Foto: Auto Bild, Adam Mikuła, Volkswagen / Auto Świat

Grupa VW 1.4 TSI (EA211)

Rodzina silników EA211 to naprawdę głęboka modernizacja fatalnej serii EA111 – zmieniono materiał kadłuba (z żeliwa na aluminium), pojawił się paskowy napęd rozrządu (w miejsce zawodnego łańcucha), zrezygnowano z kompresora. Silnik ma wtrysk bezpośredni i turbinę, w niektórych wariantach jest stosowane odłączanie cylindrów w celu poprawy oszczędności. Jednostki mają dość skomplikowany układ chłodzenia – osobno jest schładzany kadłub, osobno głowica, swój system mają turbina oraz kolektor dolotowy. Silnik 1.4 występuje w klasycznych wersjach oraz z fabrycznym zasilaniem CNG.

Jednostka na pewno nie będzie tania w obsłudze, ale na razie (silniki zaczęły zastępować starsze w 2012 r.) nie słychać o poważnych usterkach.

Silnik znajdziesz m.in. w:

Seat Leon III: wszystkie silniki 1.0-1.4 tej generacji Leona należą już do polecanej serii EA211. Są też wersje 1.8 i 2.0 - to rodzina EA888.

Volkswagen Golf VII: wszystkie benzyniaki kompaktowego VW o pojemnościach 1,0-1,4 l to seria EA211, jest też 1.5 TSI (EA211 evo).

Najlepsze benzyniaki ostatnich lat! (slajd 1 z 17)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego