Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej4.384.494.291.97
Średnio4.594.734.492.11
Najdrożej4.994.994.992.29

Czym kierować się podczas wyboru oleju?

12 sie 13 18:21

Gdy zbliża się okresowa wymiana oleju w samochodzie, kierowcy stoją przed dylematem wyboru konkretnego oleju, który zapewni silnikowi najlepsze właściwości. Na polskim rynku dostępna jest szeroka gama produktów, praktycznie każdego producenta. Czym kierują się rodacy podczas podejmowania decyzji o zakupie? Co jest dla nich najważniejsze? Czy wystarczy sama renoma producenta, by wybrać jego produkt? Polski rynek olejów silnikowych miernikiem całej branży motoryzacyjnej

Udostępnij
0
Skomentuj
Czym kierować się podczas wyboru oleju? Czym kierować się podczas wyboru oleju? Foto: Auto Świat

Gdy branżę motoryzacyjna dopadł kryzys, dotyczył on praktycznie każdej jej gałęzi, w tym również producentów olejów silnikowym. Rynek ten odzwierciedla w dokładny sposób kondycję całej branży, a także mierzy siłę nabywczą statystycznego polskiego kierowcy. Klienci niezależnych serwisów samochodowych, takich Euromaster,coraz większą uwagą zwracają na koszty związane zarówno z usługą, jak i z częściami.

Wśród polskich marek zarówno Lotos Oil jak i Orlen Oil mogą poszczycić się sukcesami rynkowymi. Obie spółki są znane i cenione w Polsce, ale równieżsystematycznie zwiększają eksport olejów poza granice kraju.

Coraz wyższa jakość polskich produktów

Dawniej wymiana oleju w dobrej marki samochodzie wiązała się jednoznacznie z wyborem wyrobu zagranicznego producenta, np. Shell, Mobil, Total czy Castrol Polskie oleje uważano za produkty gorszej jakości. Jednak w ostatnich latach zaszły dość znaczące zmiany zarówno w organizacji, jak i produkcji polskich olejów silnikowych. W chwili obecnej ich jakość oraz parametry w niczym nie ustępują znanym, zagranicznym markom.

Wymień olej zanim będzie za późno

Świadczą o tym między innymi sukcesy w sportach motorowych drużyn wspieranych przez polskich producentów, którzy zaopatrują samochody rajdowe w produkowane przez siebie oleje i paliwa. Wspomnieć należy o Platinum Rally Team i Lotos Rally Team, drużyny te mają na swoim koncie wiele zwycięstw, które mogą poświadczyć o wysokiej jakości produktów, które są używane w samochodach rajdowych.

Jaki powinien być idealny olej silnikowy?

Wybór oleju samochodowego, zwłaszcza w nowoczesnych jednostkach napędowych produkowanych obecnie samochodów nie może być dziełem przypadku. W żadnym wypadku jedynym kryterium nie powinna być wyłącznie cena, równie ważna jest jeszcze jakość tego środka, gdyż to od niego w głównej mierze zależeć będzie praca silnika. Czy istnieje optymalny olej do danego silnika? Z pewnością tak i można go znaleźć w ofercie polskich producentów, wystarczy tylko dobrać parametry produktu do tych, które zaleca producent samochodu.

Jaki olej wybierają Polacy?

Polski kierowca coraz częściej sięga po wysokiej klasy oleje, oczekując tym samym, że zapewnią one lepszą pracę silnika, a co za tym idzie zmniejszą spalanie oraz zużycie silnika. Wielu z nich oczekuje, że dzięki temu będzie mogła wydłużyć okresy między kolejnymi wymianami. Wyniki sprzedaży polskich producentów mogą świadczyć, że zwiększa się liczba kierowców, którzy mają zaufanie do rodzimych marek. Z pewnością jest to dobra prognoza na przyszłość tej branży w Polsce.

Poleć
Udostępnij
0

Przeczytaj również:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: A w nim: Wskazujemy auta, które nie są odporne na korozję oraz co psuje się w elektronice samochodów. Sprawdzamy też kto produkuje trwalsze diesle, BMW czy VW? Oceniamy czy warto założyć instalację LPG i czy opłaca się regenerować amortyzatory ze zmiennym tłumieniem.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze (30)

No photo
No photo ~Suzana Użytkownik anonimowy
~Suzana
No photo ~Suzana Użytkownik anonimowy
do ~Jazz:
No photo ~Jazz Użytkownik anonimowy
10 wrz 13 10:01 użytkownik ~Jazz napisał
Potwierdzam, producent zaleca 0W20 lub 5W30 (a w serwisach leją przewaznie 5W30 ale nawet 15W40!!!! się zdarz), to morderstwo dla takiego silnika jak 1.4 I-VTEC. Fabrycznie jest 0W20, To bardzo dobry olej (PAO, IV grupa) ale jeden warunek - wymiana co 12
Poniewaz byłem ostatnio na kupnie nowego auta , marka nie ma tu znaczenia (kupiłem w tamtym tygodniu),zadałem pytanie importerowi marki pytanie o olej 0W20,czy mogę go stosowac ,jak go kupię i przywiozę na przegląd.
Oto odpowiedz specjalisty od homologacji ;
"Nowe silniki są przystosowane do oleju 0w20 aczkolwiek nie zalecamy stosowania takiego oleju z uwagi na jego obniżona wartość lepkości.
Zalecamy stosowanie oleju 5w30 który zdecydowanie lepiej chroni silnik.
Odnosząc się do drugiej części pytania to to olej 0w20 jest raczej niedostępny w naszych serwisach. Musiałby Pan dostarczyć taki olej osobiście "
10 wrz 13 14:26
Liczba głosów:0
0%
0%
| odpowiedzi: 2
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~znawca Użytkownik anonimowy
~znawca
No photo ~znawca Użytkownik anonimowy
do ~LOLO:
No photo ~LOLO Użytkownik anonimowy
10 wrz 13 10:54 użytkownik ~LOLO napisał
Widzę, że jesteś dobrze obeznany w temacie. Proszę o radę : jaki olej proponowałbyś do hondy civic 1,4 is rocznik 1997 przebieg 127000 km. Z góry dziękuję.
Nie doradzę Ci konkretnie jaki olej do takiego silnika, ale mogę podpowiedzieć kilka ogólnych wskazówek. Po pierwsze należy odpowiedzieć na pytanie
w jakim stanie jest silnik?
- czy jest pobór oleju itd czy nie?
Jeżeli tak to należy zrobić remont ( lanie oleju o większej lepkości nic nie da, trzeba usunąć przyczynę).
Jeżeli silnik jest w dobrym stanie (ewentualnie zrobisz remont) to należy zastosować olej syntetyczny (co do lepkości to nie wiem jaka jest tu zalecana ale obstawiam 0W20 lub 5W30 - to musisz sobie sprawdzić), najważniejsze żeby olej był syntetyczny ( grupa IV lub V - PAO / estry - poczytaj sobie w necie o co z tym chodzi). W Polsce często jest sprzedawany jako syntetyczny olej tzw, hydrokrakownay czyli (grupa III) jest to olej mineralny którego parametry są zmieniane tak ze są zbliżone do syntetycznego (na opakowaniach sprzedawanych w Polsce jest napisane "syntetyczny" a na tym samym opakowaniu opis w języku obcym brzmi "synthetic techology" - czyli wykonany w technologii syntetycznej a nie pełny syntetyk. Na zachozdie takich olejów (hydrokarowanych) nie wolno opisywać jako syntetyczne tylko jako "wykonany w technologii syntetycznej" u nas wolno i pisze się ze są to pełne syntetyki co nie jest zgodne z prawdą.
10 wrz 13 11:59 | ocena: 100%
Liczba głosów:1
100%
0%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~BigOne Użytkownik anonimowy
~BigOne
No photo ~BigOne Użytkownik anonimowy
do ~Zgred:
No photo ~Zgred Użytkownik anonimowy
10 wrz 13 07:44 użytkownik ~Zgred napisał
Lejemy to co zaleca producent i tyle. Mówię o klasie lepkości. To jest bujda, że jak silnik ma duży przebieg to trzeba lać mineralny, lub półsyntetyk. Niektóre silniki - tzw. luźno spasowane, mają w swojej naturze branie oleju i nie koniecznie musi być t
No stary!Widać,że masz duże pojęcie o nowoczesnej motoryzacji.Tylko te matoły na tych forach tego nie pojmują i wciąż dolewają olej mieszając syntetyk z mineralnym tudzież semisynteticiem-Tragedia,ale takie są fakty na PL wśi.A filtr oleju potrafi wytrzymać ich zdaniem 100 000km i więcej.'bałwanów' w tym kraju nam nie brakuje,ale zawsze warto ich w jakiś tam sposób edukować?
10 wrz 13 09:42 | ocena: 100%
Liczba głosów:1
100%
0%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Półtoragościa Użytkownik anonimowy
~Półtoragościa :
No photo ~Półtoragościa Użytkownik anonimowy
zasada W Polsce tylko 5W 40 i na pewno nie oleje typu Mobil które same znikają.Jest to optymalna lepkość dla naszego klimatu.
Oleje energooszczędne mają łatwo zrywalny film olejowy i nie polecam.I przede wszystkim nie słuchać producentów że olej się wymienia co 30 tys. km (szczególnie jeśli kupuje się używane auto) wymiana max. co 20 tys.
10 wrz 13 07:53 | ocena: 50%
Liczba głosów:4
50%
50%
| odpowiedzi: 1
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Polak 7 Użytkownik anonimowy
~Polak 7 :
No photo ~Polak 7 Użytkownik anonimowy
Farmazony! Mnostwo slow, ZERO tresci. Autor zadaje pytanie: Jaki powinien być idealny olej silnikowy? Po czym 6 linijek tekstu i ani jednego konkretu.
Kolejne pytanie:
Jaki olej wybierają Polacy?
I znow zadnego konkretu. Ani jednego produktu wymienionego w odpowiedzi. Same farmazony.

Wspolczuje!
10 wrz 13 09:31 | ocena: 100%
Liczba głosów:2
100%
0%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~BigOne Użytkownik anonimowy
~BigOne
No photo ~BigOne Użytkownik anonimowy
do ~znawca:
No photo ~znawca Użytkownik anonimowy
10 wrz 13 07:19 użytkownik ~znawca napisał
zaleceniami producenta Trzeba lać olej o takiej lepkości i innych parametrach jak zaleca producent, bez względu na przebieg. Jeżeli silnik "bierze olej" to trzeba zrobić odpowiedni remont a nie lać olej o większej lepkości "coby się uszczelniło". Zadbane
Mam pytanko!Jesteś pewny na 100%,że Honda zaleca 0W20?Bo ja miałem Civica R-Type w 2002 i Honda zalecała 0W 30(Mobil1).Osobiście nie słyszałem,ażeby jakakolwiek z dużych firm typu Mobil1 czy też Castrol produkował olej o lepkości 0W20/Ale może jestem w błędzie?
10 wrz 13 09:48
Liczba głosów:0
0%
0%
| odpowiedzi: 2
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Max Użytkownik anonimowy
~Max
No photo ~Max Użytkownik anonimowy
do ~tad-sap:
No photo ~tad-sap Użytkownik anonimowy
10 wrz 13 07:52 użytkownik ~tad-sap napisał
Po co? Olej mozna wymieniac raz na kilka lat!!!Wszyscy dali sie oglupic i wymieniaja co roku i nabijaja kabze producentom.A marka oleju?
Tak naprawde one niczym sie nie roznia i spelniaja swoje zadanie!
Mercedes pokazał że oleju można w ogóle nie wymieniać
wystarczy przefiltrowaćz niego "śmieci" powstałe w trakcie pracy i można zalać silnik na nowo.
Nawet długotrwała praca nie powoduje zmian w składzie oleju.
10 wrz 13 11:19 | ocena: 100%
Liczba głosów:3
100%
0%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~LOLO Użytkownik anonimowy
~LOLO
No photo ~LOLO Użytkownik anonimowy
do ~znawca:
No photo ~znawca Użytkownik anonimowy
10 wrz 13 09:55 użytkownik ~znawca napisał
NA 100% obecne modele Jazz, City są zalewane fabrycznie 0W20 IDEMITSU (OEM-owy olej Hondy, choć instrukcja obsługi dopuszcza te 5W30). Co do innych modeli nie jestem pewien na 100% ale chyba Accord też 0W20. Co do producentów to 0W20 oferują m.in. MOTUL,
Widzę, że jesteś dobrze obeznany w temacie. Proszę o radę : jaki olej proponowałbyś do hondy civic 1,4 is rocznik 1997 przebieg 127000 km. Z góry dziękuję.
10 wrz 13 10:54
Liczba głosów:0
0%
0%
| odpowiedzi: 1
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~RedKoral Użytkownik anonimowy
~RedKoral
No photo ~RedKoral Użytkownik anonimowy
do ~kirk:
No photo ~kirk Użytkownik anonimowy
10 wrz 13 10:13 użytkownik ~kirk napisał
Mam kilka podobnych spostrzeżeń. Co do problemu brania oleju to polecam Ci SX6000 będziesz bardzo mile rozczarowany. Mój Audik 390.000 km dymił na niebiesko.Po długiej rozmowie facet mnie przekonał. Teraz 445.650 km problem znikł i wcale nie dolewam. Wart
Nie można być mile rozczarowanym, co najwyżej zaskoczonym. Rozczarowanie to uczucie negatywne co za tym idzie nie może być miłe. To tak na marginesie.
10 wrz 13 11:35 | ocena: 50%
Liczba głosów:4
50%
50%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Bart Użytkownik anonimowy
~Bart :
No photo ~Bart Użytkownik anonimowy
Olej witam serdecznie mam focus jedynke i urzywam castrol magnatec 5w40 i jestem bardzo zadowolony przejezdzam namim 15 tysiecy kilometrow
10 wrz 13 11:41 | ocena: 100%
Liczba głosów:1
0%
100%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej