Foto: Auto Bild, Volkswagen / Auto Świat

Grupa VW 1.6

Stara konstrukcja, ale oferowana aż do 2015 roku (w Caddy). Przez ostatnie 20-25 lat przewinęło się kilka wersji 1.6 8V, ostatnio była to seria EA827, wcześniej EA111 (m.in. w Golfie III, Octavii I). Silniki mają jeden wałek rozrządu (oczywiście w głowicy) i 8 zaworów. Kadłub żeliwny lub (w nowszych) aluminiowy. Zaletami wszystkich silników są dobra trwałość i prosta budowa, stawiająca mniejsze wymagania mechanikom, ale pamiętajcie, że silnik zniknął ze sceny już kilka lat temu i obecnie coraz trudniej trafić na niezajeżdżoną jednostkę, zwłaszcza że bardzo często silniki te współpracowały z instalacją LPG. Może się trafić przepalona uszczelka pod głowicą (szczególnie z LPG).

Silnik znajdziesz m.in. w:

Audi A3 II: silnik 1.6 8V (102 KM) to bodaj najbezpieczniejszy wariant silnikowy w Audi A3 2. generacji.

Seat Exeo: duży Seat bazuje na starszym Audi A4. Silnik 1.6 8V (102 KM) jest najmniejszy i najsłabszy w palecie.

Foto: Auto Bild, Adam Mikuła, Volkswagen / Auto Świat

Najlepsze benzyniaki ostatnich lat! (slajd 1 z 17)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego