Wtryskiwacze w nowoczesnych dieslach z reguły nie wystarczają na całe życie silnika – zwykle po 100-200 tys. km ich parametry „rozjeżdżają się” na tyle, że auto zaczyna nadmiernie dymić, spadają osiągi, wzrasta zużycie paliwa, zapala się kontrolka „check engine”, od nadmiaru sadzy zatykają się filtry cząstek stałych. Wymiana wtryskiwaczy na nowe? W przypadku kilkuletniego auta to już często wydatek ocierający się o ekonomiczną szkodę całkowitą. W ASO jeden nowy wtryskiwacz z łatwością może kosztować ponad 2500 zł, do tego dochodzą koszty wymiany i już rachunek za naprawę sięga kilkunastu tys. zł. Stąd popularność usług regeneracji wtryskiwaczy – fachowcy obiecują, że za kilkaset złotych od sztuki wtryskiwacz będzie działał jak nowy.

Regeneracja wtryskiwaczy to - sprzęt, części i wiedza

Żeby dobrze naprawić wtryskiwacze, potrzebni są wykwalifikowani mechanicy, części oraz odpowiedni sprzęt. Z tym ostatnim problem jest największy – wyposażenie do regeneracji wtryskiwaczy common rail zgodnie z technologią zalecaną przez producenta to wydatek rzędu kilkuset tysięcy złotych! Nie liczcie więc na to, że wszystkie wyrastające jak grzyby po deszczu warsztaty mają do dyspozycji takie narzędzia.