jak mleko, które wcale nie oświetlają już drogi.
A czasie wypadku ten plastik łamie się na ostre trójkąty, bo jest twardszy od szkła.
16 lut 10:14 | ocena: 50%
Liczba głosów:4
50%
50%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~ola Użytkownik anonimowy
~ola
No photo ~ola Użytkownik anonimowy
do ~Szpulka:
No photo ~Szpulka Użytkownik anonimowy
15 gru 16 09:43 użytkownik ~Szpulka napisał
Mój mąż zajmuje sie regeneracją lamp samochodowych od dobrych dwóch lat. Jeszcze mie było reklamacji, że niby po pół roku znowu są zmatowiałe. Trzeba wiedzieć jak to robić :)
A mój poleruje mi lampę jęzorem też nie ma reklamacji
15 gru 16 16:19 | ocena: 76%
Liczba głosów:17
76%
24%
| odpowiedzi: 1
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~tao Użytkownik anonimowy
~tao :
No photo ~tao Użytkownik anonimowy
Bez sensu. Koszt materiałów do samodzielnego polerowania przewyższa koszt polerki w profesjonalnym zakładzie.
8 gru 16 18:05 | ocena: 69%
Liczba głosów:13
69%
31%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~PATRYK Użytkownik anonimowy
~PATRYK :
No photo ~PATRYK Użytkownik anonimowy
Pasta do polerowania FARECLA , wilgotna miękka tkanina, 15 minut ręcznego polerowania i reflektory są przejrzyste. Sprawdziłem i polecam.
8 gru 16 20:21 | ocena: 64%
Liczba głosów:14
64%
36%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: Auto Świat / Auto Świat

Polerowanie reflektorów

W pracy pomocny będzie wodny papier ścierny, pasta do reflektorów, polerka rotacyjna, a także lakier do zabezpieczenia lamp.

Jak wypolerować reflektory? (slajd 1 z 17)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego