Z pomocą większości środków dostępnych na rynku praca będzie o wiele łatwiejsza. Powstaje pytanie: czy warto płacić za preparaty 30 zł i więcej, czy wystarczy kosmetyk za 10 zł? Otóż te najdroższe preparaty są z reguły nieco bardziej skuteczne niż przeciętny produkt z niskiej półki, ale warto poeksperymentować.
Jeśli czyścimy felgi regularnie, superskuteczny środek nie jest nam aż tak bardzo potrzebny. Raczej liczy się ilość... Wyjątek stanowią właściciele aut z drogimi kołami. W takim przypadku warto korzystać z produktów renomowanych marek ze względu na zwykłą ostrożność. Najdroższe środki są i skuteczne, i łagodne dla felg.
Uwaga: jeśli mamy obręcze chromowane, nie wszystkie środki nadają się do ich czyszczenia.Na większy wydatek trzeba się zdecydować, chcąc kupić preparat chroniący przed brudzeniem się obręczy - kosztują pokilkadziesiąt zł i więcej.Również nietanie są preparaty do gumy, ale warto je stosować, szczególnie jeśli parkujemy auto na słońcu: guma nie będzie pękać.
Ważne wskazówki Środków do nabłyszczania i konserwacji gumy nie wolno stosować na bieżniku, a także w żadnym miejscu opon rowerowych i motocyklowych. Pozostawiają śliską powierzchnię! Po czyszczeniu obręczy agresywnym zmywaczem warto nie tylko zabezpieczyć boczną powierzchnię opon środkiem do gumy, lecz także nanieść odrobinę na gumowy zaworek. Środkiem do konserwacji opon można z powodzeniem zabezpieczać także gumowe listwy i uszczelki. Przed zastosowaniem preparatu chroniącego felgi przed brudzeniem upewnij się, że są one naprawdę czyste. Preparat naniesiony na czarny osad utrwali go.
Środki do felg mogą być nanoszone wyłącznie na zimne koła. Nie wolno stosować ich na rozgrzanym lakierze! Preparaty do felg powinny być zmywane wodą z obręczy i hamulców. Szczególnie te na bazie kwasów wywołują korozję.
Czytajcie dokładnie instrukcje użycia preparatów. Niektóre mają specjalne wymagania podczas stosowania.
W niektórych samochodach opony parcieją nierównomiernie. Zdarza się, że "lewe" opony wyglądają po 2-3 latach jak nowe,a "prawe" są całe spękane. Może być też odwrotnie. Przyczyną jest.... parkowanie zawsze pod tym samym kątem do słońca. Słońce ma niezwykle szkodliwy wpływ na gumę. Czarne ścianki opony nie tylko silnie nagrzewają się pod wpływem słońca, lecz także pojawiają się na nich mikropęknięcia pod wpływem promieni UV.
Środki zaradcze to parkowanie latem w cieniu lub w garażu, a także zabezpieczanie bocznych ścianek opony środkiem do konserwacji opon. W zależności od tego, czy auto stoi w słońcu, czy w cieniu, preparat nabłyszczający do opon zapewni inny wygląd gumy. Dlatego nie należy stosować tego rodzaju kosmetyków w słońcu i na gorące opony. Może się bowiem zdarzyć, że jedno koło (stojące w cieniu) będzie miało czarny, głęboki kolor, a drugie będzie się nienaturalnie błyszczeć. Preparaty do felg często produkowane są na bazie kwasów. Spryskanie środkiem gołej blachy powoduje niemal natychmiastową korozję. M.in. dlatego należy je dokładnie zmywać wodą.