Foto: Auto Bild, Adam Mikuła, Volkswagen / Auto Świat

Foto: Auto Bild, Daimler, Adam Mikuła / Auto Świat

Mercedes 1.6/2.0 (M270/274)

Jednostka zadebiutowała w 2011 r. (wersja 1.6; 2.0 – od 2012 r.). Silnik przygotowano do montażu poprzecznego (M270) oraz wzdłużnego (M274) – w większych modelach, co wiąże się z nieco wyższymi mocami. Silnik zaawansowany technicznie, ma: 16 zaworów (oba wałki z regulacją faz, część odmian korzysta z systemu Camtronic – zmienne wałki), wtrysk bezpośredni z piezoelektrycznymi wtryskiwaczami, turbodoładowanie, elektronicznie sterowany alternator, pompę oleju, układ chłodzenia. Budowa aluminiowa, drążony wał korbowy – masa od 137 kg. Jednostka wymaga zaawansowanej diagnostyki i w przyszłości może sprawiać kłopoty, ale na razie jest mało problematyczna.

Silnik znajdziesz m.in. w:

Mercedes GLA: większość benzynowych jednostek SUV-a (poza AMG) to silniki M270 – moce 122-211 KM.

Mercedes klasa A: seria M270 to podstawowe źródło napędu klasy A W176 (czyli 3. generacji), rozwija od 102 do 218 KM. Inne motory tylko w AMG.

Najlepsze benzyniaki ostatnich lat! (slajd 1 z 17)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego