- We współczesnych samochodach klasy kompakt koła na obręczach 18-calowych t często wybierana opcja
- Podstawowe wersje aut wyposażone są zwykle w koła z obręczami o małej średnicy i z oponami o wysokim profilu
- Opony niskoprofilowe kradną komfort, są drogie i narażone na uszkodzenia, ale... oferują świetne osiągi. Najlepsze?
Znacie to uczucie, kiedy w pewnym momencie uświadamiacie sobie, że drobne zmiany, których na co dzień nawet nie dostrzegaliście, w końcu zmieniły otaczający świat? Tak właśnie poczuliśmy się podczas tego testu.
Opony i auta inne niż kiedyś
Dawniej odpowiedź na pytanie, jaki rozmiar zimówek wybrać, była niemal oczywista – jeśli to możliwe, to powinny być one węższe od opon letnich, żeby zapewnić lepszą trakcję na śniegu i mniejszą podatność na aquaplaning. Takie zalecenia można było znaleźć nawet w instrukcjach obsługi aut.