Sprawdź, zanim wymienisz!

26 paź 16 16:15
Udostępnij
0
Skomentuj
Diagnostyka silników Diesla z systemem common rail Diagnostyka silników Diesla z systemem common rail Foto: Robert Pykała / Auto Świat

Niejeden właściciel auta wydał niepotrzebnie kilka albo kilkanaście tys. zł na naprawę silnika Diesla, bo warsztat zdiagnozował problem na ślepo lub tylko na podstawie komputera. A jak to powinno wyglądać?

Jest trochę lepiej, ale jeszcze czegoś musimy poszukać – jeśli po wymianie części za kilka tys. zł usłyszycie taki komunikat z ust mechanika, to zapewne niepotrzebnie wymieniono sprawne części. A usterka? Będą szukać dalej: metodą prób i błędów na koszt klienta!

W interesie zarówno płatnika (właściciela zepsutego auta), jak i warsztatu, który jednak może trafić na bardziej świadomego klienta, jest poprawna diagnoza usterek. Żeby ułatwić to mechanikom zajmującym się serwisem diesli, Bosch organizuje szkolenia dla nich w swojej siedzibie w Warszawie: najpierw sprawdzenie wiedzy, potem teoria, a następnie praktyka w miejscowym warsztacie-laboratorium. Okazuje się, że nawet praktykujący mechanicy mają problem z rozwiązaniem testu, którym zaczyna się szkolenie. Potem jest lepiej.

Typowe kłopoty z diagnostyką układów wtryskowych wynikają m.in. ze ślepej wiary we wskazania komputera diagnostycznego. Wyświetla się kod usterki, np. zaworu regulacji ciśnienia? Jego natychmiastowa wymiana to błąd – wskazanie komputera może wynikać z: dowolnej nieszczelności w układzie, usterki pompy wtryskowej, wtryskiwacza, zasilania „podejrzanego” zaworu, ale też wiązki silnika lub z „banalnego” zatkania filtra paliwa. Potencjalne awarie trzeba wykluczyć metodą pomiarów „na około” przy użyciu specjalistycznych narzędzi. Wprawny mechanik zrobi to w 30-40 minut.

Więcej, także o usterkach diesli, w listopadowym wydaniu magazynu „Auto Świat Poradnik”

Poleć
Udostępnij
0

Polecamy:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: A w nim: Wskazujemy auta, które nie są odporne na korozję oraz co psuje się w elektronice samochodów. Sprawdzamy też kto produkuje trwalsze diesle, BMW czy VW? Oceniamy czy warto założyć instalację LPG i czy opłaca się regenerować amortyzatory ze zmiennym tłumieniem.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze

No photo
No photo ~kojot Użytkownik anonimowy
~kojot :
No photo ~kojot Użytkownik anonimowy
Tyle ile trzeba opisać to jest ok
9 sty 20:31 | ocena: 100%
Liczba głosów:1
100%
0%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~matkaboska Użytkownik anonimowy
~matkaboska :
No photo ~matkaboska Użytkownik anonimowy
Co to jest? Reklama czy artykuł?
9 sty 13:29
Liczba głosów:0
0%
0%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Zenada Użytkownik anonimowy
~Zenada :
No photo ~Zenada Użytkownik anonimowy
I to jest artykuł? Co to ma być? Żadnych rzetelnych informacji tutaj nie ma. Na cholerę dawać taki tytuł artykułu ?
9 sty 11:05 | ocena: 100%
Liczba głosów:1
100%
0%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~zdenek Użytkownik anonimowy
~zdenek :
No photo ~zdenek Użytkownik anonimowy
no zerknąć i popatrzeć na uszkodzenia hehe
6 gru 16 09:28
Liczba głosów:0
0%
0%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Marcin Użytkownik anonimowy
~Marcin :
No photo ~Marcin Użytkownik anonimowy
Aby auto mogło nam długo i spokojnie służyć należy profilaktycznie znacznie częściej sprawdzać jego poszczególne elementy tak aby móc wyeliminować na samym początku pojawiające się problemy tak aby zminimalizować przyszłe koszty. Nie należy oszczędzać na materiałach eksploatacyjnych, częściach, oleju. Od wielu lat np jeżdżę na Shellu i nie mam problemu z silnikiem.
23 lis 16 23:13
Liczba głosów:0
0%
0%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Diesel power Użytkownik anonimowy
~Diesel power :
No photo ~Diesel power Użytkownik anonimowy
Ha ha cytuje " wprawny mechanik...w 40 min" co za brednie co 4 samochod wymaga dluzej niż co najmniej godzine ,półtorej - w zależności jaki dostęp do komponentu . Pozdrawiam
28 paź 16 11:25 | ocena: 100%
Liczba głosów:1
100%
0%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Gggg Użytkownik anonimowy
~Gggg :
No photo ~Gggg Użytkownik anonimowy
Świetne informacje
27 paź 16 17:28 | ocena: 100%
Liczba głosów:1
100%
0%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~hmm Użytkownik anonimowy
~hmm :
No photo ~hmm Użytkownik anonimowy
Aha
27 paź 16 11:48 | ocena: 100%
Liczba głosów:1
100%
0%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej