Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej4.354.564.271.96
Średnio4.624.764.482.10
Najdrożej4.894.994.842.24

Renowacja felg i toczenie frontów - alufelgi na bardzo wysoki połysk

4 lis 15 18:40
Udostępnij
0
Skomentuj

Odmładzanie aluminiowych felg za pomocą lakierowania proszkowego to standardowa, powszechnie oferowana usługa. Toczenie frontów zapewnia nową jakość i daje wyjątkowy efekt

Zamiast kupować tanie podróbki, można zregenerować stare, porządne felgi, przywracając im pierwotny, fabryczny wygląd albo nawet dodając im sznytu przez przetoczenie frontów. Jest to technologia stosowana obecnie dość często przez producentów felg, jednak dotyczy raczej droższych modeli. Amatorzy tuningu mogą też pokusić się o polerowanie felg, które fabrycznie pokryte były lakierem.

Dla większości warsztatów zajmujących się regeneracją felg toczenie frontów to nowość; o ile przetoczenie rantów felg jest łatwe do zrobienia na zwykłej tokarce, to już do bezpiecznego stoczenia całych frontów obręczy potrzebne jest specjalne, sterowane komputerowo i – co oczywiste – drogie urządzenie działające z najwyższą precyzją.

Przetoczenie frontów wiąże się z kompleksową renowacją felg. Im wyższej jakości obręcz, tym lepszy efekt. W większości przypadków jest on co najmniej satysfakcjonujący. Tylko w nielicznych przypadkach przy toczeniu felg okazuje się, że w materiale są pęcherzyki powietrza i pory, które psują efekt. Felgi „nadtoczone”, jeśli widać, że się do tego nie nadają, można uratować, malując je w tradycyjny sposób.

Felga poddana renowacji, zarówno malowana, toczona, jak i polerowana, nie może mieć poważnych uszkodzeń. Niewielkie uszczerbki rantów można stoczyć lub napawać, minimalnie skrzywioną felgę zwykle da się wyprostować, jednak poważne pęknięcia czy braki dyskwalifikują ją. Wiele takich usterek wychodzi na jaw dopiero przy piaskowaniu i szczególnie często dotyczą one felg samochodów sprowadzonych z zagranicy przez handlarzy, którzy zajmują się reanimacją „rozbitków”: po wypiaskowaniu okazuje się, że łuszczący się lakier to nie efekt starości czy działania soli, lecz nieprofesjonalnej naprawy polegającej na spawaniu połamanej felgi i zamalowaniu śladów tej operacji.

Niektórzy właściciele takich samochodów nie wiedzą, że jeżdżą na felgach wyspawanych z dwóch różnych, a delikatne „bicie” na kierownicy to efekt nie tyle złego wyważenia opony, ile tego, że spawy już zaczęły się rozchodzić i jest naprawdę blisko do nieszczęścia!

Toczenie frontów felg to operacja znacznie droższa niż zwykłe malowanie – co do zasady felga z toczonym

Wielki Poradnik Motoryzacyjny Auto Świata

Do sprzedaży trafił najnowszy poradnik motoryzacyjny tygodnika Auto Świat. Na 148 stronach znajdziemy niezbędne informacje związane z kupnem i sprzedażą pojazdów oraz ich utrzymaniem w odpowiednim stanie.

frontem najpierw musi zostać polakierowana w całości. W przeciwieństwie do maszyny polerskiej tokarka nie dotrze w zagłębienia i „środki” felg – muszą one być więc pokryte lakierem.

Można stoczyć tylko ranty i fronty, zaś cała reszta musi zostać pomalowana albo na kolor wyraźnie kontrastujący z toczonym aluminium, albo na zbliżony do niego na tyle, że powstaje złudzenie optyczne – wydaje się, że felga ma jednolity kolor na całej powierzchni. Kolor „środków”, który można wybrać z całej palety kolorów, ma niebagatelny wpływ na efekt – im jest ciemniejszy, tym bardziej rzuca się w oczy efekt toczonego, niebarwionego aluminium. Jest też możliwość wykończenia felgi barwionym lakierem przezroczystym.

Nasze przykładowe felgi „ośmiodziurowce” od starego Mercedesa to model standardowy – fabrycznie tylko polakierowany. Potem zostały przerobione na polerowane i tak też były używane przez jakiś czas. Teraz, wykorzystując technologię toczenia frontów, nadano im wygląd felg fabrycznie toczonych – w latach 90. Mercedes oferował takie obręcze za sporą dopłatą. Efekt? O ile mając obok felgę fabrycznie toczoną, można by dopatrzyć się minimalnych różnic w wykończeniu, to już bez punktu odniesienia jest to niemożliwe.

O ile odświeżenie felg poprzez malowanie proszkowe to wydatek od ok. 500 zł (niepokrzywione obręcze w rozmiarze do 17 cali), to malowanie z toczeniem frontów – ok. 900 zł. Wypolerowanie felg i zabezpieczenie ich lakierem bezbarwnym jest jednak jeszcze droższe – to koszt minimum 1600 zł.

O ile świeżo wylakierowana felga wygląda schludnie i nic więcej (w przypadku większości aut to jednak wystarczy), to już stoczona zdecydowanie przyciąga wzrok – jest to produkt z wyższej półki. Z kolei polerowanie felg to usługa zarezerwowana dla właścicieli aut, którzy lubią z daleka zwracać na siebie uwagę i są gotowi ponosić wyższe koszty.

Dla większości wymagających właścicieli aut wersja „z toczeniem” – o ile ktoś ma ochotę na felgi przykuwające wzrok – jest optymalna. Polerowanie zabiera więcej czasu, kosztuje więcej, a w dodatku mogą pojawić się problemy techniczne: jeśli pomalujemy je lakierem bezbarwnym, może on się po jakimś czasie łuszczyć; niepomalowane „polery” wymagają natomiast nieustannego pastowania.

Tak czy inaczej, kupując używane felgi i poddając je renowacji, można stosunkowo tanio pozyskać komplet dobrych markowych felg – znacznie lepszych niż efektowne, ale niskiej jakości, nietrwałe azjatyckie podróbki.

Poleć
Udostępnij
0

Polecamy także:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: A w nim: Wskazujemy auta, które nie są odporne na korozję oraz co psuje się w elektronice samochodów. Sprawdzamy też kto produkuje trwalsze diesle, BMW czy VW? Oceniamy czy warto założyć instalację LPG i czy opłaca się regenerować amortyzatory ze zmiennym tłumieniem.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze (27)

Aleksander Stapowicz Aleksander Stapowicz Facebook Zobacz profil
Aleksander Stapowicz :
Aleksander Stapowicz Aleksander Stapowicz Facebook Zobacz profil
Witam
Zajmuje się regeneracją felg. Moim zdaniem najlepsze jest:
1. piaskowanie
2. podkład akrylowy
3. ręczne dotarcie niedoskonałości
4. kolor bazowy
5. lakier bezbarwny o zwiększonej twardości

pozdrawiam uczestników forum Alex
9 lis 15 11:46 | ocena: 88%
Liczba głosów:8
88%
13%
| odpowiedzi: 2
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Jarek Użytkownik anonimowy
~Jarek :
No photo ~Jarek Użytkownik anonimowy
Tak sie sklada ze Mercedes nigdy nie oferowal w calosci toczonych ,,osmiodziurawcow'' jak pozwolil sobie je nazwac redagujacy tekst. Oryginalne felgi na draficznym przykladzie ktorych zrobiono ten artykul, to w rzeczywistosci technologiczny majstersztyk z niezniszczalnym lakierem ktory potrafi byc jak nowy nawet po trzydziestu latach. Stad tez absurdalna cena felg 15 do starych mercow z lat 90tych ktora potrafi osiagac nawet 1000zl za sztuke w idealnym nieregenerowanym stanie. To co zrobiono z ta felga w tym warsztacie to uczynienie z oryginalnego komponentu discopolowego swiecidelka na chinska modle. Zajmuje sie przywracaniem youngtimerow mercedesa do stanow kolekcjonerskich, glownie 123 i 124 i musze nie bez zdziwienia stwierdzic ze wiekszosc klientow nie waha sie wydac 1000€ na koplet zupelnie nowych oryginalnych osimiootworowych felg do swoich 124.
9 lis 15 08:24 | ocena: 75%
Liczba głosów:4
75%
25%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~tomQ Użytkownik anonimowy
~tomQ
No photo ~tomQ Użytkownik anonimowy
do ~Jaro-f1:
No photo ~Jaro-f1 Użytkownik anonimowy
9 lis 15 09:03 użytkownik ~Jaro-f1 napisał
Regenerowałem, malowałem w dobrej firmie Warszawskiej felgi. Po odbiorze było dużo wtrąceń, wyglądało to tak jak by pod lakierem był drobny pył, piasek. Ale to nie koniec, po roku bąble i farba zaczęła odchodzić a gwarancja usługi tylko rok. NIE POLECAM,
to trzeba było jechać do firmy pod Warszawą, bo w wawce cwaniactwo większe. Ja zrobiłem renowację w firemce wiejskiej prawie rok temu i jestem bardzo zadowolony-za stosunkowo nieduże pieniadze stare obrzydliwe felasy zamienili mi na lśniące jak z fabryki...polecam poszukać na goglach tematu renowacji felg...zresztą, liczba klientów i kolejka oczekujących mówią chyba same za siebie, chłopaki uwijają się jak w piekarni
9 lis 15 11:05 | ocena: 50%
Liczba głosów:4
50%
50%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~mario Użytkownik anonimowy
~mario :
No photo ~mario Użytkownik anonimowy
kosmetyki firmy Moje Auto to wielki szajs, szkoda pieniędzy
9 lis 15 07:59 | ocena: 77%
Liczba głosów:13
77%
23%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~koniomrr Użytkownik anonimowy
~koniomrr :
No photo ~koniomrr Użytkownik anonimowy
W ameryce tez pracują legalni byli zlodzieje.Cyrk bez dwóch zdań.Rynek l o mbardowy to pralnie kradzionych rzeczy .Bo kto sprawdza dowody osobiste pasera ?W tym przypadku paserem jest lombard ale legalny i ma obowiązek i odpowiedzialnosc sprawdzać legalność dowodu osobistego.To skandal na świecie,że lombardy działają bez odpowiedzialności jako paserzy a prywatni to psserzy.brak slow
9 lis 15 09:04 | ocena: 75%
Liczba głosów:4
75%
25%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Mmm Użytkownik anonimowy
~Mmm :
No photo ~Mmm Użytkownik anonimowy
Malowanie proszkowe osłabia felge. Nie wolno felg grzać w piecu. Nie dajcie się nabrać że producent też tak robi, bo nie robi. Kit.
5 lis 15 18:31 | ocena: 55%
Liczba głosów:11
55%
45%
| odpowiedzi: 2
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Jaro-f1 Użytkownik anonimowy
~Jaro-f1 :
No photo ~Jaro-f1 Użytkownik anonimowy
Regenerowałem, malowałem w dobrej firmie Warszawskiej felgi. Po odbiorze było dużo wtrąceń, wyglądało to tak jak by pod lakierem był drobny pył, piasek. Ale to nie koniec, po roku bąble i farba zaczęła odchodzić a gwarancja usługi tylko rok. NIE POLECAM, nigdy więcej tego nie zrobię.
9 lis 15 09:03 | ocena: 100%
Liczba głosów:2
100%
0%
| odpowiedzi: 2
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Edmund Użytkownik anonimowy
~Edmund :
No photo ~Edmund Użytkownik anonimowy
"Toczenie rantów felg"Toczenie,czyli obróbka skrawaniem,powoduje zmianę wymiarów i wagi elementów obrabianych.Nie wiem gdzie znajduja sie ranty felg ale wiem że ten student co wypisuje te pierdoły,też tego nie wie.Tokarz z stuletnim stażem.
9 lis 15 10:03 | ocena: 50%
Liczba głosów:2
50%
50%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~ddd Użytkownik anonimowy
~ddd :
No photo ~ddd Użytkownik anonimowy
najlepsze to felgi stalowe a nie to alugvno...
9 lis 15 07:13 | ocena: 59%
Liczba głosów:17
41%
59%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Expert Użytkownik anonimowy
~Expert :
No photo ~Expert Użytkownik anonimowy
Felgi stalowe tylko do poloneza lub fiata 125 !!!
9 lis 15 09:20 | ocena: 67%
Liczba głosów:15
33%
67%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: Archiwum / Auto Świat

Przygotowanie felg do dalszej obróbki

Kontrola wstępna: obracając felgi, można upewnić się, czy są wystarczająco proste.

Renowacja felg i toczenie frontów - alufelgi na bardzo wysoki połysk (slajd 1 z 24)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego