W sprzedaży ukazał się najnowszy katalog tygodnika Auto Świat. Tym razem wydanie poświęcone jest silnikom. Opisujemy największe wpadki producentów ostatnich lat.
Wszyscy wiemy, że sercem każdego samochodu jest silnik. Kiedy odmawia posłuszeństwa, to niestety, mamy duże problemy. Mimo ogromnego postępu i wielu lat doświadczenia nie wszyscy producenci samochodów zapewniają nam silniki niezawodne, oszczędne i przy tym dające kierowcy przyjemność z jazdy.
Dość często informujemy o kolejnych wypadkach. W dzisiejszym wydaniu przedstawiamy jednostki napędowe, które mogą sprawić spore kłopoty. Producenci o tym wiedzą i starają się nas informować, gdyż tego wymaga prawo konsumentów. Usuwają także usterki, ale mimo to część samochodów może mieć jeszcze wadliwy silnik.
Radzimy zatem zapoznać się z tym artykułem, żeby uniknąć problemów. Szczególnie jednak polecamy nasz nowy katalog „Silniki do kontroli”, który jest już w sprzedaży.
Opisujemy w nim najbardziej popularne jednostki napędowe spotykane w samochodach na polskich drogach. Podpowiadamy, jak je serwisować i jak unikać problemów w codziennej eksploatacji.
Pamiętajcie, że silnik jest podstawowym elementem każdego samochodu i to właśnie on bywa głównym motorem napędowym podczas zakupu auta. Jego wielkość, moc, kultura pracy, efektywność – wszystko ma znaczenie. Niestety, konstrukcja jednostek napędowych w ostatnich latach skomplikowała się i to niezależnie od tego, czy mamy na myśli benzyniaki czy diesle.
Do tego pogoń za optymalizacją produkcji i jej globalizacją, wyśrubowane normy emisji spalin, moda na downsizing oraz dążenie do jak najwyższej wydajności. Efekt? Na rynek trafiają produkty bardzo niedopracowane, które wcześniej czy później po prostu muszą się zepsuć, narażając was na poważne wydatki! Owszem, nie należy tego generalizować, ale trzeba o tym pamiętać, nawet wtedy, gdy mamy do czynienia z renomowanymi producentami, których motory jeszcze w latach 90. XX w. uchodziły za wzór właśnie pod względem trwałości i niezawodności! Dziś poważne problemy z silnikami mają takie marki jak: BMW (2-litrowy diesel – M47 i N47), Mercedes (2.1 CDI – OM611 i OM651), Audi/VW (1.4 TSI, 2.0 TDI i 2.5 V6 TDI) i Toyota (2.0 D-4D i 2.2 D-4D). Wpadki zanotowały także Renault z silnikami 1.5 dCi i 1.9 dCi, koncern PSA (Citroën/Peugeot) z jednostką 1.6 THP czy Subaru z dieslem 2.0D. Jeśli zatem przymierzacie się do zakupu używanego auta z jednym z wymienionych silników, musicie być bardzo ostrożni.
Właśnie te i inne motory są bohaterami Katalogu „Silniki do kontroli”. 132 strony zapełniliśmy poradami i bardzo szczegółowym opisem 35 najpopularniejszych silników, które trafiają lub trafiały pod maski setek samochodów! Opisy są szczegółowe, a liczba informacji – naprawdę duża. Znajdziecie tu wszystko to, co jest związane z eksploatacją jednostek napędowych – od serwisu, poprzez typowe usterki, a na kosztach ich usunięcia kończąc.
Nie zapomnieliśmy o podaniu najważniejszych dat z historii i szczegółowych danych technicznych, a także o analizie okresów produkcji prezentowanej jednostki napędowej. Na końcu są przydatne porady, z których dowiecie się, jak dbać o silnik w swoim aucie, by działał długo i bezawaryjnie, jak redukować koszty napraw i bieżącej obsługi, a także na czym oszczędzać nie wolno.
Poza opisaniem problemów typowych dla poszczególnych silników podpowiadamy, z którymi usterkami zmagają się jednostki benzynowe, a z którymi motory Diesla. Wszystkie informacje są podane w łatwy i przystępny sposób, a same wnioski – bardzo ciekawe.