Pierwsze nowości to zazwyczaj sprzęt najbardziej przystępny cenowo. Łatwiej go zaprojektować i dokładnie sprawdzić, zanim trafi na półki sklepów. Droższe, bardziej zaawansowane konstrukcje projektuje się i testuje znacznie dłużej - nic tak nie doskwiera, jak wpadka w prestiżowym, droższym urządzeniu. Żaden z markowych producentów nie może sobie na to pozwolić. Stąd dozowanie emocji związanych z kolekcjami nowej generacji potrwa aż do wakacji. Co kilka tygodni producenci będą prezentować kolejne nowości. Strategia została też przemyślana z punktu widzenia specjalistów od marketingu. Łatwiejpodtrzymać zainteresowanie konsumentów, prezentując nowinki w regularnych odstępach czasu. Na początek tanie radioodtwarzacze CDNa pierwszy ogień poszły niedrogie modele marek japońskich: JVC i Pioneer. W porównaniu z poprzednikami zmieniło się niewiele, co utwierdza w przekonaniu, że koncerny stawiają naewolucję, a nie rewolucję. Obie firmy wyraźnie stawiają na format MP3. Niemal wszystkie nowe radia z CD odczytują pliki MP3 i WMA, czyli popularne formaty zapisu i kompresji muzyki. Dużą popularnością cieszą się także gniazda wejściowe AUX, umieszczane na panelach czołowych sprzętu. Dzięki odpowiednim złączom można podpiąć przenośne odtwarzacze MP3 czy Mini Disc, telefony, a także inne źródła dźwięku. Powszechne staje się także co najmniej jedno dwukanałowe wyjście do podłączenia zewnętrznego wzmacniacza mocy. Dzięki niemu niewielkim kosztem można stworzyćefektywne nagłośnienie z kompletem głośników podłączonych do radia i oddzielnym subwooferem oraz wzmacniaczem w bagażniku. Wtedy można liczyć na lepsze brzmienie.Radia bez RDS powoli przechodzą do historiiPowszechnie obowiązujący standard to system RDS. Wszystko wskazuje na to, że nieliczne radioodtwarzacze bez RDS będą oferowane głównie w specjalnych promocjach w marketach lub innych sklepach sieciowych. Nie warto jednak się nimi interesować, gdyż niewiele więcej trzeba przeznaczyć na lepiej wyposażony sprzęt. Kilkadziesiąt złotych to naprawdę mała różnica, a więc nie należy oszczędzać. Wprowadzanie nowej kolekcji oznacza obniżkę cen urządzeń starszej generacji. A starsze wcale nie musi być gorsze - tak więc w dość okazyjnych cenach można kupićpełnowartościowy sprzęt. Wiele wskazuje na to, że nowe urządzenia będą się odróżniać przede wszystkim atrakcyjniejszym wzornictwem. Dużych zmian w technice niedrogich modeli nie należy się spodziewać, co oznacza, że radio skierowane do wyprzedaży może być tym bardziej atrakcyjne. PioneerNajtańsze wersje radioodtwarzaczy oferowane są w kilku wariantach kolorystycznych, tak by można było dopasować sprzęt do wystroju wnętrza i kolorów podświetlenia tablicy rozdzielczej. Już w najprostszym modelu DEH-1000 instalowane jest wejście AUX. Gniazdo przyda się m.in. do podłączenia przenośnego odtwarzacza MP3. Model o stopień wyższy, czyli DEH-2000MPB, to najtańsze w palecie firmy radio z CD, odtwarzające muzykę zapisaną w formacie MP3. Kolejna odmiana w hierarchii - DEH-3000MP - wyróżnia sięwyższej klasy wzmacniaczem oraz wyposażeniem pozwalającym na współpracę z fabrycznym sterowaniem samochodowego audio.JVCJapoński potentat rozpoczyna od najtańszego modelu, który kosztuje 399 zł. Do wyboru są trzy odmiany różniące się kolorem wykończenia płyty czołowej oraz barwą wyświetlacza i przycisków sterujących (KD-G: 341, 342 i 343). Wszystkie wyposażono tak samo. Podstawa to odtwarzacz płyt CD dostosowany do odczytu plików MP3 i WMA z samodzielnie nagrywanych płyt CD-R/RW. Standardem jest tuner radiowy z dekoderem RDS, jedno dwukanałowe wyjście do podłączenia zewnętrznego wzmacniacza mocy oraz praktyczne wejście AUX, wbudowane w panel czołowy. Gniazdo AUX przyda się do podłączenia m.in. odtwarzacza MP3.ClarionNa początek niedrogie modele radioodtwarzaczy CD w kilku wariantach barwy wyświetlacza i przycisków. Trzy premierowe radia to wersje oznaczone symbolami DB188RMP, DB189GMP i DB189RMP. Każda z nich jest tak samo rozbudowana. Odtwarzacze są kompatybilne z urządzeniami sterującymi sprzętem audio, instalowanymi przez producentów aut. Wyposażenie obejmujedekodery MP3 i WMA oraz system RDS. Na panelu wygospodarowano miejsce na gniazdo AUX - dzięki niemu można słuchać muzyki zmagazynowanej na przenośnym odtwarzaczu. Jest też wyjście dla oddzielnego wzmacniacza. Wszystkie nowe urządzenia kosztują tyle samo: 399 zł.U.S.Amps w PolsceProducent z USA słynie z różnych patentów oraz pionierskich rozwiązań w konstrukcjach wzmacniaczy. U.S.Amps na początek oferuje w naszym kraju trzy kolekcje sprzętu: AX, Merlin 2 i XT. AX adresowana jest do bardzo wymagających słuchaczy. Reprezentacyjna, dwukanałowa wersja AX-2000HC wymaga wydania aż 9999 zł. Sprzęt może wygenerować moc maksymalną nawet 2x1200 W, więc wymaga doskonałej instalacji oraz solidnego zasilania. Są jednak i bardziej przystępne konstrukcje, jak te z gamy XT, której zadaniem jest spopularyzowanie mocniejszego a niedrogiego nagłośnienia w samochodzie. Najtańszy model - 2-kanałowy wzmacniacz 2x100 W - kosztuje w promocji tylko 699 zł. Hertz Energy z WłochNowa kolekcja głośników składa się z aż 26 różnych produktów, dzięki czemu dopasowanie sprzętu do auta powinno być łatwiejsze. W porównaniu z dotychczasową generacją głośników nowe wyróżniają się membraną o kształcie litery V oraz zwrotnicami głośnikowymi wyższej jakości. Niewielkie głośniki wysokotonowe zaprojektowano z wykorzystaniemtechnologii ułatwiających swobodne rozpraszanie dźwięku w kabinie samochodu. Modele szerokopasmowe zyskały płaskie kosze typu Ultra Flat, które wnikają do wnęki montażowej jedynie w minimalnym stopniu.
Pora na nowości
Jak co roku już na początku grudnia wielkie koncerny zaczynają powoli odsłaniać swoje tajemnice. Do sklepów w całej Europie trafiają pierwsze nowe modele samochodowego sprzętu audio, przygotowane na sezon 2008.