Foto: Auto Bild, Adam Mikuła, Volkswagen / Auto Świat

Foto: Opel, Auto Bild / Auto Świat

Opel 1.6 ECOTEC

Jednostki 1.6 stosowane są w Oplach „od zawsze”. Nowoczesna rodzina Ecotec pojawiła się w 1993 r. i przeszła mnóstwo modernizacji, np. w 2000 r. pojawił się lżejszy kadłub żeliwny, w 2003 r. zadebiutował układ dolotowy ze zmiennymi kanałami (Twinport), nieco później wprowadzono regulację faz rozrządu na obu wałkach, zaś w 2007 r. pojawiły się doładowane wersje. W przypadku najstarszych egzemplarzy (ponad 10-letnich) normą jest już dość wysokie zużycie oleju, ale raczej rzadko samochody te mają udokumentowane przebiegi i historię serwisowania. Podczas wymiany rozrządu (pasek) warto zastanowić się nad założeniem nowych kół zmiennych faz („rozsypują się” po blisko 200 tys. km; jedno koło to wydatek około 600 zł), trzeba liczyć się z usterkami cewek zapłonowych. Trzeba jednak podkreślić, że auta mają zadowalające osiągi, łatwo też o części zamienne. Opel często zmieniał interwały przeglądów, zdarzają się modele z cyklem 2-letnim lub przebiegiem 30 tys. km. Dobrze robić to co roku lub co 15 tys. km.

Silnik znajdziesz m.in. w:

Opel Astra: w modelu 3. generacji znajdziemy kilka wersji silnika 1.6: proste 105-konne, 116-konne oraz 180-konne turbo.

Opel Insignia A: 115-konny motor 1.6 to najsłabszy benzyniak w Insignii. Są też odmiany z doładowaniem.

Najlepsze benzyniaki ostatnich lat! (slajd 1 z 17)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego