Relatywnie wiele czasu zajęło spółce Nanjing Auto wprowadzenie modelu MG7. Podobnie jak bliźniacze Roewe 750 bazuje ono na brytyjskim oryginale MG ZT, czyli praktycznie zmodyfikowanym modelu Rover 75. Nanjing Auto oferuje dla MG7 dwie nowe jednostki napędowe.
Pierwszą jest turbodoładowany silnik benzynowy o pojemności 1,8 l oferujący moc 120 kW (163 KM). Silnik zmodyfikowano w brytyjskiej firmie Lotus tak, by pełnił normy emisji spalin Euro 4.
Dla topowego modelu MG7L oferowany jest benzynowy silnik 2,5 l o mocy 132 kW (180 KM). Rozstaw osi tej wersji wydłużono o 200 mm, a wnętrze jest bardziej luksusowe.
Dyrektor sprzedaży spółki Nanjing, Yang Junhu, w związku z wprowadzeniem modelu MG7 mówi: „Wnosimy do Chin kawał brytyjskiej kultury motoryzacyjnej. Dzisiejsi klienci chcą samochodów, które bardziej odpowiadają ich potrzebom, dlatego zaoferujemy więcej wersji modelu MG7.”
W październiku firmy SAIC (produkująca Roewe) i Nanjing Auto połączą się w jedną całość. Pomoże to obniżyć koszty produkcji, ponieważ modele Roewe 750 i MG7 pod względem stylistyki są prawie identyczne, a konstrukcyjnie takie same. Połączenie obu firm mogłoby rozpocząć także proces konsolidacji chińskiego przemysłu motoryzacyjnego. W Chinach działa bowiem ponad 150 producentów samochodów, przy czym są to najczęściej małe i finansowo słabe spółki. SAIC oprócz udziałów we wspólnych zakładach z Volkswagenem i GM posiada także 20-procentowe udziały w chińskiej spółce Chery i większościowe 51% udziały w koreańskiej firmie Ssang Yong.