• 4 mm to minimalna, bezpieczna głębokość bieżnika w oponach zimowych
  • Przed montażem nowych opon zimowych warto sprawdzić geometrię zawieszenia
  • Częste przekładki opon to niepotrzebne ryzyko – lepiej od razu zaopatrzyć się w drugi komplet felg wraz z czujnikami ciśnienia

Producenci ogumienia od lat przekonują nas, że opony należy wymienić na zimowe, kiedy temperatura w ciągu dnia zacznie spadać poniżej 7 stopni Celsjusza. To bardzo umowna granica i nic się nie stanie, jeśli na oponach letnich pojeździcie przy temperaturze o stopień czy dwa niższej – najważniejsze jest jednak to, żeby zdążyć przed pierwszymi przymrozkami i śniegiem na drodze, bo w takich warunkach żadne opony letnie sobie nie poradzą.

Jak ocenić stan techniczny opon zimowych przed montażem?

To częste pytanie, które zadają sobie jesienią właściciele aut. To, że opony przejeździły poprzedni sezon, nie musi wcale oznaczać, że można i warto jeździć na nich również w sezonie kolejnym. Przed zamontowaniem warto sprawdzić datę produkcji opon (przy założeniu składowania ogumienia w idealnych warunkach opony mogą zachować przydatność do 10 lat) – jest ona zapisana w czterocyfrowym kodzie – dwie pierwsze cyfry oznaczają miesiąc produkcji, dwie kolejne – rok.