Foto: Auto Bild, Adam Mikuła, Volkswagen / Auto Świat

Foto: Renault, Auto Bild / Auto Świat

Renault 1.6 (K4M/K7M)

Benzyniak 1.6 z palety Renault przetrwał bardzo długo – zarówno wersja 16V, jak i 8V (!) były oferowane w Daciach aż do 2015 r.! Przegrały nie tyle z oczekiwaniami rynku, ile z normami emisji spalin. Nie oznacza to, że są szczególnie atrakcyjne, ale z pewnością przeważają w nich zalety, takie jak naprawdę prosta obsługa i przyzwoita trwałość oraz akceptowalne osiągi. Wady? Awaryjne cewki zapłonowe, drobne wycieki oleju (np. odma), w wersjach sprzed lat pasek akcesoryjny potrafił wkręcić się w rozrząd i narobić szkód. W obecnych wersjach podczas wymiany rozrządu zaleca się wymienić koło zmiany faz.

Silnik znajdziesz m.in. w:

Dacia Duster I: rumuński SUV zrobił furorę m.in. dzięki prostym, tanim silnikom. Aż do 2015 r. stosowano wariant 1.6 K4M.

Renault Laguna: bazowy silnik w Lagunie z lat 2007-10 to prosty motor 1.6 16V, oferujący 110 KM.

Najlepsze benzyniaki ostatnich lat! (slajd 1 z 17)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego