Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

Jak samodzielnie wypolerować reflektory?

20 lis 17 18:39

Po kilku latach wykonane z tworzywa sztucznego klosze reflektorów są już często mocno zmatowiałe. Pokazujemy, jak przywrócić im pierwotny blask

Udostępnij
0
Skomentuj

Od kilkunastu lat ze względów bezpieczeństwa szyby reflektorów samochodowych nie są już wykonywane ze szkła, lecz z poliwęglanu. Dla projektantów może to i powód do radości, bo reflektory z tego materiału mogą mieć bardziej fantazyjne kształty. Niestety, właściciele aut z takimi światłami mają za to częściej powody do narzekania. Już po kilku latach eksploatacji klosze mogą być zmatowiałe, porysowane lub przebarwione.

Powodów uszkodzeń powierzchni szyb reflektorów jest kilka: od mikrorysek na skutek kontaktu z ziarenkami piasku (poliwęglan nie jest tak twardy, jak szkło), przez kontakt z agresywnymi chemikaliami zawartymi w niskojakościowych płynach do spryskiwaczy, aż po przegrzanie i destrukcyjny wpływ promieniowania UV pochodzącego ze światła słonecznego, jak i z żarówek lub lamp bez odpowiednich filtrów. Przebarwienia i zmatowienia to niestety problem nie tylko kosmetyczny – źle wyglądają, ale też zabierają mnóstwo światła.

Preparaty do renowacji reflektorów w najniższych cenach - sprawdź teraz!

Dobra wiadomość: zniszczone w ten sposób reflektory można zwykle naprawić. Są warsztaty oferujące taką usługę, na rynku jest też wiele gotowych zestawów akcesoriów i preparatów do polerowania i zabezpieczania zmatowiałego poliwęglanu. Niektóre z nich zawierają tylko pasty polerskie i utwardzacze, w innych do zestawu dołączono też papier ścierny o różnych gradacjach oraz lakier bezbarwny do wykończenia powierzchni.

Naszym zdaniem

Niezły efekt można uzyskać bardzo szybko, zwłaszcza jeśli macie do dyspozycji polerkę elektryczną. Jeżeli jednak powierzchnia nie zostanie zabezpieczona lakierem lub specjalistyczną chemią, to szybko znów zmatowieje.

Preparaty do renowacji reflektorów w najniższych cenach - sprawdź teraz!

Poleć
Udostępnij
0

Polecamy:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: A w nim: Wskazujemy auta, które nie są odporne na korozję oraz co psuje się w elektronice samochodów. Sprawdzamy też kto produkuje trwalsze diesle, BMW czy VW? Oceniamy czy warto założyć instalację LPG i czy opłaca się regenerować amortyzatory ze zmiennym tłumieniem.

Komentując korzystasz z narzędzia Facebooka. Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników. Aby zgłosić naruszenie – kliknij w link „Zgłoś Facebookowi” przy wybranym poście. Regulamin i zasady obowiązujące na Facebooku znajdują się pod adresem https://www.facebook.com/policies

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej