Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej4.384.494.291.97
Średnio4.594.754.492.10
Najdrożej4.994.994.992.29

Jak zabezpieczyć auto przed korozją? Zrób to zanim przyjdzie zima

22 lis, 20:26

Niezależnie od tego, czy odstawiasz swojego klasyka na zimę do garażu, czy zamierzasz nim normalnie jeździć, jesień jest dobrym czasem na zabezpieczenie go antykorozyjnie

Udostępnij
0
Skomentuj

Dlaczego należy zabezpieczać antykorozyjnie samochody, wszyscy wiedzą. Nie wszyscy jednak zdają sobie sprawę z tego, że trzeba to robić także w przypadku aut, które mają fabrycznie ocynkowaną karoserię.

Prepraty antykorozyjne w najniższych cenach!

Szukasz sposobu na zabezpiecznie auta przed korozją. Znaleźliśmy dla Ciebie preparaty antykorozyjne w najniższych cenach. Sprawdź teraz!

Wprowadzenie tego rozwiązania znacznie wydłużyło żywotność samochodów, ale nic nie jest wieczne. Powłoki cynkowe starzeją się i z biegiem czasu nawet w pojazdach z tak zabezpieczonymi blachami na rantach drzwi czy nadkolach pojawia się korozja. Ten proces zachodzi jeszcze szybciej, gdy auto było uszkodzone.

I wcale nie mówimy tu o poważnej kolizji, skutkującej wymianą blach. Nawet nieduże, jakby się wydawało, naprawione wgniecenie może być zarzewiem korozji – znajdująca się od wewnętrznej strony warstwa antykorozyjna też przecież uległa uszkodzeniu i w te mikropęknięcia będzie się dostawała wilgoć, a stąd już tylko krok do poważnej korozji.

Niestety, gdy rdza jest widoczna już na zewnątrz nadwozia, bez ingerencji blacharza się nie obędzie. Dlatego lepiej zapobiegać niż potem walczyć ze skutkami.

Obecnie do zabezpieczenia profili zamkniętych używa się bardzo płynnych preparatów na bazie specjalnych olejów (np. Rust Check) oraz wosku (np. Restom Cire Corps Creux 4010). W obu przypadkach środki mają silne działanie hydrofobowe (wypierają wodę), a jednocześnie nie zatykają technologicznych odpływów, żeby woda, jeśli dostanie się do środka elementu (np. do drzwi przez uszczelkę szyby), mogła swobodnie z niego wypłynąć.

Poleć
Udostępnij
0

Polecamy:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: A w nim: Wskazujemy auta, które nie są odporne na korozję oraz co psuje się w elektronice samochodów. Sprawdzamy też kto produkuje trwalsze diesle, BMW czy VW? Oceniamy czy warto założyć instalację LPG i czy opłaca się regenerować amortyzatory ze zmiennym tłumieniem.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze (65)

No photo
No photo ~Kosiel Użytkownik anonimowy
~Kosiel :
No photo ~Kosiel Użytkownik anonimowy
Na rdzę to najlepszy Mercedes A klasa w168 z 2004 r. Posiadam taki od 5 lat i oprócz rdzy to nic mu nie dolega. Ale t rdza to okropieństwo, samochód niestety nie przeszedł przeglądu kilka dni temu. Progi na wylot podłoga z dziurami. Niestety tego nie widać bo zardzewiałe a on ze stacji kontroli pojazdów skapnąć się ze coś jest nie tak bo na szarpakach spadł tłumik. Rozkręcił plastiki i oczom się ukazał dramat.
23 lis 20:52 | ocena: 97%
Liczba głosów:32
97%
3%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Xxx Użytkownik anonimowy
~Xxx :
No photo ~Xxx Użytkownik anonimowy
Nie bardzo rozumie, po co w tym modelu wiercic dziury w drzwiach. Sciagniecie tapicerki z drzwi to max 10 minut i mamy dostep do calej wneki wtedy mozna wypsikach cale drzwi. Wlasnie sam to robilem miesiac temu, sorry ale za takie partactwo z wierceniem dziur to bym nie zaplacil.
24 lis 07:42 | ocena: 96%
Liczba głosów:47
96%
4%
| odpowiedzi: 2
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~sailor Użytkownik anonimowy
~sailor :
No photo ~sailor Użytkownik anonimowy
Mój kolega kiedyś naprawił Mercedesa gipsem. Po prostu rozrobił całą miednicę gipsu i pozalepiał wszystkie dziury i zgniłe miejsca grubo, po czym samochód bez trudu przeszedł przegląd. Tak więc nie przesadzajmy, rdzę da się naprawić tylko trzeba nie bać się zainwestować w wiadra gipsu i trochę popracować.
25 lis 17:18 | ocena: 88%
Liczba głosów:33
88%
12%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~ktoś Użytkownik anonimowy
~ktoś :
No photo ~ktoś Użytkownik anonimowy
za wiercenie tej dziury to bym ręce połamał co nie pan " fachman" nie umie zdjąć tapicerki z drzwi żeby dostać się do środka - naprawa typu pan Mietek w przydomowym garażu
24 lis 08:04 | ocena: 100%
Liczba głosów:24
100%
0%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~mechanik podwoziowy Użytkownik anonimowy
~mechanik podwoziowy :
No photo ~mechanik podwoziowy Użytkownik anonimowy
Nie słuchajcie tych głupot co onet pisze panie Brzeziński konserwować to można fiata ładę a nie nowoczesne samochody raz sąsiad kia chciał sam zakonserwować to skończyło się że orginalne zabezpieczenie odleciało i stracił gwarancję więc proszę ludzi nie wpuszczać w kanał
25 lis 17:05 | ocena: 83%
Liczba głosów:35
83%
17%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~wk1 Użytkownik anonimowy
~wk1
No photo ~wk1 Użytkownik anonimowy
do ~ranker:
No photo ~ranker Użytkownik anonimowy
23 lis 21:47 użytkownik ~ranker napisał
Warto zainwestować w błotniki. Wtedy progi nie są tak narażone na fontanny błota śniegowego z solą. W dłuższej perspektywie to się bardzo opłaca. Poza tym mniej się chlapie tylna szyba, no korzystają na tym bardzo jadący za nami. Dziwne, ale błotniki posi
Błotniki to posiada każdy samochód z tego co zauważyłem. Chlapacze to rzadkość w obecnych samochodach.Dawniej były obowiązkowe.
23 lis 22:50 | ocena: 97%
Liczba głosów:30
97%
3%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~romek Użytkownik anonimowy
~romek
No photo ~romek Użytkownik anonimowy
do ~kryzys:
No photo ~kryzys Użytkownik anonimowy
23 lis 17:52 użytkownik ~kryzys napisał
Ja to olewam odkąd kupiłem aluminiowe auto mam święty spokój , nigdy puszki rdzewiejącej
Aluminium też się utlenia a naprawa auta z aluminium wymaga warsztatu na poziomie technologii kosmicznej. Nie pisz takich bzdur tylko konkrety albo wcale.
23 lis 18:06 | ocena: 90%
Liczba głosów:30
90%
10%
| odpowiedzi: 3
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Andrzej Użytkownik anonimowy
~Andrzej
No photo ~Andrzej Użytkownik anonimowy
do ~ranker:
No photo ~ranker Użytkownik anonimowy
23 lis 21:47 użytkownik ~ranker napisał
Warto zainwestować w błotniki. Wtedy progi nie są tak narażone na fontanny błota śniegowego z solą. W dłuższej perspektywie to się bardzo opłaca. Poza tym mniej się chlapie tylna szyba, no korzystają na tym bardzo jadący za nami. Dziwne, ale błotniki posi
Montaż chlapaczy polega na ich przykręceniu do karoserii. Czyli masz już odkryte dla korozji fragmenty metalu.
24 lis 07:19 | ocena: 94%
Liczba głosów:18
94%
6%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Mina Użytkownik anonimowy
~Mina
No photo ~Mina Użytkownik anonimowy
do ~Stasiek:
No photo ~Stasiek Użytkownik anonimowy
23 lis 17:49 użytkownik ~Stasiek napisał
Czy wszystkie Francuzy maja blachy ocynkowane ?
Najlepiej ocynkowaną jak widać ma na pewno Macron.
23 lis 20:08 | ocena: 100%
Liczba głosów:10
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~oj Użytkownik anonimowy
~oj :
No photo ~oj Użytkownik anonimowy
Dzisiejsze auta są tak zrobione że nie da się ich zabezpieczyć,blacha pokryta cudami na kiju i tak zgnije w środku.
23 lis 22:47 | ocena: 90%
Liczba głosów:21
90%
10%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: Adam Mikuła / Auto Świat

Jak zabezpieczyć auto przed korozją?

Nawet auta, które są dobrze fabrycznie zabezpieczone antykorozyjnie, po latach potrafią niemiło zaskoczyć. Koszt zabezpieczenia auta średniej wielkości to ok. 500 zł.

Jak zabezpieczyć auto przed korozją? Zrób to zanim przyjdzie zima (slajd 1 z 13)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego