Foto: Auto Bild, Adam Mikuła, Volkswagen / Auto Świat

Foto: Auto Bild, Honda / Auto Świat

Honda 1.8/2.0 (seria R)

Najnowszy silnik spośród prezentowanych jednostek Hondy – debiutująca w 2005 r. seria R. Silniki zastąpiły m.in. cenioną serię D – jedną ze zmian jest zastosowanie łańcuchowego napędu rozrządu. Silnik ma aluminiową budowę, wtrysk pośredni, brak doładowania. Zadbano o ograniczenie tarcia wewnętrznego, dlatego silnik ma tylko jeden wałek rozrządu (oczywiście 16 zaworów oraz system VTEC). Wszystkie wersje otrzymały też pierścienie pokryte dodatkowym środkiem, zaś od 2011 r. tłoki w niektórych wariantach pokrywano dwusiarczkiem molibdenu. Kolejna zaleta to rozsądne spalanie: Civic „ufo” z silnikiem 1.8/140 KM zadowala się 8 l/100 km, dwulitrowy Accord potrzebuje o blisko litr więcej. Jak na stosunkowo proste jednostki bez doładowania i wtrysku bezpośredniego to przyzwoite wartości.

Bardzo trudno wskazać typowe usterki silnika. Zdarzają się przypadki podwyższonego zużycia oleju silnikowego, ale mogą one wynikać raczej z zaniedbań serwisowych (trzeba pilnować stanu, bo oleju nie ma wiele – nominalnie 3,7 l). Należy też pamiętać o regulacji luzu zaworowego (co 100 tys. km).

Silnik znajdziesz m.in. w:

Honda Civic VIII: w „ufo” znajdziecie silniki serii L (wariant 1.3) oraz R (1.8) i K (Type R).

Honda CR-V III: jednym z filarów tego SUV-a jest trwałość. W utrzymaniu dobrego zdania pomagają silniki serii R.

Najlepsze benzyniaki ostatnich lat! (slajd 1 z 17)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego