Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

Jak zdabać o akumulator?

5 lut, 11:24

Najczęstszym powodem nieplanowanego unieruchomienia auta według statystyk pomocy drogowych od lat jest rozładowany akumulator. Krótkie trasy, ukryte odbiorniki i niskie temperatury – to szkodzi mu najbardziej

Udostępnij
0
Skomentuj

Pomocy, moje auto nie chce zapalić! Fachowiec z pomocy drogowej wezwany do takiego zlecenia od razu wie, od czego zacząć. Według statystyk ADAC, jednego z największych operatorów usług assistance w Europie, w 2017 roku na 1,6 mln wezwań tego typu aż 39 proc. dotyczyło problemów z akumulatorem.

Kłopoty z prądem pojawiają się najczęściej zimą, bo właśnie teraz występuje z reguły kumulacja tego, co akumulatorom nie służy. W niskich temperaturach każda bateria traci znaczną część swojej wydajności, podczas gdy jednocześnie zapotrzebowanie auta na prąd wyraźnie wzrasta. Najgorzej jest w przypadku aut jeżdżących sporadycznie lub wyłącznie na krótkich trasach – tu problemy są niemal nieuniknione.

Jeśli już akumulator padnie, nie pędźcie od razu po nowy – staremu warto jeszcze dać szansę. Najpierw należy spróbować go naładować, dopiero w takim stanie jego sprawdzenie w warsztacie może dać wiarygodny wynik. Jeżeli okaże się, że trzeba go wymienić, to w przypadku nowszych aut trzeba pamiętać, że nowy akumulator musi mieć nie tylko właściwe pojemność i prąd rozruchowy, lecz także ma to być bateria tego samego typu, co stosowana fabrycznie. Akumulatorów AGM lub ECM nie wolno zamieniać na znacznie tańsze od nich akumulatory standardowe. Nasza rada: nowego akumulatora nie szukajcie w ASO – tam jest najdrożej.

Naszym zdaniem

W wielu młodych autach (szczególnie w modelach z układami start-stop) wymiana akumulatora to zadanie dla warsztatu – nowy akumulator trzeba zarejestrować w sterowniku instalacji elektrycznej pojazdu.

Poleć
Udostępnij
0

Polecamy:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: A w nim: Wskazujemy auta, które nie są odporne na korozję oraz co psuje się w elektronice samochodów. Sprawdzamy też kto produkuje trwalsze diesle, BMW czy VW? Oceniamy czy warto założyć instalację LPG i czy opłaca się regenerować amortyzatory ze zmiennym tłumieniem.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze (19)

No photo
No photo ~Tom Użytkownik anonimowy
~Tom :
No photo ~Tom Użytkownik anonimowy
Co do centry to prawda. Kiedyś były to najlepsze akumulatory na rynku. Aktualnie - chyba najgorsze. Mialem łącznie 5 centr futura w 2 samochodach. Dwie pierwsze (cały jeszcze te stare) dzialaly tak dlugo, że kolejne zakupiłem takie same. Jedna z nich padla po około dwóch latach, więc stwierdziłem, że pewnie miałem pecha i kupiłem... Kolejną. Druga z nich padla po kilku kolejnych tygodniach. A ta ostatnia (czyli piąta) dokladnie tak samo jak w poprzednim wpisie, niewiele ponad dwa lata. Teraz mam w jednym fabryczną varte, działa już 4 rok. W drugim sam kupiłem na test - boscha. Działa bez zajakniecia niecałe 4 lata. A serwis centry? Zapomnijcie. Wg nich zle uzywaliscie akumulator a i juz... Jak poczytalem opinie w internecie o tych najnowszych centrach to aż mi się wierzyć nie chciało - potrafią mieć problemy z odpaleniumem silnika... Pierwszej zimy! A u nas zimy to pikuś jeśli chodzi o temperatury...
6 lut 10:13 | ocena: 80%
Liczba głosów:15
80%
20%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~C Użytkownik anonimowy
~C :
No photo ~C Użytkownik anonimowy
Generalnie niedługo (a może już?) trzeba będzie jeździć na wymianę piór wycieraczek do ASO żeby błędów w kompie nie było. Jak wymieniłem w garażu (samochód z 2010) aku na nowy to przy sprzedaży okazało się ze komputer zna błędy wszystkich systemów. Oczywiście na desce rozdzielczej nie było śladu po błędach.
8 lut 15:15 | ocena: 100%
Liczba głosów:14
100%
0%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Ecofan Użytkownik anonimowy
~Ecofan :
No photo ~Ecofan Użytkownik anonimowy
W zimie do rozruchu potrzeba 20% mniej prądu. Jest to możliwe dzięki technologii s x 6 0 0 0. p l która generuje powłoczkę o najniższym współczynniku tarcia ciał stałych. Silnik zdecydowanie lżej wchodzi na obroty a tym samym samochód, motocykl lepiej przyśpiesza i jest cichszy. Tarcie pożera moc a zmniejszając tarcie o 88% jak na samym oleju osiągamy 8-12% oszczędności paliwa i 2-4 razy wydłuża się trwałość silnika, turbiny, skrzyni biegów (zalecane do silników wyeksploatowanych ale, nie robi remontu kapitalnego). Ponadto pierścienie swobodniej układają się na tłoku i dokładniej zgarniają olej a to redukuje branie oleju silnikowego o 50-90% i przedłuża jego czystość. Stosuje się tylko raz na 80-130 tys. km. Nie ma jakościowych odpowiedników. Toyota/Japoniazaleca technologięsx6000 wymagającym klientom a Mazda oferowała do czasu nawiązania współpracy z Fordem! Trwałość silnika Wankla w Mazdzie 787 B potwierdziła się zwycięstwem w 24 godz. wyścigu Le Mans w 1991 r. Nie oceniaj bezmyślnie, w OPINIACH są telefony, zadzwoń i sam porozmawiaj z użytkownikami. Nie daj się zmanipulować lobby paliwowemu, olejowemu czy serwisom gdyż skuteczność tych środków szkodzi im interesom a oni Tobie. Sprawdź nas zanim ślepo im zaufasz! W Opiniach są telefony, zanim ocenisz porozmawiaj z użytkownikami. Info dla otwartych na wiedzę i postęp!
11 lut 18:57 | ocena: 60%
Liczba głosów:5
60%
40%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~cdn Użytkownik anonimowy
~cdn :
No photo ~cdn Użytkownik anonimowy
Kupiłem dwa akumulatory Centra różnego rodzaju w różnych sklepach ,oba padły nagle między 2 a 3 rokiem eksploatacji , zadbane garażowane. Oryginalne Yuasa i Fiamm ok. 8 lat dające wyczuć czas na wymianę podobnie jak dawniej Centry.
5 lut 21:20 | ocena: 75%
Liczba głosów:12
75%
25%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Dynio Użytkownik anonimowy
~Dynio :
No photo ~Dynio Użytkownik anonimowy
Mimo wywodow o zimie dalej nie wiem jak dbac o akumulator
6 lut 19:23 | ocena: 94%
Liczba głosów:18
94%
6%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Aku ko Użytkownik anonimowy
~Aku ko :
No photo ~Aku ko Użytkownik anonimowy
Zmieniłem z centry na boscha nie jeździłem 3
Dni akumulator padł i nie moge go Wogole naladawodac wiec nie wiem juz o co chodzi
11 lut 10:06 | ocena: 67%
Liczba głosów:9
67%
33%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Michał Guziak Użytkownik anonimowy
~Michał Guziak :
No photo ~Michał Guziak Użytkownik anonimowy
Ja do pracy mam 3 km, ale zgodnie z ekologią jadę na około 50km by rozgrzał się silnik, naładował akumulator i wypalił DPF. Olej wymieniam często bo i jeżdżę dużo ale tylko do pracy, kościół i sklepy mam pod nosem.
5 lut 17:02 | ocena: 50%
Liczba głosów:16
50%
50%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~MB W220 Użytkownik anonimowy
~MB W220 :
No photo ~MB W220 Użytkownik anonimowy
Bosch 95Ah oryginalnie zamontowany jeszcze w fabryce 13lat temu. Nadal sprawny, bez problemu. Pojazd nigdy nie garazowany.
7 lut 22:40 | ocena: 54%
Liczba głosów:13
54%
46%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Qń Użytkownik anonimowy
~Qń :
No photo ~Qń Użytkownik anonimowy
Wetym go wetym !!!
17 lut 14:13
Liczba głosów:0
0%
0%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~MechanikUSA Użytkownik anonimowy
~MechanikUSA :
No photo ~MechanikUSA Użytkownik anonimowy
By odpowiednio sprawdzic akumulator nie trzeba nezdzic do warsztatu. Przynajmniej u nas. Prawie kazdy sklep sprzedajacy akumulatory posiada odpowiedni sprzet. Mozna to tez zrobic samemu za pomoca specjalnego testera, ktory mozna u nas kupic za kilkadziesiat dlarow. W polsce tez pewnie takie sa...
11 lut 20:26
Liczba głosów:0
0%
0%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: Auto Świat

Jak uruchomić auto z rozładowanym akumulatorem?

Zapomnijcie raz na zawsze o odpalaniu na pych – im nowszy samochód, tym mniejsze szanse na powodzenie tej metody. Lepiej skorzystać z pożyczki prądu za pomocą kabli rozruchowych. Ale uwaga! W nowych autach często przewodów nie wolno podłączać wprost do akumulatora (który może być ukryty w bagażniku, w kabinie lub we wnęce na podszybiu), bo może się zbuntować elektronika nadzorująca pracę instalacji – trzeba wtedy skorzystać ze specjalnych, odpowiednio oznakowanych zacisków pod maską. Najpierw łączymy ze sobą „plus” akumulatora biorcy z „plusem” dawcy, a następnie „minus” akumulatora dawcy z „masą” (np. z metalowym uchem na silniku lub ze specjalnym zaciskiem). Unikamy podłączenia przewodu wprost do „minusa” rozładowanej baterii. Następnie uruchamiamy silnik „dawcy”, a chwilę później „biorcy”. Przewody odłączamy w odwrotnej kolejności (najpierw „minus”, potem „plus”).

Jak zdabać o akumulator? (slajd 1 z 8)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego