Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

Jak zabezpieczyć auto przed korozją? Zrób to zanim przyjdzie zima

22 lis 17 20:26

Niezależnie od tego, czy odstawiasz swojego klasyka na zimę do garażu, czy zamierzasz nim normalnie jeździć, jesień jest dobrym czasem na zabezpieczenie go antykorozyjnie

Udostępnij
0
Skomentuj

Dlaczego należy zabezpieczać antykorozyjnie samochody, wszyscy wiedzą. Nie wszyscy jednak zdają sobie sprawę z tego, że trzeba to robić także w przypadku aut, które mają fabrycznie ocynkowaną karoserię.

Prepraty antykorozyjne w najniższych cenach!

Szukasz sposobu na zabezpiecznie auta przed korozją. Znaleźliśmy dla Ciebie preparaty antykorozyjne w najniższych cenach. Sprawdź teraz!

Wprowadzenie tego rozwiązania znacznie wydłużyło żywotność samochodów, ale nic nie jest wieczne. Powłoki cynkowe starzeją się i z biegiem czasu nawet w pojazdach z tak zabezpieczonymi blachami na rantach drzwi czy nadkolach pojawia się korozja. Ten proces zachodzi jeszcze szybciej, gdy auto było uszkodzone.

I wcale nie mówimy tu o poważnej kolizji, skutkującej wymianą blach. Nawet nieduże, jakby się wydawało, naprawione wgniecenie może być zarzewiem korozji – znajdująca się od wewnętrznej strony warstwa antykorozyjna też przecież uległa uszkodzeniu i w te mikropęknięcia będzie się dostawała wilgoć, a stąd już tylko krok do poważnej korozji.

Niestety, gdy rdza jest widoczna już na zewnątrz nadwozia, bez ingerencji blacharza się nie obędzie. Dlatego lepiej zapobiegać niż potem walczyć ze skutkami.

Obecnie do zabezpieczenia profili zamkniętych używa się bardzo płynnych preparatów na bazie specjalnych olejów (np. Rust Check) oraz wosku (np. Restom Cire Corps Creux 4010). W obu przypadkach środki mają silne działanie hydrofobowe (wypierają wodę), a jednocześnie nie zatykają technologicznych odpływów, żeby woda, jeśli dostanie się do środka elementu (np. do drzwi przez uszczelkę szyby), mogła swobodnie z niego wypłynąć.

Poleć
Udostępnij
0

Polecamy:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: A w nim: Wskazujemy auta, które nie są odporne na korozję oraz co psuje się w elektronice samochodów. Sprawdzamy też kto produkuje trwalsze diesle, BMW czy VW? Oceniamy czy warto założyć instalację LPG i czy opłaca się regenerować amortyzatory ze zmiennym tłumieniem.

Komentując korzystasz z narzędzia Facebooka. Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników. Aby zgłosić naruszenie – kliknij w link „Zgłoś Facebookowi” przy wybranym poście. Regulamin i zasady obowiązujące na Facebooku znajdują się pod adresem https://www.facebook.com/policies

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej