Foto: Auto Bild, Adam Mikuła, Volkswagen / Auto Świat

Foto: Auto Bild, Honda / Auto Świat

Honda 1.2/1.3 (L)

Honda postanowiła poeksperymentować: przed długi czas silniki serii L miały po 2 zawory na cylinder i... po dwie świece na cylinder (i-DSI). Pod względem trwałości nic nie można tym jednostkom zarzucić, ale ostatecznie stwierdzono, że z systemu VTEC i 16 zaworów da się wycisnąć więcej. Pamiętać trzeba o kontroli luzu zaworowego (dość pracochłonna) oraz o zużyciu starszych silników (często mają naprawdę duże przebiegi).

Silnik znajdziesz m.in. w:

Honda Jazz: ceniony maluch początkowo miał silnik L A (Jazz 2002-08), potem – L B (VTEC).

Honda CR-Z: to elektryczno-spalinowe coupé. Korzysta z benzyniaka „L”.

Najlepsze benzyniaki ostatnich lat! (slajd 1 z 17)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego